Ta avto je kot britanska grofica na raveu: uglajen, ekstravaganten in povsem nepredvidljiv. To je Lotus Elise S1 Safari by Get Lost!
Ko avtomobilski svet vse bolj tone v električne križance in digitalizirane zaslone, se nekateri ustvarjalci še vedno igrajo z idejami, ki dišijo po bencinu, pesku in brezkompromisni domišljiji. Projekt Lotus Elise S1 Safari je eden tistih primerov, ko nekdo ob ideji ni rekel: »To je noro,« temveč: »Točno to potrebujemo.« Rezultat? Avtomobil, ki deluje kot križanec med reli zverino in umetniškim eksponatom z industrijskega sejma v Berlinu.
Kdo so Get Lost in kaj so naredili z Elise?
Ekipa Get Lost Automotive, ki jo sestavljajo oblikovalci, mehaniki in sanjači z različnih koncev avtomobilskega sveta – od dirkališč do dizajnerskih studiev –, si je zadala ambiciozno nalogo: narediti Lotus Elise S1, eno najbolj ikoničnih britanskih športnih avtomobilov vseh časov, primernega za makadam, blato in planinske prelaze.
To ni predelava. To je popolna reinterpretacija avtomobila. Dvignjeno podvozje za 100 milimetrov, ojačano ogrodje, popolnoma predelano vzmetenje in širši kolotek niso le za razkazovanje – so za resen teren. Dodali so še zaščitne plošče pod dnom, ročno hidravlično zavoro za zanesljive zavoje na gramozu ter sistem proti zdrsu.
Oblikovna drznost, ki deli mnenja
Če je originalni Elise znan po svojih zaobljenih linijah, Safari brez zadržkov pokaže zobe. Ostrina pravokotnih LED-žarometov, vključno z dnevnimi svetili, ki subtilno namigujejo na klasični Mini, daje vozilu povsem novo identiteto. Strešni zajem za zrak je eden najlepših primerov, kako lahko estetika in funkcionalnost delujeta v popolni simfoniji – z njim Elise Safari ne le izgleda bolj ostro, temveč tudi zveni bolj brutalno. Zvok sesanja zraka pri polnem pospešku je čist užitek za avtomobilističnega hedonista.
V notranjosti Lotus Elise S1 Safari by Get Lost so razvili povsem nove sedeže, oblečene v pravo usnje in tvid – poklon klasični britanski eleganci, a s pravo mero športnega značaja. So udobni, ergonomski in prilagodljivi, kar pri originalnem Elise nikakor ni bila samoumevna stvar.
Zmogljivosti? Bolj gre za občutek kot številke
Čeprav konkretnih številk o motorju in zmogljivostih še niso razkrili, vemo, da je originalni Elise S1 s 1,8-litrskim Roverjevim motorjem proizvajal okoli 120 konjskih moči (88 kilovatov) in tehtal manj kot 800 kilogramov. To pomeni, da je pospešek do 100 kilometrov na uro znašal približno 6 sekund (oz. 3,7 sekunde pri močnejših različicah). V kombinaciji s terenskimi pnevmatikami, mehanskim diferencialom in novo geometrijo vzmetenja se Elise Safari zdi kot pravi buggy – le da izgleda precej bolj elegantno.
A to vozilo ni o številkah. Gre za čustva. Gre za prah, ki se dvigne za tabo, za občutek tresenja volana, ko se pelješ čez kamenje, in za smeh, ko na makadamu elegantno odnaša zadek.
Zaključek: avto, ki te pelje iz okvirjev – v dobesednem pomenu
LLotus Elise S1 Safari by Get Lost ni za vsakogar. Ne zanima ga, ali imaš gladko cesto. Zanima ga, ali si pripravljen na pustolovščino. Je brutalen, poseben, poln karakterja in povsem svoj. In ravno zato je tako očarljiv.
Čeprav cena Lotus Elise S1 Safari by Get Lost še ni znana, vemo, da ne bo nizka. Po informacijah naj bi šlo za zelo omejeno serijo, vsak primer pa bo individualno prilagojen kupcu. Vse skupaj deluje kot nekakšen butični pristop k avtomobilski avanturi, kjer si kupiš nekaj neponovljivega. In morda tudi najbolj zabavnega.
Če je ta Elise definicija norosti, potem je to točno tista norost, ki jo včasih potrebujemo – da nas spomni, zakaj smo se sploh zaljubili v avtomobile.