fbpx

Znanstvena fantastika ali kmalu resničnost? Načrt za podvodni predor med Evropo in Afriko naj bi se uresničil do leta 2030

Foto: envato

Podvodna povezava med Evropo in Afriko bi močno olajšala potovanja iz ene na drugo celino.

Na ušesa nam je prišlo, da je v načrtu podvodna povezava med Evropo in Afriko. Do leta 2030 naj bi se namreč uresničila ideja o podvodnem predoru, ki bi povezoval ti dve celini. Velika zasluga pri tem gre Svetovnemu prvenstvu v nogometu, ki naj bi ga 2030 gostile Portugalska, Španija in Maroko. Vse skupaj naj bi močno olajšala že obstoječa hitra železniška povezava Al Boraq, med Casablanco in Tangierjem.

Foto: Unsplash/Christopher Moreno Stokoe

Če ste mislili, da ideja o mostu med Italijo in Sicilijo zveni ambiciozno, pomislite še enkrat. S svetovnim prvenstvom v nogometu, ki ga bodo kot omenjeno 2030 gostile Portugalska, Španija in Maroko, bi lahko prineslo podvodni tunel z železnico. Nekaj takšnega, kot je predor pod Rokavskim prelivom. Tunel naj bi bil speljan med Marokom in Gibraltarjem, po Gibraltarski dolžini, in naj bi olajšal povezavo med posameznimi destinacijami.

Predor dolg 28 km

Te ideje niso nobena novost. Povezava med Evropo in Afriko v Gibraltarski ožini je  bila živa že davnega leta 1930, vendar vse doslej ni bila uresničena. V teh dneh pa je maroško državno podjetje za študije ožine potrdilo, da so v fazi določitve potrebnih finančnih in strateških elementov za izgradnjo predora. Predor naj bi v dolžino meril 28 km, na najgloblji točki pa naj bi segal vse do 475 m pod vodno gladino.

Foto: Unsplash/Remi Bertogliati

Predor bi povezoval Punta Paloma, zahodno od Tarife v južni Španiji, z Malabato, vzhodno od Tangerja v severnem Maroku. Let iz Casablance do Madrida trenutno traja približno dve uri, vožnja pa kar 12 ur. S prečkanjem tunela bi razdaljo med mestoma prepotovali v petih urah. Po poročanju Telegrapha bi po predoru lahko potovali več kot 12,8 milijonov potnikov letno, skupaj s 13 milijoni tonami tovora. Zgrajen bo tudi tretji predor za vzdrževanje. Projekt naj bi bil ocenjen za približno 7 milijardno investicijo.

Predlogi so bili razglašeni za enega najbolj ambicioznih podvodnih projektov na svetu, s tem da bi pot prečkala geološko prelomnico med evrazijsko in afriško tektonsko ploščo.

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.