100 let Chanela N°5: parfum, ki se je zapisal v zgodovino

Zadnjič posodobljeno: :

Avantgarda. Manifest. Revolucija.

To so besede, s katerimi je zadnja epizoda serije Inside Chanel opisala parfum Chanel N°5, ki letos praznuje celo stoletje svojega obstoja. Inside Chanel nam od leta 2012 prinaša kratke filme, ki se osredotočajo na ustanovitelje in zgodovino te modne znamke. Ta zgodba ima 32 poglavij, vsako od njih pa svoj edinstven slog, prilagojen arhivskim posnetkom in sodobni grafiki. S sestavljanjem delov zgodbe dobimo sliko, kdo je bila Gabrielle Chanel, ženska, ki je postala simbol visoke mode in razumevanja sodobnih žensk, ne glede na to, v katerem času so živele.

Epizoda nas popelje na pot, na katero se je podala Gabrielle, da bi ustvarila ženski parfum z vonjem po ženstvenosti. Daje nam vpogled v zgodovino kultnega parfuma, od trenutka, ko je bil ustvarjen, pa vse do danes. Kako je premikal meje, kako je dobil ime in kako je nekaj tako nekonvencionalnega in avantgardnega postalo sinonim za klasiko, preberite v nadaljevanju.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by CHANEL (@chanelofficial)

Kako je nastal parfum Chanel N°5 in kako je dobil ime?

Ko pomislimo na Chanel, razmišljamo s čutili. Ob vratu začutimo bisere in oblije nas samozavest, ki nam jo prinese mala črna obleka. Začutimo vonj vseh zabav, ki so se odvijale v Place Vendome, kamor je Gabrielle vabila umetnike, kot sta Salvador Dali in Pablo Piccaso. In predvsem lahko zavonjamo dišavo, ki letos praznuje 100 let obstoja, in to je Chanel N°5.

V zgodnjih 20. letih prejšnjega stoletja je bila Gabrielle Chanel že znana kot nekdo, ki v Parizu postavlja trende. Odločila se je narediti korak naprej v svoji modni revoluciji in s pomočjo Ernesta Beauxa narediti parfum, ki bi postal simbol ženstvenosti. Njegova naloga je bila ustvariti parfum, k ibi poosebljal njene elegantne, preproste in dobro oblikovane kroje. Chanel je želela ženskam ponuditi nekaj, kar presega “soliflore” – dišavo, sestavljeno iz ene ali dveh preprostih not. Povedala je, da si želi ” … umeten vonj, nekaj narejenega. Sem šivilja. Nočem vrtnice ali šmarnice, hočem prilagojen vonj.”

Številka pet je bila za Gabrielle že od nekdaj srečna številka, hkrati pa je med vsemi dišavami izbrala prav peti primerek, ki ga je znajo pripravil Beaux. In tako je sloviti Chanel N°5 dobil svoje ime.

KUPI PARFUM CHANEL N°5

Njegovo mesto v zgodovini

Parfum Chanel N°5 je prvi parfum, ki je bil oglaševan na televiziji, pa tudi prvi parfum, ki je vstopil v Muzej moderne umetnosti. Z leti je poleg tega, da je postal simbol sloga in elegance, postal tudi kulturni pojav. Ko so leta 1944 osvobodili Pariz, so ameriški vojaki stali v vrsti za  steklenico tega parfuma, ki so ga odnesli domov svojim ženam. Tako je Chanel N°5 postal še vonj svobode.

K njegovi že pridobljeni slavi sta dodatno prispevala še Marilyn Monroe, ko je izjavila, da v postelji ne nosi ničesar, razen nekaj kapljic parfuma Chanel N°5, in pa umetnik Andy Warhol, ki je v svojo umetnost vključil stekleničko tega parfuma, ki je tako postal še ikona pop arta.

In po stoletju, neštetih zgodbah in fantazijah, v katerih je služil kot ozadje, je Chanel N°5 še vedno parfum, ki ga izbirajo ženske, ki dobro vedo, kdo so oziroma kdo želijo postati. Kot zanimivost lahko povemo, da se danes vsakih 30 sekund proda ena steklenička tega parfuma.

Oglejte si kratki film, ki opominja, zakaj je Chanel N°5 vedno korak pred katerim koli časom.

Dodatne Informacije

Članek lahko vsebuje partnerske povezave.

Z vami od leta 2004

City Magazine od leta 2004 ustvarja vsebine za urbanega nomada, ki želi dobro in hitro informacijo. Ustvarili smo preko 30.000 spletnih prispevkov in 250 tiskanih izzidov!

Več zgodb
“Halo eye” je najnovejši trend v ličenju, ki je osvojil dekleta po celem svetu!