Francozi imajo pregovorno svojevrsten pristop do stvari, kar se lahko v času prehoda na električne avtomobile izkaže za ključnega pomena, saj omogoča izvirno razmišljanje. Renault Megane E-TECH je avtomobil, ki je presegel moja pričakovanja, saj nisem predvideval, da bo tako dober in hkrati tako drugačen. Torej - test Renault Megane E-TECH.
Renault Megane E-TECH je bil zame veliko presenečenje. Predvsem zato, ker so bila moja pričakovanja sprva precej konzervativna, enostavno tudi zato, ker se o tem avtomobilu premalo govori. In to popolnoma neupravičeno, saj si zaslužil več pozornosti. Pred testiranjem sem namreč pregledal množico testov in avtomobilskih ocen in na koncu ugotovil, da se z njimi v veliki meri ne strinjam. Po mojem mnenju je namreč ta avtomobil trenutno eden najboljših električnih avtomobilov na trgu. Saj so pri Renault naredili dosti več prav – kot narobe. To pa je redkost pri električnih avtomobilih. Predvsem tistih, ki prihajajo iz Evrope.
Kako dober je električni avtomobil, pogosto pove, koliko kilometrov ste prevozili med testiranjem. Tudi v našem uredništvu smo v dobrih 14 dneh z njim prevozili več kot 2000 kilometrov. Testni avtomobil pa je do zdaj prevozil že več kot 34.000 kilometrov. To sicer ni izredno pomemben podatek, vendar nam daje vpogled v to, da ljudje – torej avtomobilski novinarji z veseljem prevozijo veliko kilometrov s tem avtomobilom. To je pri električnem avtomobilu izjemno pozitivno in razkriva, da gre za odličen avtomobil – torej, odličen električni avtomobil. Ampak pojdimo po vrsti. Test – Renault Megane E-TECH!
Oblikovanje zunanjosti
Pri oblikovanju zunanjosti Renault v zadnjem obdobju pogumno riše poteze. In moram priznati, da Renault Megane E-tech deluje izjemno konceptualno – torej kot konecept na cesti. To mi je všeč, saj izraža pogum znamke, da s svojim izdelkom skoči nekaj let pred čas. Množica futurističnih detajlov se najbolje kaže v zadnjih lučeh z izjemno privlačno grafiko in decentnim oblikovanjem ter delovanjem svetil. Zgodba je na prednjem delu podobna. Množica mikroelementov nam daje občutek, da je to avtomobil iz leta 2030 in ne 2023. Treba je poudariti celotno skladnost karoserije, ki iz vsakega zornega kota izgleda, kot bi jo oblikovala res homogena in enotna ekipa oblikovalcev. V obliki torej ni več različih zgodb, temveč skupna vizija. Avtomobil nam je bil všeč. A občudovali so ga tudi drugi, ki so se večinoma spraševali, kaj je to za en avtomobil, kljub temu, da je Megane e-tech že dlje časa na cestah. Vedno znova preseneti mimoidoče. A oblikovanje ni le vizualno. Je tudi funkcionalno. Na primer, za čiščenje vetrobranskega stekla avtomobil ne škropi na klasičen način, temveč voda za pranje prihaja iz brisalcev. Pametno in enostavno ter nekoliko “francosko”. Priznati moram, da tudi sam avtomobila nisem pretirano opazil pred samim testom, nisem bil njegov velik oboževalec, a mi je dizajn zlezel pod kožo relativno hitro. Sam namreč cenim detajle, mikro malenkosti, pozornosti, ki izkazujejo skrb za celoto. In v temu avtomobilu je veliko strasti in ljubezni.
Zaradi pogumnega futurizma in oblike, ki priraste k srcu dobi zelo visoko oceno.
