Ko gre za električna vozila (EV), je Renaultova nizkocenovna znamka Dacia z modelom Spring dokazala, da je mogoče združiti dostopnost in dobičkonosnost. Z več kot 140.000 prodanimi enotami od njegovega lansiranja leta 2022 Spring prehaja skozi obsežno preobrazbo za modelno leto 2024. Ne pričakujte nove generacije, temveč korenito preoblikovanje, ki sledi najnovejšemu oblikovalskemu jeziku znamke, vidnemu pri novem SUV-ju Duster.
Dacia Spring 2024 se ponaša z robustnim videzom, zahvaljujoč obilici plastičnih oblog in kvadratastim kolesnim obokom. Zunanje spremembe prinašajo sodobnejši izgled v primerjavi s prvotno različico, ki je delovala, kot da je obtičala v 90. letih prejšnjega stoletja. Notranjost razkriva popolnoma novo armaturno ploščo z 7-palčnim digitalnim instrumentom in 10-palčnim zaslonom na dotik, prenovljenimi klimatskimi kontrolami in novim videzom zračnikov. Posodobljen volan zdaj nosi novi logotip podjetja DC in, kar je še pomembneje, omogoča nastavitev po višini.
Kljub svoji majhnosti je Spring presenetljivo praktičen. Sprednji prtljažnik lahko sprejme 35 litrov, medtem ko zadnji prtljažni prostor ponuja 308 litrov prostornine, kar je za šest litrov več kot prej. Z zloženo zadnjo klopjo se prostornina poveča na 1.004 litre. Več prostorov za shranjevanje po kabini ponuja dodatnih 33 litrov prostornine.
Spring ohranja naziv edinega EV v Evropi, ki tehta manj kot 1.000 kilogramov, kljub dodatni opremi in izboljšani tehnologiji za pomoč vozniku, zaradi česar se je njegova teža povečala za le šest kilogramov. Polno opremljena različica v najvišji opremski liniji tehta zgolj 984 kilogramov.
Osnovni model Spring se ponaša z vsega 45 konjskimi močmi, vendar je na voljo tudi močnejši električni motor s kar 65 konjskimi močmi. Ta zadnji omogoča, da se veseli električni avtomobil do 100 km/h požene v manj kot 14 sekundah. Če se odločite za osnovni motor, bo delo opravljeno v manj kot 20 sekundah. Majhna baterija s kapaciteto 26,8 kWh zagotavlja avtonomijo več kot 220 kilometrov in se preko DC polnilnika napolni od 20 do 80 odstotkov v 45 minutah. Z 7-kilovatnim AC polnilnikom pa bo treba na polnjenje baterije od 20 do 100 odstotkov počakati skoraj 11 ur. Sedaj je podprto tudi bidirekcijsko polnjenje, kar pomeni, da lahko Spring napaja vaš opekač kruha ali druge električne naprave.
Doseg sicer ni pretirano impresiven, vendar v Dacii trdijo, da je za tipičnega uporabnika Springa več kot zadosten. Po analizi podatkov, zbranih iz informacijsko-razvedrilnega sistema modela pred prenovitvijo, je lastnik znamke Renault ugotovil, da lastniki svoje avtomobile vozijo v povprečju 37 kilometrov na dan. Približno 90 odstotkov vseh poti je krajših od 70 kilometrov. Podatki so pokazali tudi, da se Spring vozi s povprečno hitrostjo 37 km/h in da 75 odstotkov lastnikov avtomobile polni doma.
Čeprav Spring morda ne bo pospešil vašega srčnega utripa, bodo tisti, ki iščejo preprosto prevozno sredstvo po nizki ceni in z ničelnimi emisijami, cenili ta avtomobil. Je idealen za mestno džunglo in kot orodje za male trgovine, ki dostavljajo blago. Cena nove različice še ni bila razkrita, vendar je stara različica na domačem trgu v Romuniji stala okoli 20.000 evrov, pred subvencijami.
Zanimivo je, da je model izdelan na Kitajskem in ima različico Renault, znano kot City K-ZE. Oba EV sledita koreninam Renaulta Kwida, ki je bil predstavljen leta 2015 z bencinskimi motorji.
Dacia Spring 2024 dokazuje, da je mogoče električno mobilnost ponuditi po dostopni ceni, ne da bi pri tem žrtvovali sodobno tehnologijo in privlačen dizajn. Z obsežnimi posodobitvami, ki sledijo najnovejšim oblikovalskim smernicam znamke Dacia, Spring ostaja vodilni v segmentu dostopnih električnih vozil, ki združujejo praktičnost in trajnost. Kot najcenejši EV v Evropi, Spring nadaljuje z nalogo demokratizacije električne mobilnosti, hkrati pa postavlja nove standarde v svojem razredu.