fbpx

Nova Toyota bZ7: Električna limuzina, ki želi prevzeti kitajski prestol

Nova električna limuzina, ki združuje japonsko kakovost in kitajsko tehnologijo!

Toyota bZ7
Foto: Toyota

Toyota je na avtomobilskem salonu v Šanghaju predstavila svoj najnovejši električni model, bZ7, ki je rezultat sodelovanja z GAC in vključuje Huawei HarmonyOS.

Toyota bZ7 je najnovejši dodatek v seriji “Beyond Zero” (bZ) in predstavlja električno limuzino, razvito posebej za kitajski trg. Z dolžino več kot pet metrov (približno 200 palcev) presega velikost modela Camry in se uvršča med največje limuzine v svojem segmentu. Model je rezultat sodelovanja med Toyoto in kitajskim partnerjem GAC ter vključuje najnovejšo tehnologijo, kot je Huawei HarmonyOS za infotainment sistem .

Toyota bZ7 – Dizajn in notranjost – lepota aerodinamične limuzije z minimalnimi detaili

Zunanjost Toyota bZ7 združuje elemente modelov Prius in Crown, z značilnimi deljenimi žarometi in strešnim senzorjem LIDAR, ki nakazuje na napredne funkcije za pomoč vozniku. Notranjost ponuja belo perforirano usnje, lesene obloge in ambientalno osvetlitev, kar ustvarja prestižno vzdušje. Kljub velikemu osrednjemu zaslonu so ohranjeni tudi fizični gumbi za osnovne funkcije.

Foto: Toyota

Toyota bZ7: Tehnične specifikacije

Čeprav Toyota še ni razkrila vseh tehničnih podrobnosti, je znano, da bo Toyota bZ7 opremljen z najnovejšo inteligentno tehnologijo, primerno za vodilni model električnih vozil na kitajskem trgu. Glede na prejšnje modele v seriji bZ lahko pričakujemo baterijo z zmogljivostjo med 70 in 80 kWh ter doseg okoli 500 km (310 milj). Polnjenje bo verjetno omogočeno z močjo do 150 kW, kar omogoča hitro polnjenje do 80 % v približno 30 minutah. Zadosti, da ta hip predstvlja standard trga v svojem cenovnem segmentu.

Toyota bZ7: Tehnologija in povezljivost

Toyota bZ7 ni zgolj še ena električna limuzina v vrsti, temveč prikazuje novo dimenzijo sodelovanja med avtomobilsko in tehnološko industrijo. Gre za prvi model, ki je v celoti integriran z operacijskim sistemom Huawei HarmonyOS, kar predstavlja pomemben preskok v uporabniški izkušnji. HarmonyOS omogoča brezhibno povezavo med vozilom in ostalimi pametnimi napravami uporabnika – od pametnih telefonov do tablic, nosljivih naprav in celo pametnih gospodinjskih aparatov. Vse je povezano v enoten ekosistem, kar pomeni, da lahko voznik že iz domače kuhinje preveri stanje baterije vozila, predhodno ogreje notranjost ali nastavi navigacijo za pot v službo.

Toyota bZ7
Foto: Toyota
Foto: Toyota
Foto: Toyota
Foto: Toyota
Foto: Toyota
Foto: Toyota

Poleg tega Huawei v vozilo vnaša tudi svojo ekspertizo na področju umetne inteligence in obdelave podatkov v realnem času. Vgrajeni LIDAR senzor je le vrh ledene gore, saj tehnologija omogoča visoko natančno zaznavanje okolice vozila, kar odpira vrata naprednim sistemom za pomoč vozniku (ADAS) in v prihodnosti celo pol-avtonomni ali avtonomni vožnji. Huawei tako potrjuje svoj status ključnega igralca v razvoju pametne mobilnosti, ki presega zgolj mobilne telefone – njihova programska oprema, strojna oprema in sposobnosti povezljivosti sedaj dobesedno poganjajo tudi avtomobile.

Zdi se, da Huawei kljub političnim in tržnim omejitvam zunaj Kitajske, znotraj domačega okolja uspešno utrjuje svojo pozicijo kot tehnološki inovator, ki ni zgolj sledilec, temveč postaja standard za prihodnost mobilnosti. V Toyoti bZ7 to ni le marketinški trik, temveč resnična funkcionalnost, ki obeta nov način interakcije med človekom in strojem.

Foto: Toyota

Zaključek; ne bo je v EU – je kriv Huawei?

Toyota bZ7 predstavlja pomemben korak v razvoju električnih vozil, posebej prilagojenih za kitajski trg. Z združitvijo japonske kakovosti in kitajske tehnološke inovativnosti ponuja vozilo, ki konkurira modelom, kot so Tesla Model 3, BYD Han in Xiaomi SU7. Čeprav cena še ni znana, lahko glede na pozicioniranje pričakujemo, da bo bZ7 nekoliko dražji od modela bZ3, ki se na Kitajskem prodaja za približno 23.200 USD (v EU bi bila cena pod 50.000 EUR). S pričakovanim začetkom prodaje v naslednjem letu bo zanimivo spremljati, kako se bo bZ7 uveljavil na konkurenčnem trgu električnih limuzin.

A kljub vsem inovacijam in impresivnemu tehničnemu arzenalu, se bZ7 zaenkrat ne bo podal na evropske ali ameriške ceste. Glavni razlog? Morda ravno Huawei. Prisotnost tega kitajskega tehnološkega giganta, ki je v zahodnem svetu pogosto tarča geopolitičnih napetosti in sankcij, bi lahko pomenila preveliko oviro za homologacijo vozila izven Kitajske. Toyota se očitno zaveda, da tehnologija, ki doma blesti, drugod po svetu sproža dvome – in s tem morda tudi preveč birokratskih zapletov.

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.