fbpx

6 korakov, kako odpustiti in začeti na novo

Foto: envato

Nepričakovane spremembe velikokrat predstavljajo zelo težko življenjsko situacijo, pa naj gre za razvezo, izgubo prijatelja ali službe. Povsem normalno je, da vas dogodek šokira, temu občutku pa sledita žalost in praznina. Vendar pa ne smete dovoliti, da bi vas obup prikoval na mesto. Življenje gre naprej in vaša prihodnost je polna čudovitih trenutkov, novih spoznanstev in uspehov. Pripravili smo vam 6 korakov, kako odpustiti in začeti na novo.

1. Dovolite si čutiti

Pri vsaki situaciji, ki nas napolni z bolečino, je najpomembneje, da si najprej dovolimo čutiti. Če boste čustva zakopali in se pretvarjali, da se nas izguba nekoga, ki nam je pomenil veliko, ni dotaknila, bodo na dan privrela takrat, ko bi si najmanj želeli. Čustva nikakor ne pomenijo, da ste šibki: pomenijo, da ste človek.
Zapomnite si: vsak se z izgubo sooča na drugačen način. Ni univerzalne časovnice, ki bi določala, kdaj bi nek dogodek morali preboleti. Najbolj vam bo pomagalo, da svoje občutke zapišete, se o njih z nekom pogovorite ali pa dovolite, da na dan pridejo na zdrave načine, kot sta rekreacija in kreativnost.

Čustva niso vaša šibkost Foto: Rafael Barros / Pexels

2. Ne vztrajajte v zamerah

V popolnem svetu bi se do nas vsi obnašali korektno in razumevajoče, v resničnosti pa na žalost ni tako. Normalno je, da ste potrti, če vas je bivši partner ali prijatelj izdal ali pa imate občutek, da so se na službenem mestu do vas obnašali nekorektno. Vendar pa boste s tem, da se držite zamer, škodovali samo sebi: ves čas boste namreč razmišljali, kaj se vam je zgodilo in obdani z oblaki negativne energije sploh ne opazili priložnosti za nekaj novega in čudovitega.
Zato se zavestno odločite, da boste človeku odpustili. To seveda ni najlažje in lahko predstavlja dolgotrajen proces, vendar pa je že odločitev, da boste to storili, odličen prvi korak. Odpuščanje ne pomeni, da se morate z osebo družiti– z njo vam sploh ni treba priti v stik. Odpuščate namreč zaradi sebe in ne zaradi nje.

3. Spremenite svoj fokus

Pri odpuščanju vam bo zelo pomagalo to, da ne preživljate časa ob smiljenju samim sebi. Namesto tega se osredotočite na vse dobro, kar vas še čaka in vse, za kar ste lahko hvaležni.
Veliko ljudi ob pogledu nazaj v preteklost ugotavlja, da jim je izguba nečesa, za kar so mislili, da bo trajalo še dolgo, predstavljala najboljšo stvar, ki se jim je v tistem trenutku lahko zgodila. Če se ne bi razšli s svojim partnerjem, namreč ne bi spoznali tistega pravega in če ne bi izgubili toksičnega prijatelja, morda nikoli ne bi navezali stika s tistimi, ki so jim sedaj najbližji. Tudi na izgubo službe se lahko ozrete iz pozitivnega kota: lahko namreč pomeni, da se končno lahko lotite tistega, kar ste si vedno želeli. Morda lahko pomislite na ustanovitev svojega podjetja ali pa najdete delovno mesto, ki vas bo veliko bolj izpolnjevalo.

Marsikatera izguba je priložnost za nekaj boljšega Foto: Andrea Piacquadio / Pexels

4. Na izgubo poglejte iz drugega zornega kota

Ko se nesrečen dogodek zgodi nam, se nam lahko prehitro zdi, da je situacija nerešljiva in da nimamo ničesar več, kar bi nas delalo srečne. Zapomnite si, da tako razmišljanje izhaja izključno iz čustvenega vidika, ki velikokrat ne predstavlja realne slike.
Predstavljajte si, da se je vaša situacija zgodila vaši najboljši prijateljici. Verjetno ji ne bi rekli, naj kar obupa in se zakoplje v žalost. Namesto tega bi ji povedali, da je lahko srečna, ker ni več v zvezi s partnerjem, ki več kot očitno ni bil pravi zanjo ali pa ker se je znebila prijateljev, ki je niso znali ceniti. Tudi glede službe bi ji najbrž svetovali, naj se spomni, kako talentirana je ter da je le vprašanje časa, kdaj si bo našla nekaj boljšega.
Čas je, da se na tak način začnete pogovarjati tudi sami s seboj.

Ne pozabite poskrbeti zase in za svoje zdravje Foto: Anthony Shkraba& Pexels

5. Poskrbite zase

Ko se borimo z žalostjo, se nam lahko tudi najbolj enostavni opravki zdijo nemogoči. Najraje bi ostali v postelji in se skrili pred svetom, ki vas tako ne bi več mogel prizadeti.
Nič ni narobe, če tako preživite nekaj časa, vendar pa se morate na neki točki ustaviti. Vaše življenje se namreč ni končalo in če se zakopljete v samoto, se negativnih čustev gotovo ne boste znebili. Namesto tega začnite počasi: privoščite si toplo kopel, poskrbite, da spite dovolj in da je vaša prehrana uravnotežena. Mentalno zdravje namreč hodi z roko v roki s fizičnim in veliko bolje se boste počutili ob zdravem življenjskem slogu.

6. Naredite načrt za prihodnje situacije

Ne glede, kako žalosten je nek dogodek, vedno se lahko iz njega nekaj naučite. Če se vaš partner do vas ni obnašal korektno, sedaj vsaj veste, katerih lastnosti se morate izogibati v prihodnjih zvezah. Enako velja za prijateljstvo.
Prav tako sedaj veste, da ste dovolj močni, da lahko preživite še tako močne udarce. Veste, kateri načini vam pri prebolevanju pomagajo in kateri vaša negativna čustva še spodbudijo. Prav tako veliko ljudi ravno po izgubi začne mnogo bolj ceniti to, kar imajo in uživati v vsakem trenutku sreče.

Z vami od leta 2004

City Magazine od leta 2004 ustvarja vsebine za urbanega nomada, ki želi dobro in hitro informacijo. Ustvarili smo preko 30.000 spletnih prispevkov in 250 tiskanih izzidov!