BMW X2 je avto, ki je prvič predstavil koncept vozila Sports Activity Coupé (SAC) za premium kompaktni segment. In prinesel zanimiv oblikovni jezik. Sedaj druga generacija prinaša še več športnosti in napredka v obliki elektrike. vse skupaj pa je zelo podobno BMW X4 ali BMW X6, ki nista ravno najlepša avtomobila - niti ne najbolj praktična avtomobila vseh časov. Z večjimi dimenzijami in izrazito kupejevsko silhueto - že videno - jasno kaže, kako daleč je prišel novi BMW X2. Napreden karakter novega modela je viden tudi v popolnoma električni različici BMW iX2, kot tudi v številnih sistemih za avtomatizirano vožnjo in parkiranje. Vendar vse skupaj le ni tako rožnato. BMW se zdi, da je ujet v avtomobilskih vicah - med elektriko in klasičnimi motorji na notranje izgorevanje. Hkrati pa ima resno težavo z oblikovalsko filozofijo, ki kaže različne nepravilne pristope na vsakem koraku.
BMW je znova presenetil avtomobilski svet z novim oblikovalskim jezikom, ki je dvignil kar nekaj obrvi med zvestimi oboževalci znamke. Zlasti zadnje luči so precej drugačne od tistega, kar smo vajeni, in nekateri pravijo, da avto postaja vse bolj podoben Peugeotovemu oblikovalskemu jeziku. Seveda, šalo na stran, v avtomobilu je veliko novega oblikovalskega jezika, ki se zdi, da ne spada nikamor.
Ko govorimo o tehničnih specifikacijah, BMW iX2 s 64 kWh baterijo obljublja impresiven doseg, vendar realnost morda ni tako rožnata. Glede na težo in moč avtomobila se zdi, da realni doseg ne bo presegel 330 km. Pri tako prestižni znamki bi pričakovali večjo baterijo, vsaj 75 kWh, kar bi zagotovilo realnih 400 km.
In potem je tu še vprašanje dvojne identitete. BMW se zdi, da je v dilemi med električnimi in bencinskimi motorji. Medtem ko znamke, kot je Mercedes-Benz, gradijo strategijo z jasno ločenimi električnimi modeli, kot sta EQE in EQS, BMW še vedno poskuša združiti oba svetova v enem avtomobilu. To morda ni najboljša strategija, saj lahko privede do kompromisov na obeh koncih spektra.
Vse to nas pripelje do zaključka, da BMW morda išče svojo identiteto v svetu, ki se hitro spreminja. In vsi upamo, da ne bo postal Peugeot, saj tokratni zadek in optika spominja na modele z značko leva. Vendar upamo, da bodo našli pravo pot in nadaljevali z izdelavo avtomobilov, ki bodo navduševali ljubitelje znamke po vsem svetu.
Novi BMW X2 se ponaša z dinamično raztegnjenimi linijami in obilico drugače oblikovanih površin. Zrasel je za 194 mm v dolžino na 4,554 mm, za 21 mm v širino na 1,845 mm in za 64 mm v višino na 1,590 mm. Povečana medosna razdalja in širši koloteki prinašajo več prostora na petih sedežih in prtljažniku. Novi X2 ima maksimalno prostornino od 560 do 1,470 litrov, odvisno od različice modela. BMW iX2 – električni – ponuja med 525 in 1,400 litri.
Za pogon skrbi več različnih motorjev, od bencinskih in dizelskih do popolnoma električnih. O podrobnostih tokrat ne bomo. Električna različica BMW iX2 xDrive30 se ponaša z dvema pogonskima enotama, ki skupaj proizvajata 230 kW/313 KM in navor 494 Nm. iX2 xDrive30 pospeši od 0 do 100 km/h v 5,6 sekunde in doseže najvišjo hitrost 180 km/h. Zahvaljujoč visokonapetostni bateriji s 64,8 kWh uporabne energije in visoki učinkovitosti pogonskega sistema omogoča doseg od 417 do 449 kilometrov. Seveda vsi, ki smo že kdaj sedli za volan električnega vozila vemo, kaj to v resnici pomeni – maksimalno 330 kilometorv mešanega cikla.
BMW X2 je nedvomno avtomobil, ki prinaša svežino in inovacije v svet avtomobilizma. Vendar pa je jasno, da se pri BMW soočajo z oblikovalskimi izzivi, ki jih bodo morali rešiti, če želijo ohraniti svoj prestiž in ugled v avtomobilski industriji. Mnogi kritiki in ljubitelji avtomobilov so opazili, da je zadnji del avtomobila precej kontroverzen in ne spominja na klasični BMW dizajn. Pri BMW se bodo morali slej kot prej odločiti za menjavo oblikovalca, drugače bodo njihovi avtomobili postali posmeh stroki. Kljub temu pa BMW X2 ostaja zvest svoji dediščini in ponuja kombinacijo moči, eleganco in napredne tehnologije. V svetu, kjer se meje nenehno premikajo, BMW X2 postavlja nove standarde, vendar je jasno, da bo potrebna resna prenova, da bo BMW ostal vodilni v avtomobilskem dizajnu.