fbpx

Ali ste princesa, bojevnica, gospodarica ali muza, glede na vaš arhetip!

Foto: Envato

Carl Jung je izpostavil 4 svetle in 4 temne ženske arhetipe - ugotovite, kateri je vaš! Arhetip je neke vrste psihološki gen, podedovan del naše duše, ki povezuje telo in dušo. Energetsko so zelo močni in se jim je težko upreti. Arhetip ima pozitivno in negativno stran, zato dobimo nadzor nad njim z aktiviranjem in poudarjanjem pozitivne strani.

Arhetipi so bili in še vedno so, žive psihične sile, ki jih je treba jemati resno, in na neki čuden način njihov učinek nikoli ne izostane.

Carl Jung je v psihologijo uvedel pojem arhetipov in opisal strukturo osebnosti, ki jo sestavljajo trije elementi, zavest ali ego, nezavedno individualno in kolektivno.

Arhetipi so ena od sestavin kolektivnega nezavednega človeka in predstavljajo določene načine delovanja, ki preko nezavednega vplivajo na človeško zavest. Vplivajo na človeško vedenje, izgradnjo odnosov, načrtovanje in morda tudi usodo.

Arhetip je tista narava, ki je skrita v nas. Težko ga ozavestimo, a vpliva na nas in je del našega bitja.

V psihologiji in zgodovini človekovega razvoja je veliko arhetipov, in tukaj so ženski arhetipi po Jungu! Vsak ima svetlo in temno stran (temna stran so tisti aspekti posameznika, ki obstajajo, a jih ne zaznava ali se z njimi ne identificira).

Ugotovite, kateri arhetip je vaš:

V vsaki ženski je skrita njena osebnost! Foto: Matheus Ferrero / Unsplash

1. Arhetip princese (svetla stran):

Označuje lepo vedenje, vedenje dame in odlične učenke. Manifestacije tega arhetipa v vedenju so: poslušnost staršem, želja po vklopu v podobo odrasle ženske, ljubezen do branja in igranja glasbe, romantičen značaj in visoki življenjski ideali. V odnosih z moškimi princeso čakata popolna ljubezen in princ na belem konju.

Temna stran tega arhetipa je slabo dekle. Popolno zanikanje starševske avtoritete, zavist uspešnejšim ljudem od nje. Neustavljiva želja, da bi doživela vse, za kar je bila prikrajšana. Ne izbira sredstev, da bi pritegnila pozornost. V partnerskih odnosih ustvari toksične okoliščine.

2. Arhetip muza ali svečenica (svetla stran):

Je skrivnostna ženska, prava dama in usodna ženska. Temu tipu žensk so posvečene pesmi in romani. Ta ženska je bila ustvarjena za navdih in podporo, ima globoko razvito intuicijo in je v popolni harmoniji z naravo. Poleg takšne ženske je moški sposoben hitro doseči uspeh zaradi dejstva, da si bo prizadeval razviti svojo osebnost. Ona je utelešenje ženske čutnosti in lepote. Naučila se je ljubiti in biti ljubljena.

Temna stran tega arhetipa je vampir, ki stremi k neomejeni moči in prevladi. Ima moč nad drugimi ljudmi, zlasti nad moškimi. To je tip fatalne ženske, ki stremi k zmagi za vsako ceno in v vsem!

3. Arhetip bojevnica (svetla stran):

Za ta arhetip je značilna nenehna energetska aktivnost, to je popolnoma neodvisna ženska, ki ne potrebuje pomoči moškega in si prizadeva biti enaka njemu ali celo boljša. Zanjo je značilna praktičnost in racionalnost, ne le pri delu, ampak tudi pri izražanju lastnih občutkov in čustev.

Temna stran tega arhetipa je amazonka. Zadržan, skrivnosten tip ženske, ki meni, da je izražanje čustev slabost in jih aktivno zatira.

Vsaka ženska je svet zase. Foto: Tim Mossholder / Unsplash

4. Arhetip ljubica (svetla stran):

To je ženska, ki je pripravljena dati svoj čas, ljubezen, naklonjenost. Zna poslušati in slišati ljudi okoli sebe. Drugo ime za ta arhetip je mati. Takšna ženska je bila ustvarjena za družino in materinstvo. Zanjo je značilna potrpežljivost in nesebična žrtvovanja. Svojega partnerja vedno podpira.

Temna stran tega arhetipa je slaba mama. Zanjo so značilni konzervativnost, omejeni pogledi, popolna preračunljivost in varčnost. V odnosih z ljudmi okoli sebe deluje po načelih toge manipulacije.

Jung ugotavlja, da je ta manipulacija neke vrste njena skrb, saj ne zna drugače izraziti svojih občutkov in je globoko prepričana, da bolje pozna življenje kakor drugi. V ljubezenskem življenju je obremenjena z nadzorom in ljubosumjem.

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.