Ocena: 8,5 / 10
Kakovost izdelave
V preteklosti je imel Renault nekaj izzivov s kakovostjo izdelave. Vendar moram povedati, da testni avtomobil kljub 34.000 prevoženim kilometrom ni imel zaznanih težav, ki bi jih opazil in najavil ob obisku servisa. Kar se tiče sestave karoserije, karoserijskih delov in lakiranja, je avtomobil ustrezal kilometrom, brez večjih posebnosti. Minimalno število kamenčkov na prednjem delu kaže na to, da je lak ustrezno obdelan in dovolj trd. Prav tako v notranjosti nisem odkril nekih “čričkov” in hujših obrab materialov. Volan v gladkem usnju je kazal znake obrabe, vendar tiste, ki so tipične za to število prevoženih kilometrov. Ostalo, kot so sedeži in podobno, pa je bilo še vedno v vrhunski formi. Avtomobil je bil v najvišji opremi, kar pomeni, da so bili sedeži usnjeni, a so kljub prevoženim kilometrom izgledali kot novi, brez gubic. Tako mu lahko v tem segmentu, tudi zato, ker je Renault dosegel napredek, dam dobro oceno.
Ocena: 8 / 10
Oblikovanje notranjosti
Oblikovanje notranjosti sledi zunanjosti. Kar pomeni, da se nekaj zunanjega futurizma brez težav prenese v notranjost. Predvsem sta zunanjost in notranjost avtomobila izjemno skladni, kot da bi ju oblikovala ena ekipa. Hvalim oblikovanje armaturne plošče in infotainment sistema. Detajlov tu prav gotovo ne manjka, od ambientalne osvetlitve do zanimive uporabe materialov. Pohvaliti je treba tudi obliko volana, ki je izjemno simpatična. Dejstvo, da ni popolnoma okrogel, na neki način navdušuje. Prav tako veseli, da je pravzaprav vsaka funkcija dostopna tudi preko gumba na volanu. Sicer je v notrajnosti “gumb” praktično za vsako stvar. Kar je sicer “nefuturistično“, a izjemno praktično in tudi varno. Tudi desne “ročke” za prestave, brisalce in radio se mi ne zdijo problematične, in z njimi nisem imel težav kot večina novinarjev. Meni so bile celo na nek način kul in uporabne. Navajanje na funkcionalnost pa je zares kratko.
A pojdimo naprej. Avtomobil je na prednjih sedežih zelo prostoren. Na zadnjih pa bo prostor zadosten le za otroke do 170 cm. To je nekako tista višina, pri kateri se na zadnji klopi še sedi brez posebnega jamranja. Bistveno težavo namreč predstavljajo nizko postavljeni sedeži, ki onemogočajo, da bi potniki na zadnji klopi potisnili noge pod sedeže. Še posebej, če ima sedež spredaj voznik ali sopotnik popolnoma spuščen. Torej za “velike” (beri – visoke) družine ta avtomobil ne bo služil kot prvi avto, je pa odličen v vseh drugih pogledih. Takšen je tudi prtljažnik, nad katerim stokajo avtomobilski novinarji, sam pa sem bil nad njim zares navdušen. Gre sicer za relativno kratek, a izdatno globok prtljažni prostor, v katerega je naša družina, ki vedno potuje s preveč stvarmi, brez težav pospravila stvari za vikend izlet. To se nam zgodi izjemno redko tudi v avtomobilih z mnogo večjimi volumni prtljažnega prostora. Torej ni vse v sami velikosti, ampak je v tehniki, oziroma praktični obliki prtljažnika. Avtomobil tako ponuja 440 idealno oblikovanih litrov, v katere se kovčki zlagajo kot lego kocke. In to kovčki različnih dimenzij in formatov. Čudežno? Nikakor. Ta avtomobil je namreč bolj izjema kot pravilo, saj moč žene na prednja kolesa. Prav zato je v zadku avtomobila res ogromno prostora, saj tu ni motorjev. Avto je v notranjosti enostavno kul! Tudi zato brez težav dobi visoko oceno.
Ocena: 8 / 10
Infomatični sistem
Sodelovanje z Google bi moralo biti bolj logično več proizvajalcem. In na nek način sem vesel, da je Renault zagrabil priložnost in se spustil v ta odnos. To predvsem pomeni, da se bo s programjem ukvarjal nekdo, ki te zadeve zares dobro pozna – torej Google. In da bodo stvari napredovale s časom, saj so trenutno še daleč od idealnega. Vendar lahko trdim, da so na pravi poti. Torej, stvari so še vedno preveč “zaštrikane”, a se na koncu tunela vseeno zdi luč in upanje, da je Google Android Auto dobra rešitev za infotainment sistem oziroma celoten operacijski sistem pametnega avtomobila. Privajanja je sicer nekaj, a ko se osnove osvojimo, postanejo vse stvari izjemno logične. Torej, pridejo v kri.
