Služba stevardes obsega veliko več kot simulacijo pravilne uporabe kisikove maske in strežbo hrane med letom. V veliki meri nosijo stevardese tudi odgovornost za varnost potnikov, zato morajo biti o poteku leta in letalu zelo podučene. Prav zato je vsaka stevardesa vključena v nekajmesečni trening, v katerem se pobližje spozna z vsemi potrebnimi informacijami – in nekatere izmed teh znajo šokirati. Tokrat stevardese razkrivajo dejstva o potovanju z letalom, ki jih letalske družbe ne obešajo na veliki zvon.
Če bo letalo strmoglavilo, boste o tem obveščeni
Končno stevardese razkrivajo prikrita dejstva o potovanju z letalom – nemalo izmed teh bo odgovorilo na kakšno vprašanje, ki se vam med letenjem pogosto plete po glavi. In naslednje je gotovo eno izmed teh. Če se bo vaše letalo znašlo v hudih škripcih in bo obstajala velika možnost zasilnega pristanka ali celo strmoglavljenja, vas bo pilot o tem obvestil. Če vas je turbulence in letenja nasploh strah, se lahko zdaj končno sprostite.
Stevardese ne dobijo plačila za čas vkrcavanja in izkrcavanja
Delovni čas stevardes se začne šteti v trenutku, ko se vrata letala zaprejo, in se ustavi takrat, ko se vrata spet odprejo. Za delo pri vkrcavanju in izkrcavanju potnikov tako stevardese pravzaprav niso plačane, čeprav je prisotnost na delovnem mestu vsaj 2 uri pred vzletom obvezna.
Vzglavniki in odeje so velikokrat uporabljeni večkrat
Kruta resnica je, da obstaja verjetnost, da sta vzglavnik in odeja, ki ju dobite v skrbno zaprtem plastičnem ovitku, že uporabljena in le na novo zapakirana. To je seveda odvisno od kakovosti letalske družbe. Če sumite, da vas je doletela takšna usoda, lahko prosite za nov par spalnih pripomočkov.
Ne naročite kave ali čaja
Voda, ki je na letalu za pripravo kave in čaja, ni ustekleničena, temveč velikokrat prihaja iz letalskega vodnega tanka. In čistoča slednjega je zagotovo hudo vprašljiva. Mogoče raje ostanite pri pitju ustekleničene pijače.
Čistoča stranišč ni vredna zavidanja
Mnoge stevardese se uporabi stranišča na letalu izogibajo z vsemi štirimi. Če le lahko, počakajo na pristanek. Vsak trud potnikov, da stranišče po uporabi za sabo počistijo, letalska ekipa zelo ceni.
Skok na stranišče v neprimernem času lahko povzroči veliko zamudo v pristanku
Ko se prižge lučka, ki opozori, da se morajo potniki pripeti, nikakor ni čas za uporabo stranišča. Ko namreč potnik v času pristajanja zapusti sedež, morajo pristanek odložiti za toliko časa, da se potnik vrne in varno pripne. Medtem pa lahko letalo izgubi prosti prostor na pristajalni stezi. Tako se lahko pristajanje zavleče za kar lep čas.
PREBERITE ŠE: Nor let potniškega letala sredi Budimpešte, ki je skoraj oplazil zgradbe
Na letališču so vedno rezervne stevardese
Na letališču so vedno na voljo dodatne stevardese. Te v primeru, da kateri izmed uslužbencev ne more na polet, priskočijo na pomoč. Rezervne stevardese morajo biti vedno pripravljene, da jih lahko vsako minuto pokličejo v službo.
Letalska ekipa dobi boljšo hrano
Letalska ekipa dobi boljše obroke kot potniki v ekonomskem razredu. Čeprav se mogoče to ne zdi vsem pravično, je treba upoštevati dejstvo, da stevardese večino svojih obrokov pojejo na letalu.
Spanje stevardes je velikokrat močno skrajšano
Zamuda leta je za letalsko ekipo velikokrat stresna vsaj toliko kot za potnike. Za stevardese pomeni zamuda namreč izgubljen prosti čas med izmenama, ko bi si lahko privoščile nekaj ur hudo potrebnega spanca. In če v vse to vštejemo še stalno prisoten jetlag, je spanec stevardes redko kakovosten in učinkovit.