fbpx

Moleskine: najbolj priljubljena črna beležka praznuje 25. let

Mala beležnica je že od nekdaj nepogrešljiv spremljevalec vsakega pisca, umetnika, sanjača. Originalni je služil kot navdih za ustvarjanje morda najbolj priljubljenega na svetu, znanega kot Moleskine. V letu, ko ta znamka praznuje 25. obletnico, se bomo spomnili zgodovine slavnega črnega zvezka in njegove poti do kultnega statusa.

Prazne strani novega zvezka, skupaj s sanjači, misleci in kreativci, prinašajo užitek vsem in dajejo nešteto možnosti. Mnogi od nas so v te zvezke pisali in še vedno pišejo. Originalna beležnica je imela ključno vlogo pri nastanku te znamke, ki letos praznuje 25. obletnico.

Kako je nastal ta najbolj priljubljen črn zvezek na svetu?

Majhne žepne zvezke, imenovane “karneti”, vezane v impregnirano bombažno blago ali usnje, so prodajali v pariških papirnicah že v 19. in zgodnjem 20. stoletju, uporabljali pa so jih umetniki, kot so Vincent van Gogh, Picasso in Hemingway. A za izvor imena slavnega zvezka je zaslužen britanski pisatelj in velik ljubitelj majhnih zvezkov Bruce Chatwin, ki je v svoji knjigi “The Songlines” iz leta 1987 opisal, kako je svoje pariške zvezke uredil v tri lične stolpce.

Britanski pisatelj Bruce Chatwin, velik oboževalec Moleskina, je ime, ki se redno omenja, ko govorimo o popularizaciji zvezkov. V Franciji so te zvezke poznali kot »carnets moleskines«. Ime “moleskine” se nanaša na njihovo črno vezavo iz impregniranega blaga. Ob vsakem obisku Pariza je Chatwin kupil zalogo teh zvezkov, ki jih je izdelalo majhno družinsko podjetje v francoskem mestu Tours. A ravno ko se je odločil narediti zalogo, ki naj bi mu zadostovala za vse življenje, je ugotovil, da je podjetje zaradi smrti lastnika zaprlo.

A zgodba se tu ne konča. Italijansko podjetje Modo & Modo iz Milana, specializirano za produktno oblikovanje, ki ga je ustanovil Francesco Franceschi, je leta 1994 najelo Mario Sebregondi, ki je bila tudi soustanovitelj podjetja, da ustvari izdelke za novo generacijo. Sebregondijeva je prebrala Chatwinovo knjigo in ker je tudi sama v zgodnjih osemdesetih v Parizu kupila enak tip zvezka, je pomislila, da bi ustvarila nekaj podobnega, da bi nova generacija lahko beležila svoje izkušnje. Tako je nastal ta mali zvezek iz slonokoščenega papirja.

Ime Moleskine, ki izhaja iz besede, ki ima korenine v francoskem imenu za impregnirano bombažno tkanino, se je izkazalo za pravo izbiro. Ime je bilo patentirano leta 1996, naslednje leto, 1997, pa so začeli izdelovati prve prenosnike. Tako je nastal izdelek, po katerem bo podjetje zaslovelo, majhen preprost črn zvezek z zaobljenimi vogali, s trakom za označevanje strani in elastiko ter žepom na koncu, ki ga je mogoče odpreti in v katerem je zgodba o zvezek je skrit, ali ne bi spodbujal ustvarjalnosti tistih, ki ga uporabljajo. To je bil prvi korak pri izgradnji blagovne znamke, ki je postala svetovna uspešnica. Prve beležke so bile dobesedno razgrabljene s polic in so še danes prodajna uspešnica podjetja. Namesto v milanskih papirnicah so jih prodajali v knjigarnah, Sebregondijeva pa je s to potezo poslala sporočilo, da so njene strani popoln prostor za shranjevanje misli, idej in risb, da je skoraj kot knjiga, katere prazne strani čakajo, da se zapolnijo.

Podjetje je bilo že od začetka zelo previdno in nikoli ni omenilo, da so umetniki, kot so Hemingway, Matisse in Picasso, uporabljali ta zvezek, ki je seveda nastal veliko kasneje. Toda med genialnostjo avantgarde in uporabo podobnih zvezkov je bila vzpostavljena premetena povezava, kar je dovolj razvnelo domišljijo potencialnih kupcev. To je bila odlična marketinška poteza, ki se je izkazala za zadetek v polno. Blagovna znamka je bila skrbno zgrajena, podjetje pa tega izdelka nikoli ni tržilo kot najboljšega na trgu, temveč se je osredotočalo na življenjski slog tistih, ki ga uporabljajo. Tako je nastal zvezek, ki bo postal sinonim za kulturo, domišljijo, potovanja, spomine in osebno identiteto. Gre za izdelek, ki je bil po navedbah podjetja zasnovan za sodobne ljudi v gibanju, danes pa ga uporabljajo številni znani arhitekti, podjetniki in zvezdniki.

Sčasoma se je začelo uspešno povezovanje blagovne znamke z drugimi legendarnimi imeni, tako so nastale omejene serije beležk Moleskine, posvečenih lego kockam, Harryju Potterju, Vojni zvezd. Sledil je potrošniškim trendom, tako da poleg klasične črne so začeli izdelovati tudi zvezke v rdečih barvah, da bi vsako leto dopolnjevali barvno paleto in sledili modnim in oblikovalskim trendom. Njihova družina »nomadskih izdelkov« zdaj vključuje planerje, rokovnike, skicirke, kemične svinčnike, torbe, podjetje pa ni zanemarilo niti digitalnih medijev.

Podjetje je odprlo kavarne v Milanu, Pekingu, Londonu, New Yorku in Hamburgu, ki so zatočišča za vse, ki iščejo nove izkušnje in navdih. Moleskine je v želji po povečanju števila strank na široko odprl svoja vrata tudi v korporativni svet. Začel je namreč izdelovati zvezke po naročilu za različna podjetja. Moleskine je blagovna znamka, katere uspeh je posledica domiselnega marketinga. Svoj izdelek je modro in dosledno predstavila ljudem s sporočilom, da je njihove misli in ideje vredno zabeležiti na poseben in edinstven način. Prav zato so beležke Moleskine v 25 letih obstoja našli mesto v srcih mnogih. S polnjenjem strani tega ikoničnega zvezka lahko vsak izmed nas z ustvarjalnostjo in domišljijo sodeluje pri pisanju novega poglavja v zgodbi te svetovno znane znamke.

Zadnja posodobitev 2022-12-03 / Partnerske povezave / Vir fotografij: Amazon Product Advertising API

Z vami od leta 2004

City Magazine od leta 2004 ustvarja vsebine za urbanega nomada, ki želi dobro in hitro informacijo. Ustvarili smo preko 30.000 spletnih prispevkov in 250 tiskanih izzidov!