fbpx

Hyundai Elexio (2026): Električni SUV za Kitajsko, ki diši po Feng Shui sreči in samozavesti

S 700 kilometri dosega in brez Ioniq značke gre Elexio svojo pot.

Hyundai Elexio (2026)
Foto: Hyundai

Ko ti Hyundai servira električni SUV, ki diši po sodobnosti, Kitajski in optimizmu številke 8, veš, da se dogaja nekaj velikega. Hyundai Elexio (2026) je tu – prvi, drzen, ekskluziven.

Poimenovanje “Elexio” zveni kot nek futuristični borbeni android, a gre v resnici za Hyundaijev prvi namenski električni SUV za Kitajsko. In ne – ne nosi Ioniq značke. Zakaj? Ker noče biti Hyundai Elexio (2026) samo še eden izmed… hoče biti nekdo. Kot tisti učenec v razredu, ki nosi svoje ime z ponosom in tiho samozavestjo. Elexio je rezultat petih let razvoja, podpisan pod kitajsko-korejsko zavezništvo Beijing Hyundai (Hyundai + BAIC Motor), ki hoče popraviti padle številke korejskega velikana v tej megatržnici elektrike in inovacij.

Videz: Med Ioniqom 5 in happy mealom

Na prvi pogled izgleda, kot da so Ioniqu 5 odvzeli oglate robove in ga poslali na krožnik dim sumov. Elexio je bolj okrogel, bolj tekoč – a še vedno dovolj futurističen, da bi ga zlahka zamenjal za snemalno kuliso nove Netflix serije o post-COVID urbanizmu. Sprednje LED luči so simbolno zasnovane z motivom štirih kvadratov, ki namigujejo na številko 8 – najbolj srečno število na Kitajskem. Piko na i pa doda svetlobna letev čez celotno širino in barvni kontrast stebrička C. Zadnji brisalec? Očitno skrit pod spojler, ker… estetika pač.

Foto: Hyundai
Foto: Hyundai

Tehnično? Hudo. Hyundai Elexio (2026)

  • Platforma: Hyundaijeva slavna E-GMP (Electric-Global Modular Platform) tudi pri Hyundai Elexio (2026).
  • Doseg: Do 700 kilometrov (po CLTC, kitajskem optimističnem ciklu)
  • Polnjenje: 800V arhitektura, kar pomeni 30–80 % v pičlih 27 minutah
  • Pogon: Podrobnosti še skrivajo, a z E-GMP vemo, da je možen tako RWD kot AWD
  • Zavore: Če imaš 700 km dosega, moraš imeti tudi dobre zavore. Predvidevamo večje regenerativne sisteme.

Elexio naj bi tehtal okoli 2.000 kilogramov, kar je danes standard pri EV SUV-jevih tega razreda.

Foto: Hyundai

Notranjost: Tehnologija po receptu AI generacije

Čeprav podrobnosti Hyundai Elexio (2026) še niso uradne, so informacije o opremi več kot obetavne:

  • 27-palčni head-up zaslon (HUD), ki zrcali vse od navigacije do TikTok priporočil (skoraj).
  • Snapdragon 8295 čip za infotainment, ki poganja vmesnik hitreje kot marsikateri gaming prenosnik.
  • Huawei ADAS sistem, ki omogoča delno avtonomno vožnjo (Level 2+), popolnoma kalibrirano na kitajski prometni kaos.

Torej: ni zgolj pameten, ampak tudi kulturno občutljiv.

Hyundai + Kitajska = ljubezen, ki potrebuje iskrico

Hyundai ni več zvezda v vzponu na Kitajskem – od 1,16 milijona prodanih vozil leta 2016 do le 151.000 lani. Zaradi tega je Elexio pomembnejši, kot se zdi. To je stava podjetja, okrepljena z naložbo v višini 1,1 milijarde dolarjev (z BAIC), da se zagrizejo nazaj v trg. Tovarne se zapirajo, prodaja pada – a Hyundai Elexio (2026) je upanje na reinkarnacijo.

Foto: Hyundai
Foto: Hyundai

Zaključek: Ko Hyundai Elexio (2026) ne rabi Ioniqa, da zablesti

Hyundai Elexio (2026) ni Ioniq, a ni niti izven igrišča. Je kot tisti otrok, ki se odloči nositi roza frizuro, ker se mu zdi kul – in mu uspe. Hyundai je z njim pokazal, da zna ustvariti izdelek, ki ni globalni generik, ampak lokalni dragulj. Tehnično impresiven, oblikovno samozavesten in kulturno izredno premišljen. S Huawei inteligenco, ki je prepovedana na zahodu – mu doma na kitajskem lahko celo uspe.

In cena? Tega še niso povedali, ampak če bo Hyundai pameten, bo Elexio dovolj “value-for-money”, da bo Korejcem prinesel več kot le 8 v registrski tablici. Če pa bo kdaj prišel v Evropo? No, to bo šele veselica. Za zdaj pa Elexio ostaja kot ekskluzivna električna stvaritev – iz Koreje, za Kitajsko, z velikimi ambicijami.

Bi si želel, da Elexio pride tudi v Evropo?

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.