BMW je letos zabeležil 26,4 % rast prodaje električnih vozil – in to še preden se je sploh zares začela EV revolucija z Neue Klasse platformo. Kaj hudiča počnejo prav? Zakaj BMW tako dobro prodaja električne avtomobile?
Zakaj BMW tako dobro prodaja električne avtomobile?! Če ste kdaj dvomili, da bo BMW prihodnost odpeljal na elektriko, potem je čas, da odložite ključe od svoje dizelske trojke in se soočite z realnostjo. BMW-jevi prvi finančni rezultati za leto 2025 so prišli – in so napolnjeni z voltom sreče. Električni modeli so poskočili za 26,4 % glede na lansko leto, pri čemer celotna prodaja ni zaostajala (rast 3,7 %), MINI pa si je privoščil svojih 15 minut slave z 9,5 % rastjo.
Poglejmo, zakaj so ljudje množično skočili na električni vlak – ali bolje rečeno, i4.
EV ofenziva: Ko športnost sreča elektriko (in ne eksplodira)
Začnimo z zvezdo prvega kvartala – BMW i4. Tista elektrificirana športna limuzina, ki v M50 različici piše poezijo na asfalt, se je prodala v neverjetnih 7.125 primerkih. To je 57 % več kot lani in dokaz, da imajo kupci radi nekaj, kar izgleda kot pravi BMW, pelje kot pravi BMW – in nima izpušnih plinov.
Medtem je tudi iX, BMW-jev električni SUV z vesoljskim videzom in ceno dostojno vesoljske misije, našel 3.626 lastnikov – 23,1 % več kot leto prej. Luksuzna limuzina i7 je sicer rahlo upadla (10,4 %), a hej, za 130 jurjev in več si jo še vedno lahko privošči samo 0,01 % prebivalstva – in to z zajtrkom.
Malo presenetljivo? i5, tisti “sredinski otrok” EV družine, se je prodajal 15,2 % slabše kot lani. Morda ga povozi lastna siva povprečnost? Ali pa kupci čakajo na osvežen model z novo baterijsko platformo Neue Klasse. Hint: prihaja že 2026.
MINI, maxi rezultati
Čeprav se imenuje MINI, so rezultati vse prej kot to. V Q1 2025 je MINI prodal skoraj 7.000 vozil, kar je 9,5 % več kot lani. In večina zaslug gre novemu MINI Countrymanu – največjem MINI-ju do zdaj. SUV, ki znotraj še vedno diši po kartingu, a ponuja dovolj prostora, da se v njem ne počutiš kot sardina z iPhonom.
MINI Cooper se tudi vrača v formo – z dvema vrati, več karakterja kot marsikatera TikTok zvezda in novo električno platformo, ki se počasi prikrade na trg.
Kaj še manjka BMW-ju?
Tisto, kar vsi čakamo, a še ni prispelo. Novi BWM iX3, ter popolnoma elektrificirana serija 3. Ko (ne če) se ti modeli priključijo električni fronti, bo BMWjeva prodaja EV-jev eksplodirala hitreje kot YouTube video z mačko in sesalcem.
BMWjev as v rokavu? Neue Klasse, nova generacija platform, baterij in dizajna. Prvi modeli prihajajo 2026 – in to naj bi bili resnični game-changerji. Bolj učinkoviti, bolj elegantni in cenejši za izdelavo. Tovarne v Debrecenu in Muenchnu že pripravljajo teren.
Ampak počakaj, nemški inženiring še ni rekel svoje zadnje besede – pravi šov šele prihaja z **”Neue Klasse”**, novo generacijo BMW-jevih e-platform, ki zveni kot nekaj med Kraftwerk albumom in nemško znanstveno fantastiko iz 70-ih. Govorimo o **30 % več dosega**, **30 % manj časa za polnjenje**, **do 50 % nižjih stroških** in – če verjamemo BMW-jevi PR mašineriji – tehnologiji, ki bo “končno utišala Teslo in razbila kitajski EV monopoli”. Srce te zgodbe? Gigantske **rundzellen** (ja, okrogle celice, ampak nemško zveni bolj resno) velikosti Red Bull pločevinke – format 4695 in 46120, če te zanimajo tehnične pornografije. Te celice niso več zapakirane v modulske škatle kot šunka v konzervo, ampak gredo direktno v **nosilni akkupack**, ki je zdaj dejansko del šasije. To ni več “baterija pod dnom”, to je struktura, to je… drama! In potem je tu še njihov **Energy Master** – zveni kot DJ iz Berlina, a v resnici je pametni nadzorni center, ki omogoča 800V polnjenje, vračanje energije v mrežo in napajanje hladilnika na kampiranju. Če vse to drži, bo iX3, prvi otrok te visokonapetostne romance, leta 2025 električni hero BMW-ja. Če pa ne? No, potem imajo vsaj še vedno M3. Na bencin.
BMW je vklopil elektriko – in to z vso močjo
BMW ne čaka, da jih Tesla povozi. Ravno nasprotno – postavljajo lastna pravila igre. Z odlično prodajo v Q1 2025 dokazujejo, da elektrifikacija ni več le dodatna možnost v konfiguratorju, ampak glavni pogon prihodnosti.
Če so to šele uvodni akordi električne simfonije iz Münchna, potem si ne moremo kaj, da ne bi nestrpno čakali glavnega dejanja v 2026!