10 dejstev, ki jih niste vedeli o črnem petku (Black Friday)

Zadnjič posodobljeno: :

Verjetno živite pod kamnom, če niste slišali za črni petek (Black Friday), največji dan za nakupovanje, ki je namenjen zapravljanju, prerivanju v gneči in, kot je na ameriških tleh od nekdaj navada, pretepanju zaradi izdelkov. Tri dejstva ste torej že spoznali o tem epskem dnevu, a verjemite, veliko več jih je. In ob nekaterih se boste prijeli za glavo.

V sodobnosti črni petek (Black Friday) povezujemo le z nakupovanjem, a ta dan ima svojo zgodovino, katere tok odvijanja se je skozi sodobnost popolnoma spremenil oziroma vsebina tega dne je dobila zelo drugačen pomen.
V Sloveniji črni petek ni dan, ki ga beleži naša zgodovina, a so ga v zadnjih letih trgovci izkoristili za spodbujanje potrošništva. A znižanja, ki jih ponujajo trgovci na naših tleh, se ne morejo primerjati s tistimi v Ameriki.
Zgodovinska dejstva vam bodo dokazala, da ne gre zgolj za nakupovanje, temveč ima ta dan drugačne pomene, ki so še zmeraj povezani s potrošništvom.

1. Črni petek (Black Friday) je ameriški praznik, ki je vedno dan po prazniku dneva zahvalnosti (Thanksgiving). Od leta 1952 v Ameriki velja, da je četrtek v četrtem tednu novembra namenjen nakupovanju, ker se takrat začne božična nakupovalna sezona. Od leta 2000 ta dan uradno poznamo kot Black Friday.
2. Nakupovalni centri niso najbolj oblegani na črni petek. V soboto pred prihajajočim božičem je naval v trgovinah še večjih.
3. Prvič naj bi za črni petek slišali 24. septembra 1869, ko sta Jay Gould in James Fisk poskušala prodati trg zlata na Newyorški borzi. Ime Black Friday pa naj bi bilo prvič zapisano leta 1960 v Philadelphia newspapers in se je nanašal na naval množice ljudi na nakupovalne centre, dan po dnevu zahvalnosti.

Od leta 2000 poznamo ta dan kot Black Friday.
Od leta 2000 poznamo ta dan kot Black Friday.

4. Na črni petek ne boste največ prihranili:

  • najboljše ponudbe za elektroniko so na začetku novembra
  • najboljši dan za nakupovanje igrač je pred črnim petkom
  • znižanja so večja na spletnih straneh, posebej če kupujete športno opremo ali oblačila
  • največja znižanja na izdelke boste dobili ob koncu nakupovalne sezone

5. Ljudje čakajo v vrsti za blagajno povprečno dve uri in pol.
6. Povprečen potrošnik zapravi 1000 evrov na črni petek.
7. Črni petek je najbolj delovni dan za vodovodarje, ker morajo urediti vodovodni sistem, ki so ga porušili ‘nakupovalci’.

Povprečen potrošnik zapravi 1000 evrov na črni petek.
Povprečen potrošnik zapravi 1000 evrov na črni petek.

8. Black Friday se je nekoč imenoval Big Friday. Poimenovanje izhaja iz Filadelfije. Policisti naj bi bili tako jezni, ker je promet na cesti obremenjen, prodajalcem pa ni bilo všeč, da so povezani s smogom in umazanijo, ki so jo povzročili njihovi kupci, zato so leta 1961 ta dan poskušali preimenovati v bolj prijazen Big Friday, a se poimenovanje ni uveljavilo.
9. Črni petek se je razširil v več kot 15 držav po svetu. Prodajalci so bili zaskrbljeni, ker so potrošniki kupovali v tujini zaradi znižanj in so jih bili prisiljeni ta dan pripeljati v svoje države.
10. 12 % potrošnikov naj bi bilo pijanih med nakupovanjem.

Z vami od leta 2004

City Magazine od leta 2004 ustvarja vsebine za urbanega nomada, ki želi dobro in hitro informacijo. Ustvarili smo preko 30.000 spletnih prispevkov in 250 tiskanih izzidov!