fbpx

20 najboljših modernih predelav avtomobilskih ikon

Emory Outlaw Porsche 356; Foto: Photo: Emory Outlaw

Ob omembi klasičnega avtomobila prvo pomislimo na prefinjenega roadsterja, kabrioleta ali terenca. Prav vsem klasikom je skupno to, da so občutki ob vožnji bolj posebni, kot so občutki v vožnji njihovih novodobnih različic. A tudi to se spreminja, saj tako imenovani ʺrestomod-iʺ v sebi združujejo klasični svet in svet modernega avtomobilizma. Za vas smo prebrskali svetovni splet in poiskali nekaj najzanimivejših modernih predelav večnih klasikov.

Marsikdo je že slišal izrek, da avtomobilov ne izdelujejo več tako, kot so jih včasih. Le to ima lahko v praksi dva pomena. Če ste zgolj opazovalec, boste cenili lepoto in delo, ki je bilo vloženo v klasične mojstrovine. Če pa na klasika gledate z očmi lastnika, si nemalokrat zaželite, da bi se morebitne težave končno odpravile in da bi imeli avtomobil več na cesti, kot pri mehaniku. Omenjeno problematiko rešujejo tako imenovani ʺrestomod-iʺ, oziroma restavrirani in modernizirani klasiki.

Beseda ʺrestomodʺ je sestavljena iz angleških besed ʺrestorationʺ in ʺmodifiedʺ, ki pomenita restavrirati in modificirati. Restomod, oziroma restavriran in modificiran starodobnik tako v sebi združuje brezčasen vizualen vtis skorajšnje umetnine, ki ima modernizirane vitalne dele, ki ustrezajo modernim inženirskim standardom. Prebrskali smo svetovni splet in za vas poiskali nekaj najzanimivejših moderniziranih starodobnikov, ob katerih se vam bodo zagotovo pocedile sline.

Expedition Motor Co. Mercedes-Benz 250 GD Wolf

Expedition Motor Co. Mercedes-Benz 250 GD Wolf; Foto: Expedition Motor Co.

Expedition Motor Co. so specialisti za predelavo modelov Mercedes-Benz G. Ker so se specializirali zgolj za ta avtomobil, imajo to prednost, da lahko modernizirane starodobnike prilagodijo okusu stranke in jih spremenijo v prave cestne umetnine. Primerek Expedition je zahteval več kot 1.000 delavnih ur, med katerimi so razstavili motor, menjalnik, vzmetenje in volanski sklop. Končni rezultat je seveda še kako impresiven, a na žalost tudi drag, saj vas bi prišel nekaj čez 130.000 evrov.

David Brown Automotive Classic Mini Oselli Edition

David Brown Automotive Classic Mini Oselli Edition; Foto: David Brown Automotive

David Brown Automotive ponuja različne novodobne predelave klasičnih Mini-jev, a je Oselli Edition zagotovo eden izmed nam najljubših. Ročni ʺizdelekʺ iz angleškega Silverstona poganja 1,450 cc velik motor, ki je povezan s 5-stopenjskim ročnim menjalnikom. Nadgrajeno je podvozje, zavore, športni izpušni sistem in zapora zadnjega diferenciala. Narejenih bo zgolj 60 primerkov Mini-jev Oselli Edition, za posameznega pa bo potrebno odšteti preko 135.000 evrov.

Classic Recreations Shelby GT350CR

Classic Recreations Shelby GT350CR; Foto: Classic Recreations

V kolikor si želite obnoviti, popolnoma restavrirati ali modificirati vašega Ford Mustanga, je Classic Recreations pravi naslov za vas. V malem prstu imajo vse od prve generacije klasičnega Mustanga pa vse do karbonsko-modernega Mustanga GT500. Nam je še posebej všeč model GT350CR, ki vsebuje moderno Shelby esenco. Pod originalno karoserijo iz leta 1960 se skriva motor z do 545 konjskimi močmi, moderno vzmetenje, 6-stopenjski menjalnik in servo volanski sistem. Notranjost je v tem primeru povsem avtentična, s klasičnimi sedeži, pletenimi tepihi in ʺold schoolʺ merilniki. Za predelavo je potrebno odšteti okoli 170.000 evrov.

