Električni avtomobili so v zadnjih letih precej napredovali, vendar je še vedno prostor za izboljšave, ko gre za obliko in zmogljivost. Popoln električni avtomobil bi bil tak, ki je hkrati učinkovit in praktičen, s poudarkom na zmanjšanju teže, izboljšanju aerodinamike in povečanju velikosti baterije.
Eden najpomembnejših dejavnikov, ki jih je treba upoštevati pri načrtovanju električnega avtomobila, je koeficient upora (Cw). To je merilo, kako aerodinamično je vozilo, in neposredno vpliva na doseg in učinkovitost avtomobila. Manjši Cw pomeni, da bo avto bolj učinkovit, saj bo za premikanje po zraku potreboval manj energije.
Drug pomemben vidik, ki ga je treba upoštevati, je teža. Lažji kot je avtomobil, manj energije potrebuje za premikanje, kar neposredno vpliva na doseg in učinkovitost avtomobila. Popoln električni avtomobil mora biti čim lažji, ne da bi pri tem ogrozili varnost ali vzdržljivost.
Baterija je srce električnega avtomobila in popoln električni avtomobil mora imeti veliko baterijo z visoko zmogljivostjo. To bo zagotovilo, da ima avto velik doseg in ga je mogoče voziti dlje časa, ne da bi ga bilo treba polniti.
Primer avtomobila, ki izpolnjuje vse zahteve, je Lucid Air. Ima Cw samo 0,21, kar je neverjetno nizko. Tehta razmeroma lahkih 2.080 kg (4.585 lbs), zaradi česar je eden najlažjih električnih avtomobilov na trgu. Na voljo je z ogromnim paketom baterij s 113 kWh, ki mu omogoča doseg več kot 832 km (517 milj) z enim polnjenjem, v skladu s preskusnim ciklom EPA. To je preprosto osupljivo in zaradi tega je Lucid Air eden najbolj praktičnih električnih avtomobilov na trgu.
Skratka, popoln električni avtomobil bi moral biti zasnovan s poudarkom na zmanjšanju teže, izboljšanju aerodinamike in povečanju velikosti baterije. Avtomobili, kot je Lucid Air, so popolni primeri tovrstnih električnih avtomobilov. Ti elementi so bistveni za doseganje večje učinkovitosti in praktičnosti ter na koncu omogočajo boljšo vozno izkušnjo za potrošnika.
Zgledi avtomobilov in podatkov – razvrščeno od dobrega proti slabemu:
- Lucid Air: Cw 0,21, teža 2080 kg (4585 lbs), 1080 konjskih moči in doseg WLTP 832 km (517 milj)
- Tesla Model S Plaid: Cw 0,24, teža 2250 kg (4960 lbs), 1020 konjskih moči in doseg WLTP 628 km (390 milj)
- Porsche Taycan Turbo S: Cw 0,22, teža 2.295 kg (5.060 lbs), 750 konjskih moči in WLTP doseg 450 km (280 milj)
- Audi e-Tron GT: Cw 0,24, teža 2490 kg (5490 lbs), 590 konjskih moči in doseg WLTP 417 km (259 milj)
- Jaguar I-PACE: Cw 0,29, teža 2.148 kg (4.735 lbs), 394 konjskih moči in WLTP doseg 470 km (292 milj)
Omeniti velja, da imajo avtomobili na vrhu seznama najboljšo kombinacijo Cw, teže, številk zmogljivosti in dosega WLTP, medtem ko je avto na dnu seznama tisti z najslabšo kombinacijo po mojem mnenju.
Pri učinkovitosti in dosegu pride v poštev veliko dejavnikov in ne gre le za Cd ali težo, ampak tudi za velikost baterije, upravljanje energije in regenerativni zavorni sistem. A imajo tu praviloma prednost tisti proizvajalci z največ izkušnjami. Tudi zato je Tesla praviloma vedno pri učinkovitosti na prvem mestu.