fbpx

Dodge charger SRT hellcat – najhitrejša serijska limuzina vseh časov

Potem ko so iz Chryslerjevega moštva pred meseci lansirali challengerja v hellcat izvedbi so strokovnjaki pri Dodgu takoj zavihali rokave in pričeli snovati še bolj strupenega chargerja, limuzino v enaki "hellcat" različici. Ta pa bo iz 6,2 litrskega HEMI supercharged bencinarja namesto 600 KM iztiskala kar 707 KM največje moči, kar zadošča za 328 km/h.

Rezultat dela je najhitrejša serijsko proizvajana limuzina vseh časov, saj so 6,2-litrski HEMI supercharged motor “navili” na kar 707 KM ali 520 kW ter tovornjaških 880 Nm navora, kar zadošča da stotico na merilniku hitrosti prekrije v superšportnih 3,7 sekunde, taisti merilnik pa se nato zaustavi šele pri oznaki 328 km/h. Tako naj bi “četrt milje” kolikor dolge so značilne ameriške dirke v ravni črti, prevozil v 11 sekundah, kar ga zelo približa magični meji 10 sekund. prekaša pa celo najbolj zmogljive “hišne” superšportnike kot so: chevrolet camaro ZR1, dodge viper SRT GTS, corvete ZR1.

Najmočnejša različica chargerja si tako večino vozne mehanike kot tudi motor deli s prej omenjenim challengerjem, kateremu moč in s tem zmogljivosti pa so s 600 KM dvignili na preko 700 KM. S tem je charger SRT hellcat občutno močnejši tudi od najbolj očitnega konkurenta BMW M5, ki v različici obeležitve 30 obletnice tega modela zmore 600 KM.

Ob tem so mu inženirji namenili še bolj zmogljiva podvozje in vzmetenje ter zavorni sistem Brembo s kar 390 milimetrskimi zavornimi diski, obenem pa so mu izboljšali razmerje teže med obema kolesnima osema, kjer sedaj to znaša 54:46 v korist prednjega para koles, kar je zelo blizu idealni razporeditvi teže.

PREBERITE ŠE: Dodge challenger hellcat: najbolj zmogljiva vražja mačka vseh časov

Tako kot zunanja podoba, tudi notranjost prekipeva od športnosti. Prednja sedeža telesi trdno držita na mestu, voznik pa vrti športni volan s prestavnimi ročicami za njim. Med merilniki in na sredinski konzoli pa so številni merilniki zmogljivosti kot so: merilnik bočnih G-pospeškov, delovanje turbopolnilnika in štoparica.
Tako kot zunanja podoba, tudi notranjost prekipeva od športnosti. Prednja sedeža telesi trdno držita na mestu, voznik pa vrti športni volan s prestavnimi ročicami za njim. Med merilniki in na sredinski konzoli pa so številni merilniki zmogljivosti kot so: merilnik bočnih G-pospeškov, delovanje turbopolnilnika in štoparica.

Za prenos enormne moči na zadnji par koles in posledično na cesto skrbi izboljšana osemstopenjska prestavna avtomatika, z samo 160 milisekundnimi presledki med posameznimi prestavami. Za čim boljši stik s podlago pa skrbijo posebne Pirelli P Zero performance pnevmatike, ki so postavljene na platišča premera 20 palcev. Vnoznik pa ima na razpolago tudi sistem prilagodljive trdote blažilnikov v treh nastavitvah.

Posebnost predstavlja tudi ključa, ali bolje rečeno dva od njih, kjer rdeči ključ v zaganjaču odklene celotno 707 KM konjenico pod pokrovom, medtem ko črni ključ omeji le to na 500 KM. s tem lahko lastnik načrtovano usklajuje komu nameni kakšen ključ in s tem kolikšno moč pod prste posameznega voznika. Poleg tega pa tistim, ki ne zaupajo avta drugim voznikom, ko vam ga osebje najljubše restavracije parkira na njihovo parkirišče, obstaja nastavitev, kjer lastnik s pomočjo štirimestne kode vklopi t.i. Valet Mode, kjer elektornika motorju še dodatno pristriže krila.

Prodaja trenutno najmočnejšega ameriškega “muscle car” steče v prvi polovici prihodnjega leta, le malce pred tem pa bodo pri Dodgu razkrili tudi ceno zanj, vseeno pa naj bi ibla blizu cene prej omenjenega challengerja hellcat, se pravi okoli 60 tisoč ameriških zelencev. Če ga želite med prvimi zapeljati v garažo pa vedite, da bo proizvodnja omejena na zgolj 1.200 primerkov letno.

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.