fbpx

HBO-jeva satira Mountainhead: Tech milijarderji na snežnih skuterjih, medtem ko svet gori

Najnovejši projekt ustvarjalca Sukcesije zvezdniško secira ego superbogatih

Foto: Max

Jesse Armstrong, oče kultne serije Sukcesija, se vrača z novim projektom – Mountainhead, filmsko satirično bombo, ki si upa pogledati v srž dekadence, apatije in banalnosti najbogatejšega promila človeštva. V glavni vlogi: Steve Carell kot samozadostni milijarder sredi svetovnega zloma – a brez skrbi, snežni skuterji še vedno delujejo.

Dobrodošli v svetu, kjer štirje tehnološki milijarderji uidejo resničnosti v razkošno gorsko zatočišče, preden se jim ta resničnost nasilno prikrade skozi okno – dobesedno in metaforično. Mountainhead, HBO-jev najnovejši izvirni film, ki bo premiero doživel 31. maja na platformi Max, predstavlja tematsko nasledstvo Sukcesije, a z nekoliko bolj apokaliptičnim pridihom.

Film Mountainhead režira in soustvarja Jesse Armstrong, avtor, ki je že s Sukcesijo briljantno izrisal podobo imperijev, zgrajenih na ciničnosti in čustveni praznini. Tokrat še bolj udari po duhu časa: štirje prijatelji, ki imajo skupaj več denarja kot 60 odstotkov svetovne populacije, se zberejo na zasneženem oddihu – oddihu, med katerim se globalni red začne razkrajati. A kdo bi se sekiral? Poker je v teku, viski teče, ego cveti.

Igralska zasedba, ki kar kliče po zlatu

Steve Carell igra Billa, vodjo klana, ki je del Marka Zuckerberga, del Logana Roya, del moške različice Gwyneth Paltrow z obsesijo nad biohackingom. Ob njem so Jason Schwartzman kot tehnološki budist, Cory Michael Smith (znan iz serije Gotham) kot tihoma manipulativen vizionar ter Ramy Youssef kot najmlajši, še vedno moralno razklan milijarder v ekipi.

Foto: Max

Schwartzmanov lik občasno citira Nietzscheja, nato pa zahteva, da mu pripravijo bone broth smoothie. Youssef pa ves čas išče signal – ne za mobilni telefon, temveč za svoj notranji kompas. Ironija je debela kot snežna odeja v Koloradu, kjer je bil film večinoma posnet.

Bogastvo kot duhovna praznina

Armstrong se tudi tokrat ne ustraši moralne kompleksnosti svojih likov. Nihče od njih ni karikirani zlobnež – a nihče ni niti iskreno dober. Ravno ta siva cona daje filmu dušo. Med igro pokra se razkrije, da je eden izmed njih morda sprožil verižno reakcijo, ki je sesula globalne trge. Drugemu se to zdi prav zabavno. Tretji razmišlja, kako bi situacijo spremenil v NFT.

Film Mountainhead ni linearen, temveč fragmentiran – Armstrong uporablja tehnike iz postmoderne pripovedi, vključno z nelinearno montažo, nenadnimi skoki v prihodnost in celo trenutki, kjer se liki zdijo zavestni svoje lastne fikcije. Gre za metaforo izolacije elite, ki si lahko privošči ignorirati propad sveta. Ne le dobesedno, temveč tudi narativno.

Produkcija

Producenti filma so David Bernad (The White Lotus), Will Ferrell (da, tisti Will Ferrell) ter Adam McKay, s katerim je Armstrong že sodeloval pri Sukcesiji. McKayjev vpliv je očiten – od vizualne dinamike do ostre, skoraj dokumentarne kritike.

Film je bil posnet v zimskem Koloradu, scenografija pa je delo Eve Stewart (Les Misérables, The King’s Speech), ki je zamrznjeno razkošje zgradila s preciznostjo, kot bi šlo za bondovski brlog. Vsak detajl kriči: »Tukaj živi človek, ki si lahko privošči, da sveta ne razume.«

Zakaj bo ta film pomemben?

HBO se je že s Sukcesijo izkazal kot dom za sofisticirano, a dostopno kritiko kapitalistične distopije. Mountainhead nadaljuje ta niz in dodaja dimenzijo kolektivne odgovornosti – ter vprašanje: če svet res gori, kdo drži vžigalnik?

Ob izidu 31. maja se pričakuje, da bo film sprožil val razprav – od Twitterja (pardon, X-a) do akademskih krogov. Sicer pa že zdaj nekateri mediji poročajo o internih predogledih, kjer je bilo slišati: »To je, kot če bi ‘Don’t Look Up’ in ‘The Menu’ imela ljubezenskega otroka, ki obiskuje terapijo pri Armandu Iannucciju.«

Zaključek:

Mountainhead je film časa in o času – o sedanjosti, ki se pretvarja, da je prihodnost, in o prihodnosti, ki jo najverjetneje že zamujamo. V svetu, kjer imajo nekateri vse, drugi pa niti toplih nogavic, Armstrong pokaže, da razlika ni le v sredstvih – temveč v perspektivi. In čeprav je film prežet z duhovitostjo, za njo stoji hladna resnica: bogati bodo preživeli zimo. A ali bodo sploh opazili, da je bila? Poglej si ga na MAX! 

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.