Emory Outlaw Porsche 356

Emory Outlaw Porsche 356; Foto: Emory Motorsports

Rod Emory predstavlja že tretjo generacijo ʺpredelovalcevʺ avtomobilov, svojo poklicno pot pa je pričel že pri vsega 14 letih v očetovi domači delavnici. Dandanes je postal Emory Motorsports eden bolj prepoznavnih akterjev s Stuttgardski skupnosti ʺzračno hlajenihʺ avtomobilov. Predelali so že preko 175 klasikov, poznani pa so predvsem po njihovem občutku za podrobnosti. Vsaka predelava je narejena po predhodnem naročilu in ponuja skorajda neskončne možnosti predelav za kupe ali kabrio karoserijske oblike. V povprečju potrebujejo za predelavo od 12 do 18 mesecev, predstavljeni primerek Outlaws pa je bil deležen restavracije do zadnje matice in dobil moderno podvozje z modela 911 in hišni Emory-Rothsport 4-valjni motor. Omenjena predelava stane preko 175.000 evrov.

E.C.D. Land Rover Series IIA

E.C.D. Land Rover Series IIA; Foto: E.C.D. Automotive Design

V kolikor ste navdušeni nad klasičnimi terenci Land Rover, se brž odpravite na ameriško Florido, kjer se pri E.C.D. Automotive Design ukvarjajo s predelavami klasičnim modelov Range Rover in Defender. Klasični model Series II1 predstavlja pravi primerek za navdušence nad terenskimi avtomobili, v katerem so združeni klasična podoba iz leta 1960 in moderni vitalni deli, ki se jih ne branil noben terenec. Tudi v tem primeru je veliko odločitev prepuščenih naročniku, ki lahko izbira med klasičnim 2,8-litrskim motorjem Cummins ali modernim 5,3-litrskim V8 Chevy motorjem. Notranjost ostaja klasična, v njo pa so skrili moderen prostorski zvočni sistem z 8 zvočniki in pomoč pri parkiranju, v obliki parkirnih senzorjev. Za predelavo klasičnega terenca je potrebno odšteti preko 180.000 evrov.

Chieftain Range Rover Classic

Chieftain Range Rover Classic; Foto: Chieftain

Ker niso želeli biti še eni izmed predelovalcev modela Defender, so se pri Jensen International Automotive odločili za popolno modernizacijo klasičnega Range Roverja. Le tega so inženirsko predelali od prvega do zadnjega odbijača. Nadgrajena je šasija, posodobljeno podvozje, pod motornim pokrovom pa se skriva motor GM LS3 s 430 konjskimi močmi, ki požene klasika od 0-96 km/h v manj kot 6 sekundah. Predelava Range Roverja, ki lahko drvi s hitrostjo preko 200 km/h vas bo stala okoli 185.000 evrov.

The FJ Company Toyota Land Cruiser G40

The FJ Company Toyota Land Cruiser G40; Foto: The FJ Company

Drži, da se podjetje The FJ Company ukvarja zgolj s predelavami modelov Toyota FJ, a so pri tem tako uspešni, da znajo prav iz vsakega primerka narediti umetnino. Model G40 je bil popolnoma restavriran, dodali pa so mu posodobljeno vzmetenje, nadzor zdrsa pogonskih koles, zavorni sistem ABS in celo servo volanski sistem. Za terenske sposobnosti so dodali še navora poln Toyotin 4,0-litrski V6 motor, zaporo prednjega in zadnjega diferenciala in zajetne terenske pnevmatike BF Goodrich. Cena predelave- okoli 200.000 evrov.

Legacy Classic Trucks Dodge Power Wagon

Legacy Classic Trucks Dodge Power Wagon; Foto: Legacy Classic Trucks

V primeru ko si zaželite vozilo za brezkompromisne avanture, bodo pri Legacy Classic Trucks našli rešitev za vas. Predelava Dodge Power Wagon Conversion, v katero je bilo vloženo preko 1.000 ur dela, se lahko pohvali z jekleno šasijo, servo volanom in diferenciali podjetja ARB. Za orjaka, ki tehta 3.175 kilogramov, vam na izbiro ponujajo 4 različne motorje. Turbo-dizelski motor ima 170 konjskih moči, najmočnejši, Chevrolet LSA, pa kar 620. Poleg ogromne moči, navdušuje mahagonijev les, s katerim so obložili keson. Tudi za to predelavo je potrebno odšteti okoli 200.000 evrov.

Classic Ford Broncos Bronco

Classic Ford Broncos Bronco; Foto: Classic Ford Broncos

Kot vam že samo ime pove, se podjetje Classic Ford Broncos, že od leta 2005 ukvarja s predelavo klasičnih Ford Broncov. V podjetju, ki prihaja iz ameriškega Ohia, so proces predelave izpili do potankosti in imajo izjemen posluh za podrobnosti. V svoji ponudbi imajo nove in rabljene predelave, na vašo željo, pa bodo restavrirali in modernizirali tudi vašega Bronca. Vsaka predelava je osnovana na originalni šasiji, narejeni med leti 1966 in 1977, jekleni karoseriji, retro klimatskemu sistemu in modernim posodobitvam, kot sta denimo menjalnik in vzmetenje. Najbolj zanimiv del je seveda motor, 5.0-litrski V8 Coyote. Za predelavo je potrebno odšteti okoli 205.000 evrov.

