fbpx

Ženska moda leta 1920: rojstvo moderne dobe

Ženska moda v 20. letih 20. stoletja.

Leto 1920 velja za modno prelomnico, saj je moda vstopila v moderno dobo. Od tedaj namreč ne govorimo več o starinskih oblačilih, temveč o vintage oblačilih. Ta oznaka sicer pripada vsem oblekam, narejenim do leta 1990. V dvajsetih letih prejšnjega stoletja so ženske (pa tudi moški) prvič začele nositi udobna in praktična oblačila, modna industrija pa je presekala spone z nepraktičnimi in ''zapetimi'' oblačili iz preteklosti. K temu je veliko pripomogla prva svetovna vojna in pa emancipacija žensk, saj so morale te zaradi odsotnosti moških opravljati tudi moške poklice, kar so jim stara oblačila oteževala. Zato so postala preprostejša in manj okrašena, nekaj pa je k manj strogim oblačilom kakopak pripomogel tudi konec vojne. Ljudje so bili srečnejši, in to se je izrazilo tudi pri krojih.

Ženska moda leta 1920 je prinesla preprostejša, bolj praktična, a zato nič manj modna oblačila. K temu so pripomogli vojna (odsotnost moških in predvsem konec vojne, ki je na obraze ljudi vrnil nasmeh in optimizem), tehnološki napredek in izumi novih materialov. Prva ženska, ki je začela nositi hlače v vsakdanjem življenju, naj bi bila francoska oblikovalka Gabrielle Chanel Bonheur, bolj znana kot Coco Chanel.

Večna moda iz dvajsetih let.
Večna moda iz dvajsetih let.

Ta je nekoč dejala: ”Ženskam sem podarila svobodo. Vrnila sem jim telesa, telesa, ki so bila prepotena zaradi modnih oblek, čipk, steznikov, spodnjega perila in podlog.”

PREBERITE ŠE: Woodstock, ”izvirni greh” današnje ženske mode

Nič čudnega, da dvajseta leta 20. stoletja veljajo za prelomna v svetu mode in da se še danes moda zgleduje po kosih izpred skoraj sto let. Nova oblačila, ki posnemajo pretekle čase, imenujemo retro, da razčistimo še ta pojem in njegovo rabo v modnem svetu.

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.