fbpx

Žalost je najmočnejše čustvo: občutek sovraštva traja eno uro, žalosti pa celo pet dni

Trajanje občutkov

Foto: Ardalan Hamedani / Unsplash

Zakaj se lahko počutite žalostni do 240-krat dlje, kot se počutite osramočeni, presenečeni, razdraženi ali celo zdolgočaseni? To je zato, ker gre žalost pogosto z roko v roki z dogodki večjega vpliva, kot so smrt ali nesreče.

Pri žalosti potrebujete več časa, da premislite in se spopadete s tem, kar se je zgodilo, da to popolnoma dojamete, pravita Philippe Verduyn in Saskia Lavrijsen z univerze Leuven v Belgiji. Njuna raziskava, objavljena v Springerjevi reviji Motivation and Emotion, je prva, ki zagotavlja jasne dokaze, ki pojasnjujejo, zakaj nekatera čustva trajajo dlje kot druga.

via GIPHY

Znanstveniki so spremljali udeležence raziskave v njihovem vsakdanjem življenju in analizirali njihova čustva, pa tudi njihovo intenzivnost in povprečno trajanje.

Ugotovili so, da od kar 27 različnih občutkov veselje traja kar 35 ur ali dan in pol.

Prebolevanje razpada ljubezenskega razmerja, smrti ljubljene osebe ali splošnega občutka žalosti je za ljudi najmočnejše čustvo, in traja približno 240-krat dlje kot drugi občutki – kot npr. sram, presenečenje, nervoza ali dolgočasje, je pokazala študija belgijske univerze v Leuvnu.

Torej najdlje traja žalost – približno 120 ur, sledi občutek sovraštva, ki ljudi v povprečju traja okoli 60 ur, veselje pa približno 35 ur, so ugotovili znanstveniki.

via GIPHY

Poglejmo še nekaj občutkov in njihovo trajanje:

Žalovanje: 120 ur
Sovraštvo: 60 ur
Obup, upanje, tesnoba, razočaranje in zadovoljstvo: 24 ur
Ljubosumje: 15 ur
Olajšanje: 8 ur
Navdušenje: 6 ur
Občudovanje in hvaležnost: 5 ur
Sprostitev: 4,3 ure

via GIPHY

Krivda: 3,5 ure
Stres: 3 ure
Ponos: 2,6 ure
Naklonjenost: 2,5 ure
Jeza, dolgočasje, presenečenje: 2 uri
Živčnost, sočutje: 1,3 ure
Ponižanje: 0,8 ure

via GIPHY

Strah: 0,7 ure
Sramota, gnus: 0,5 ure

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.