ICON 4X4 BR

ICON 4X4 BR; Foto: ICON 4X4

Podjetje ICON 4X4 je ustanovil Jonathan Ward, ki je dolga leta ʺpomlajevalʺ avtomobile pri Toyota Land Cruiser Service. Klasičnemu Ford Broncu je dodal športno vzmetenje, zavore Brembo in motor Coyote V8, ki ga najdete tudi v Fordu GT. Storitve podjetja ICON so izredno iskane, saj ponujajo ogromno možnosti izbire. Lahko izberete povsem klasičen dizajn avtomobila, ali se odločite za pomlajeni videz. Oboje lahko kombinirate z dvo- ali štirivratno različico, z mehko ali trdo streho. Za predelavo je potrebno odšteti okoli 245.000 evrov.

Twisted Automotive Land Rover Defender NA-V8

Twisted Automotive Land Rover Defender NA-V8; Foto: Twisted Automotive

Če ste se kdaj spraševali, česa je sposoben Land Rover Defender, v katerega se vgradi motor iz Corvette, imajo pri teksaškem Twisted Automotive pravi dogovor za vas. Corvettin 6,2-litrski LT1 ima 525 konjskih moči, ki so ga povezali z moderniziranim GM 8L90 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom, kombinaciji pa so dodali še izboljšano pogonsko gred. Pošastni Defender ni poceni, saj stane predelava okoli 250.000 evrov.

Vigilante 4X4 Jeep Grand Wagoneer

Vigilante 4X4 Jeep Grand Wagoneer; Foto: Vigilante 4X4

Po 30 letih odsotnosti je Jeep ponovno uvedel ime Grand Wagoneer, a se še vedno najde veliko ljudi, ki prisegajo na klasičnega Grand Wagonner-ja. Posodobitev klasika s strani Vigilante 4X4 je tako dovršena, da je avtomobil celo boljši od aktualnega modernega modela Grand Wagoneer. Na voljo ima Hellephant Hemi V8 motor s kar 1.000 konjskimi močmi, 6-batne zavore, vzmeti Eibach in prilagodljive blažilce Fox Racing. Rezultat je tradiciji zvest Jeep, ki je naredil ogromen preskok v avtomobilski zmogljivosti. Vigilante Grand Wagoneer stane okoli 295.000 evrov.

Alfaholics GTA-R

Alfaholics GTA-R; Foto: Alfaholics

Angleški eksperti za znamko Alfa Romeo Alfaholics, vložijo v vsako predelavo modela GTA-R preko 3.000 ur dela. Vloženo delo se še kako opazi, saj ostaja Alfa serije 105 vizualno zvesta tradiciji, čez ovinke pa se lahko požene kot avtomobili najnovejšega letnika. Posodobljeno Alfo poganja 2,0-litrski Twin Spark motor, ki so mu za tretjino litra povečali delovno prostornino. Preostale dodelave lahko izbira stranka sama, a je za ʺoperacijoʺ potrebno odšteti okoli 315.000 evrov.

Mechatronik M-SL

Mechatronik M-SL; Foto: Mechatronik

Nemški Mechatronik M-SL je do zadnje matice restavriran avtomobil, pri katerem niso prepustili naključju niti ene same podrobnosti. Poleg popolne osvežitve so zamenjali motor, namesto vrstnega 6-valjnika je po novem v avtomobil nameščen 4,3-litrski M113 motor, ki ga najdemo v modelu C43 AMG. V praksi to pomeni, da se klasik požene od 0-96 km/h v 6,5 sekundah in doseže omejeno končno hitrost pri 232 km/h. Za varno zaustavitev so bile posodobljene zavore s sistemom ABS in sistemom za nadzor stabilnosti. Popoln primerek M-SL vas bo prišel okoli 350.000 evrov.

