fbpx

Mastercard: SharePlanica je čista kraljica!

Vsak deljeni prevoz je bil olajšanje za PlaniCO2

Foto: Anže Krže Mediaspeed
Zadnjič posodobljeno:

den največjih slovenskih športnih dogodkov je za nami, s tem pa tudi spodbudni rezultati, kako smo kot družba zopet prispevali k boljšemu okolju. Družba Mastercard je namreč v okviru projekta SharePlanica zaradi deljenih prevozov v Planici zmanjšala število avtomobilov ter s tem prihranila kar 12 ton CO2. S prihranjeno količino CO2 bi lahko hišo s toplotno črpalko ogrevali 19 let, hladilnik bi deloval 41 let, prenosni računalnik bi lahko polnili 130 let, 7W LED žarnica (ekvivalent 60W klasični žarnici) bi lahko gorela 648 let, z bencinskim avtomobilom bi lahko 1,7-krat obkrožili svet. Mastercard bo v sklopu Priceless Planet Coalition posadil 10.913 dreves ter tako še dodatno prispeval k planetu brez roka uporabe.

Kot je v Planici projekt komentiral dr. Franci Petek, direktor zavoda za šport RS Planica: “Kar bi dosegli v celem letu z ugašanjem luči, tukaj dosežemo z eno samo vožnjo. Res pozdravljam vsako tako akcijo. In moram reči, da SharePlanica je res kraljica med temi akcijami.”

Planica je vedno povezovala Slovenijo

Tokrat pa jo je povezala tudi v aktivni skrbi za okolje. Družba Mastercard je v okviru sponzorstva FIS finala svetovnega pokala v smučarskih skokih v sodelovanju s Planico ustvarila car-sharing platformo SharePlanica.si, na kateri so si obiskovalci Planice delili prevoze in s tem pomembno zmanjševali CO2 odtis Planice s stališča osebnega transporta. Projektu so se pridružili vplivneži (Jernej Damjan, Jurij Tepeš, Miha Deželak, Katka Bogataj, Urška Ahac, Uroš Bitenc, Lucija Odar, Jan Filip Jordan Frangeš) in pomembna slovenska podjetja (NLB, Zavarovalnica Triglav, Big Bang, Pivovarna Laško Union in Športna Loterija Slovenije).

Objavljenih je bilo 193 prevozov, prepeljanih 690 ljudi, prihranjenih je bilo 66165 kilometrov, kar je botrovalo k zmanjšanju CO2 odtisa Planice za kar 12 ton! Z omenjeno prihranjeno količino CO2 bi, po izračunih Centra za energetsko učinkovitost Instituta Jožef Stefan, ki je pri projektu skrbel za realne številke, lahko:

  • 2,3 leta neprestano gorel električni štedilnik
  • 4,5 let ogrevali 60 kvadratnih metrov veliko stanovanje
  • 19 let ogrevali 120 kvadratnih metrov veliko hišo z električno črpalko
  • 7 let neprestano uporabljali pralni stroj
  • 8 let neprestano uporabljali sesalnik
  • 11 let neprestano uporabljali mikser
  • 18 let neprestano kosili travo z baterijsko kosilnico
  • 30 let neprestano gledali televizijo
  • 41 let poganjali hladilnik
  • 90 let neprestano prali posodo s pomivalnim strojem
  • 130 let neprestano polnili prenosni računalnik
  • 453 let neprestano polnili mobilni telefon
  • 648 let neprestano gorela 7W LED žarnica (ekvivalent 60W klasični žarnici)
  • 1,7-krat obkrožili svet z bencinskim avtomobilom
  • 4,4-krat obkrožili svet z električnim avtomobilom

Da bi prispeval k zmanjšanju CO2 odtisa vseh osebnih vozil v Planici, ki jih je bilo v petek, soboto in nedeljo skupaj 6563, bo Mastercard v sklopu Priceless Planet Coalition posadil 10.913 dreves. Gre za donacijo v vrednosti 21.826 evrov.

Priceless Planet Coalition

Priceless Planet Coalition je sodelovanje med družbo Mastercard ter strokovnjaki za področje podnebnih sprememb in obnove gozdov Conservation International in World Resources Institute, osredotočeno na obnovo 100 milijonov dreves. Skupaj lahko zagotovijo pomembne spremembe, saj se pobuda osredotoča na visokokakovostne projekte obnove, ki koristijo okolju, skupnostim in biotski raznovrstnosti. Združenje s 136 partnerji po vsem svetu spodbuja ljudi, da v svoj vsakdan implementirajo trajnostne prakse, kot so raba javnega prevoza ali zmanjšana uporaba papirja. V zameno so potrošniki nagrajeni s sajenjem dreves in drugimi, okolju prijaznimi pobudami, ki so v skladu z njihovimi vrednotami. Obnovitveni projekti zajemajo 18 edinstvenih lokacij na šestih celinah. Od Madagaskarja do Brazilije se obnavljajo pokrajine in habitati na nekaterih najlepših krajih na svetu. S tem družba Mastercard aktivno izpolnjuje obljubo k ustvarjanju boljšega okolja za nas in tudi za prihodnje generacije.

Ohranimo, kar je resnično Neprecenljivo®.

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.