Predstavljen je bil povsem novi CUPRA Tavascan, ki na papirju prikazuje osupljivo obliko in impresivno zmogljivost. Vendar, ali v primerjavi s svojimi konkurenti ponuja dovolj moči in dosega, da bi naredil trajen odličen vtis? Oglejmo si številke podrobneje in ugotovimo ali je ovca v volčjih oblačilih.
Dame in gospodje, pripnite si varnostne pasove, medtem ko se globoko potopimo v svet CUPRA Tavascan, najnovejšega električnega SUV kupeja najbolj športne znamke v skupini VW. Ravno včeraj so predstavniki znamke CUPRA potegnili prevleko s te elegantne zveri in zagotovo je pritegnila našo pozornost. Zdaj pa je čas, da preverimo, ali ima Tavascan vsebino, ki podpira njegov stil.
Tavascan, zgrajen na arhitekturi električnih vozil MEB skupine Volkswagen, je na voljo v dveh različicah izhodne moči. Vrhunska različica VZ se ponaša z močjo 250 kW (340 KM) s sistemom pogona na vsa štiri kolesa z dvojnim motorjem, medtem ko različica s pogonom na zadnja kolesa zagotavlja nekoliko skromnejših 210 kW (286 KM). Na prvi pogled se te številke zdijo kar ugledne. Toda v primerjavi s cenovno najbolj dostopnim in vstopnim Teslinim modelom 3 z zadnjim pogonom se zdijo nekoliko skrombe, če upoštevamo sloves CUPRE kot športnega vozila v družini Volkswagen. Izhodna moč tam okoli 330 kW ji ne bi škodila, če mene vprašate.
Preidimo k velikosti tega električnega SUV kupeja. Tavascan meri zajetnih 4.644 mm v dolžino, 1.861 mm v širino in 1.597 mm v višino, z medosno razdaljo 2.766 mm. To je velik avto, o tem ni dvoma. Ko pa pogledamo baterijo, ugotovimo le 77 kWh kapacitete“. Je to dovolj za avto takšnega kova? No, če ga primerjamo s sorodnikoma, ID.4 in ID.5, se zdi, da je CUPRA morda zamudila priložnost, da bi resnično izstopala glede zmogljivosti baterije in dosega.
Ko že govorimo o dosegu, vzdržljivostna različica modela Tavascan s pogonom na zadnja kolesa in baterijo s 77 kWh obljublja približno 550 km* glede na uradni preskusni cikel WLTP. Vrhunski CUPRA Tavascan VZ z dvojnim motorjem in štirikolesnim pogonom ima nekoliko nižji doseg, približno 520 km*, s svojim paketom baterij s 77 kWh. Čeprav te številke niso posebej odlične, bi lahko večji paket baterij potisnil Tavascan pred svoje tekmece. Avtomobil tovrstne oblike in velikosti prav nobena znamka ne bi smela prodajati s paketom baterij manjših od 100 kWh. Tako pa lahko pri “gabaritih” avtomobila ugotovimo, da v praksi ta avto ne bo naredil več kot 350 realnih kilometrov. Kar je mejna uporabnost električnega avtomobila. Zagotovo bo skupina kasneje temu avtomobilu namenila še kakšno večjo baterijo. A upajmo, da bo večja, res večja in le le 8 kWh večja, tako bizarno, kot pri pri ID.7.
Ne razumite me narobe – CUPRA Tavascan je nedvomno lep avtomobil in njegove zmogljivosti še zdaleč niso osupljive. Vendar, ko se poglobimo in primerjamo s tistim, kar že obstaja, se zdi, da bi lahko naredil več, da bi se izpostavil. Zmogljivejša izhodna moč in večja baterija bi Tavascan resnično povzdignila iz stilskega tekmeca v mogočno silo na trgu električnih SUV kupejev. Tako, pa se zdi, da je CUPRA Tavascan, prav takšen avtomobil kot je bila Alfa Romeo Brera. Izjemno lep, a popolnoma brez duše in prave substance.
Kot vedno si bomo dokončno sodbo pridržali, dokler ne bomo imeli priložnosti, da se Tavascan zapeljemo na odprto cesto. In ugotovimo ali je 350 kilometrov zadosti dosega in ali nas 300 konjev navduši. Toda za zdaj se zdi, da bi najnovejša ponudba znamke CUPRA lahko ponudila malo več vsebine, malo več popra, da bi se ujemala z njenim nedvomno osupljivim športnim slogom.