Kar se tiče meni ljube glasbene kulise, nas je avto razvajal, kar je super. To pomeni, da smo na roadtripu po Italiji resnično v najglasnejši možni meri poslušali italijanske cancone. Kakovost zvoka je dobra, za kar je poskrbel Harman Kardon, ki z Renaultom ni tako uspešno sodeloval v preteklosti. Vendar je tokrat res ustvaril dober produkt. Seštevek vseh plusov in tudi kakšnega minusa, daje infotainment sistemu 7,5 točke od 10.
Ocena: 7,5 / 10
Pametni električni avto
Ne glede na sodelovanje z Google, tudi tu naletimo na dejstvo, da pravzaprav pri “pameti” vsi avtomobilski proizvajalci na grešijo. Zgodba se začne že pri mobilni aplikaciji, ki ima omejen nabor funkcij, se povezuje in osvežuje počasi. Omogoča pa le nekatere res osnovne funkcije. Najbolj moti, da se ne vidi hitrost polnjenja avtomobila – vidi se namreč čas, ko je priklopljen na polnilnico, in še vrsta drugih malenkosti. Na primer, zaklepanje in odklepanje avtomobila ali pa hlajenje na točno določeno temeraturo vozila, hladi namreč le na prednastavljeno. Pohvaliti moram sicer zimzeleno odklepanje in zaklepanje avtomobila s pametnim ključem, ki je del Renaultovih rešitev že desetletje in te napelje, da pozabiš na iskanje ključa po torbah. Kar lahko le zelo pohvalim.
Po drugi strani bi lahko grajal “Google Maps”, ki ga nisem znal ukrotiti na način, da bi prikazovali satelitski pogled, ki ga drugače uporabljam na Apple CarPlay. Škoda, ker smo se tega mnogi res navadili. Je pa res, da se v podrobnosti nisem pretirano spuščal.
A vrnimo se k navigaciji, ki je ključ do uspeha oziroma src avtomobilskih navdušencev nad e-mobilnostjo. Ta seveda deluje preko Google Maps in je v marsikaterem pogledu mnogo boljša od konkurence, vendar vseeno določene stvari še niso čisto tam. Se pa baterija avtomobila glede na navigacijo prilagodi in se pripravi na polnjenje. To pa je tisti napredek, ki si ga želimo. Vseeno pa je pri načrtovanju poti še nekaj izzivov, kot so na primer filtri za izbrane polnilne mreže in podobno, določene prednastavitve delovanja.
A vseeno je stanje precej dobro, ali bolje od marsikatere evropske konkurence. In z upanjem na prihodnost, predvsem zaradi Google, ki verjamemo, da bo zmogel rešiti izzive. Vseeno avtomobilu ne morem dati več kot 7/10 točk.
Ocena: 7 / 10
Lega na cesti
Hitro in jedrnato. Avtomobil se pelje tako dobro, kot se lahko pelje avtomobil na prednji pogon. Torej dobro, a vseeno ne tako dobro, kot se na primer pelje Cupra Born s pogonom na zadnji kolesni par. Vseeno pa mu je Megane E-TECH zelo za petami in v določenih niansah celo boljši. Tu mislim predvsem na “lahkotnost”, kjer se pozna nizka teža tega električnega avtomobila, saj tehta le 1711 kilogramov, kar je nekaj manj od direktne konkurence. In teža ter lega na cesti imata veliko skupnega oziroma gojita razmerje. Avtomobil bi tako lahko označil za lepo igriv, primerno vzmeten in po občutkih varen in predvidljiv avtomobil.
Tudi zato ga voznik rad malce požene skozi ovinke, kjer se avtomobil sicer nekoliko bočno nagiba, a vse v mejah razumljivega. Težko pa je tudi predvideti podkrmarjenje ali nadkrmarjenje, ki ga je resnično malo. Nekoliko zmotijo občutki pri divjem pospeševanju, kjer lahko avtomobil celo nekoliko zaniha. Seveda mora zato biti “slaba”, oziroma spolzka podlaga. A vseeno, moram ta segment pohvaliti. K vsemu pripomore tudi opazna razlika med načini vožnje, ki vplivajo na vozne lastnosti.