Eagle E-Type

Eagle E-Type; Foto: Eagle

Eagle E-Type ne potrebuje posebne predstavitve, saj je zanj priznani avtomobilski novinar Jeremy Clarkson izjavil, da je najlepša stvar, ki jo je videl v življenju. In to popolnoma upravičeno, saj je Eagle E-Type ohranil svoj videz ikone, na cesti pa se obnaša kot moderni avtomobil. V tem primeru niti ni pomembno, ali se odločita za različico E-Type, Speedster, Low Drag, Spyder ali Lightweight, saj boste v vsakem primeru dobili vrhunski unikaten avtomobil, ki bo med vožnjo izredno vznemirljiv. Cena je žal tudi v temu primeru visoka in znaša okoli 380.000 evrov.

Kimera Automobili Evo37

Kimera Automobili Evo37; Foto: Kimera Automobili

Tehnično gre v primeru Kimera Automobili Evo37 za občutno modernizacijo klasika (Lancia Delta Integrale), a si je našo pozornost prislužila z vpadljivim dizajnom in premišljeno predelavo. Nekdanjemu rali avtomobilu so vgradili motor s 500 konjskimi močmi, za izdelavo sestavnih delov avtomobila pa so uporabili ogljikova vlakna, kevlar, titan in aluminij. Cena je na žalost visoka, okoli 510.000 evrov, a je za nekatere razumljiva, saj gre za dovršen izdelek, ki bo na voljo v zgolj 37 primerkih.

Gunter Werks Porsche 993 Coupe

Gunter Werks Porsche 993 Coupe; Foto: Gunter Werks

Glavno vodilo pri Gunter Werks je ustvarjanje zmogljivih avtomobilov, ki jih spremenijo v precizno voznikovo orodje. Predstavljeni model 993 Coupe je svojo pot pričel kot zračno hlajeni 911, kateremu so dodali dele iz ogljikovih vlaken, motor Rothsport Racing s 430 konjskimi močmi in 6-stopenjski ročni menjalnik. Tehta le 1.180 kilogramov, je izredno vodljiv in se brez težav primerja s svojimi modernimi nasledniki. 993 Coupe vas bo stal okoli 525.000 evrov.

Ares Design Panther Progettouno

Ares Design Panther Progettouno; Foto: Ares Design

Ares Design Panther Progettouno se izdeluje ekskluzivno in je osnovan na superavtomobilu iz 70. let prejšnjega stoletja, De Tomaso Panteri. Da bi ohranili značilen zvok avtomobila, ga še vedno poganja atmosferski V10 motor, ki proizvede kar 650 konjskih moči in doseže 323 km/h. Avtomobil je temeljito predelan, ima vgrajen štirikolesni pogon, modernizirano vzmetenje in karoserijo iz ogljikovih vlaken. Notranjost se lahko pohvali s kvalitetnim zvočnim sistemom in oblazinjenjem iz usnja, alkantare in ogljikovih vlaken. Cena znaša zajetnih 610.000 evrov.

Redux E30 BMW M3

Redux E30 BMW M3; Foto: Redux

Redux E30 BMW M3 predstavlja pravi poklon dominaciji BMW-ja, v različnih tekmovanjih v 80. letih prejšnjega stoletja. Avtomobilu so s predelavo dodali še več zmogljivosti, le to pa so dosegli s povečanjem prostornine 2,3-litrskega motorja in nadgradnjo vzmetenja. V kolikor bi si želeli še več moči, si lahko omislite turbinski polnilec, ki bo skupaj z motorjem priskrbel živahnih 387 konjskih moči. Izbira notranjosti je prepuščena stranki, le ta je lahko pripravljena za pisto in ima vgrajeno varnostno kletko, lahko pa je povsem običajna in primerna za uporabo v vsakodnevnem prometu. Temu primerna je tudi cena, ki se jo pridobi ob izkazanem interesu, smo pa prepričani, da ta ni ravno nizka.

Singer Porsche 911 Reimagined

Singer Porsche 911 Reimagined; Foto: Singer Vehicle Design

Za konec smo vam pripravili še poslastico v obliki klasičnega Porscheja 911, generacije 964. Kalifornijski Singer Vehicle Design se je specializiral zgolj za omenjeni model, prav vsakega pa spremenijo v popolno umetnino. Čakalne vrste za predelavo so izredno dolge, saj je vsak avtomobil deležen razširjene karoserije, izjemnega posluha za podrobnosti in odet v povsem unikatno barvo. Nadgrajene so tudi tehnične komponente, ki naredijo avtomobile Singer še bolj privlačne. Tudi v tem primeru vam podajo ceno predelave zgolj ob resno izkazanem interesu.

Z vami od leta 2004

City Magazine od leta 2004 ustvarja vsebine za urbanega nomada, ki želi dobro in hitro informacijo. Ustvarili smo preko 30.000 spletnih prispevkov in 250 tiskanih izzidov!