fbpx

Uusi Mazda 2 – japanilaista huippua kaupunkikaduilla

Nova Mazda 2

Meille ajoi uusi pienin Mazda 2, joka on kasvanut hieman lähes kaikkiin suuntiin ja tarjoaa lisätilan ja varustelun lisäksi segmentille poikkeuksellisen avustusjärjestelmän. Hinnat alkavat kymmenestä tuhannesta, ja varustepaketteja on heti alusta alkaen valittavana peräti seitsemän, jotka tuovat mukanaan keskimääräistä enemmän varusteita ja kolme moottoria. Diesel tulee vähän myöhemmin.

Mazda 2 je mazdin najmanjši model v ponudbi ne potrebuje posebne predstavitve, niti umestitve v kateri razred spada. Je ena najbolj značilnih predstavnikov B-segmenta, ki se je v preteklosti vseskozi držala malenkost v ozadju in “prežala” na kupce, mitkä ovat cenili drugačnost, kakovost in želeli v garažo zapeljati manj konfekcijski model.

Podpis prednjih luči (bolje opremsko založenih različic) sestavljajo štirje mini sklopi LED dnevnih luči, ostale pa prav tako (prvič v tem segmentu) svetijo s pomočjo te napredne tehnike.
Podpis prednjih luči (bolje opremsko založenih različic) sestavljajo štirje mini sklopi LED dnevnih luči, ostale pa prav tako (prvič v tem segmentu) svetijo s pomočjo te napredne tehnike.

Nova generacija mazde po sodelovanju s fordom in fiesto v prejšnji generaciji, po novem predstavlja popolnoma samostojen model, ki v marsičem spominja na večje sestrske modele blagovne znamke Mazda in si od njih sposoja tudi marsikateri del in tudi izgled. Na zunaj tako pohvalno (gledano s sprednje strani) deluje kot pomanjšana mazda 3, prinaša pa v segment tudi kot prvi mazdin model v zgodovini, pomembno tehnično novost v obliki polnih LED luči.

Zadnji del ponuja ponovno zelo samosvoje oblikovano “rit”, ki je dinamična, pogled pa se sprva ustavi na LED zadnjih lučeh s podpisom v obliki črke U.
Zadnji del ponuja ponovno zelo samosvoje oblikovano “rit”, ki je dinamična, pogled pa se sprva ustavi na LED zadnjih lučeh s podpisom v obliki črke U.

Z boka mazda 2 sicer ne spominja več toliko na večjo modelno sestro mazda 3, kar je glede na mere in zasnovo razumljivo, preseneti pa izredno dinamična bočna linija in enako zaključen zadek, ki pa za seboj potegne podpovprečno preglednost vstran in nazaj. Nova mazda 2 se je sicer potegnila v praktično vse smeri, kjer meter po novem pituudessa näyttää 4.060 milimetrov ali 140 več kot prej. Tudi medosje je pridobilo in sicer 80, višina pa 20 milimetrov. Edini nespremenjeni aspekt je ostala širina, kjer se številka ustavi pri 1.695 milimetrih.

Notranjost je bila tako kot zunanjost pričakovano ukrojena povsem na novo, kar se tiče zasnove sredinske konzole, pa vidimo tudi odmik od aktualne mazdine notranje arhitekture. Konzolo namreč objema le en okrogli zračnik na levi strani, medtem ko je desnega zamenjal takšen pravokotne oblike, s čimer so poskrbeli da ta del notranjosti ne deluje toliko natrpano. Glede skladnosti se bodo sicer v prihodnje kresala mnenja, nekaj pa zagotovo drži, da je nova dvojka dobila veliko kakovostnejše materiale in bolj premium občutke notranjosti, slednje je sicer v doberšnji meri povezano s paketom opreme.

Druga vrsta potnike pričaka pričakovana količina prostora za kolena, pri bolje opremsko založenih različicah pa tudi všečno oblazinjenje, tudi v obliki dvobarvnega usnja z rdečimi kontrastnimi šivi.
Druga vrsta potnike pričaka pričakovana količina prostora za kolena, pri bolje opremsko založenih različicah pa tudi všečno oblazinjenje, tudi v obliki dvobarvnega usnja z rdečimi kontrastnimi šivi.

Teh je po novem kar seitsemän, samo osnovni nameless ne premore klime, ko plezamo navzgor po lestvici pa v opremo hitro prihajajo: tempomat in bluetooth (od tretjega dalje), 15-palčna lita platišča, sedem palčni osrednji zaslon in krmilnik HMI od četrtega. Peti po vrsti hazumi pomeni bolje barviti paket attraction, ki mu doda še senzor za dež, parkirna pomagala in prednja ogrevana sedeža. Pri petem pa dobite še obilo napredne tehnike, kjer že od prej serijska sistema i-stop in LDWS, dopolnijo še: polne LED luči, revolution top pa sistem i-eloop, head up projekcija, sistema RVM in RCTA, pametni ključ in tipko za zagon vozila ter smart brake samodejno zaviranje.

Poglavitno razliko v primerjavi s trojko kar se tiče armaturne plošče, predstavljajo zračniki, kjer osrednji del z leve obkroža okrogel zračnik, desni pa je lepo vkomponiran v letvico, ki se nadaljuje proti sovozniku. S tem deluje manj natrpano, čeprav vsem ta oblika ne bo všeč.
Poglavitno razliko v primerjavi s trojko kar se tiče armaturne plošče, predstavljajo zračniki, kjer osrednji del z leve obkroža okrogel zračnik, desni pa je lepo vkomponiran v letvico, ki se nadaljuje proti sovozniku. S tem deluje manj natrpano, čeprav vsem ta oblika ne bo všeč.

V ponudbi motorjev so za zdaj trije bencinski motorji, vsi velikosti pol drugega litra in z močjo 55-, 66-, oziroma 85 kilovatov, poleti pa bo ponudbo okrepil še enako velik dizel z 77 kW in le 89 grami emisij CO2. Menjalnik je v osnovi pet stopenjski ročni, le najmočnejša bencinar in dizel imata prestavno razmerje več. V kombinaciji z G90 bencinarjem pa si bo stranka proti doplačilu 1.700 evrov, lahko omislila še prestavno avtomatiko.

LUE LISÄÄ: Mazda s CX3 spomladi v segment majhnih crossover suvov

Cene za mazdo 2 se prično z nameless paketom opreme in G75 oznako motorja, pri 9.990 evrih, za enako gnanega emotiona in challenga pa bo dovolj 11.190, oziroma 11.990 evrov. Prehod na paket attraction vas bo stal nadaljnjega tisočaka, za prehod na G90 motorno različico pa še dodatnih 1.900 evrov. Višek ponudbe pa za zdaj, ko v ponudbi še ni dizelskega CD105 različica G115 revolution top za katero je treba odšteti že konkretnih 18.390 evrov.

Lisää tietoa

Lisää tietoa:
www.mazda.si/mazda2

Kanssasi vuodesta 2004

Vuodesta alkaen 2004 tutkimme kaupunkitrendejä ja tiedotamme seuraajayhteisöllemme päivittäin viimeisimmistä elämäntavoista, matkustamisesta, tyylistä ja tuotteista, jotka inspiroivat intohimoa. Vuodesta 2023 alkaen tarjoamme sisältöä suurimmilla maailmanlaajuisilla kielillä.