Na avtocesti se tako izkaže comfort, v ovinkih in mestu pa sport. Prav tako hvalim možnost nastavitve pedala za plin za vožnjo z eno nogo. Kar tri stopnje so dovolj, da si zadeve odlično nastaviš za različna okolja. Tisti, ki smo navajeni vožnje z enim pedalom, pa brez tega več ne moremo. Sam osebno peljem vedno z najvišjo nastavitvijo, celo na avtocestah, ker se mi zdi, da tako najbolje izkoriščam rekuperacijo avtomobila.
Ocena: 8 / 10
Pogon
V osnovi gre za Renault Zoe oziroma pogon, ki izhaja iz te avtomobilske zgodbe Renaulta. Tu so inženirji nabirali kilometre in pilili tehnologije. Tudi zato imajo v skupini Renault – Nissan res veliko električnih kilometrov pod pasom. Tehnično gledano avtomobil zmore 160 kW, po domače povedano 220 konjev. Do 100 km/h pospeši v konzervativnih, a uradnih 7,4 sekunde. Sami smo izmerili čas okoli 6,9 sekunde. Na sprednja kolesa vrže 300 Nm navora. In je v osnovi izjemno varčen. To pomeni, da nadomesti kakšen deficit v obliki koeficienta upora avtomobila, ta namreč ni idealen in znaša 0,29 cd. A v kombinaciji z nizko težo vozila (1711 kg) in izjemno učinkovitimi elektromotorji, je ta avtomobil bolj učinkovit od MEB platforme (skupina Volkswagen). Avtomobil premore tudi toplotno črpalko, kar štejem za nujnost v e-mobilnosti. Avtomobil je na 2000 km dolgem testu s 16 polnjenji porabil 18,5 kWh na 100 km. Pri tem je bila več kot ⅔ kilometrov opravljenih po avtocestah. Kar pomeni, da je rezultat izjemen in daleč nad pričakovanji. V bistvu je bil šokanten in nepričakovano nizek. Tudi zaradi tega, ker sam električni avtomobil vozim popolnoma enako kot običajen avtomobil. To pomeni, da ne “jadram” za tovornjaki in podobne reči. Torej normalna vožnja med 120 in 130 km/h. Na trenutke seveda tudi več in kdaj kakopak manj. A na koncu je povprečna hitrost primerljiva s popolnoma običajnim ICE avtomobilom. Torej po pameti.
Je pa res, da se vseeno vozi malo bolj strateško, ko premagujem na primer večje razdalje. V osnovi pa moram poudariti, da je ta avtomobil imel primerljivo realno porabo s Tesla Model 3, kar me je izjemno presenetilo, če ne že šokiralo. Upam, si trditi, da je izven avtocestnih kilometrov celo bolj varčen od navedenega. Me pa moti omejitev najvišje hitrosti na nekaj nad 165 km/h. Tu bi morala biti letvica vsaj pri 180 km/h. A vseeno, si zasluži skoraj odlično oceno 8,5/10.
Ocena: 8,5 / 10
Baterija
Renault ima izkušnje in jih v polnosti prenaša v sedanjost. Zato tudi tu ni velikih pomislekov. Saj so avtomobili kot sta Renault Zoe in Nissan Leaf naredili toliko kilometrov kot redkokatera znamka na svetu. In v okviru skupine so to znanje in izkušnje podedujejo. Renault resnično ve, kaj je pri e-mobilnosti pomembno. Prvič omogoča 22 kW polnjenje vozila na domači vtičnici, kar je redkost in dvakrat hitrejše od povprečja industrije. Po domače povedano, avtomobil se na domači vtičnici, če premorete priključno moč, od 0 do 100% napolni v treh urah. Seveda v teoriji, ki pa ni daleč od prakse.
In ker vozilo polnite večinoma doma, je to odlično. Hkrati pa, ko pridete na destinacijo, na primer na izlet v italijanski Grado ali Benetke, ne potrebujete hitrega polnjenja Ionity, temveč avtomobil v slabih treh urah napolnite do 100% na običajni infrastrukturi – torej na “običajni mestni polnilnici”. Oziroma toliko kot ste porabili na poti, lahko na takšni polnilnici napolnite v dobri uri, kar pa je premalo za Aperol spritz. Tako zelo je praktično 2x hitrejše polnjenje na klasični polnilnici.
Testni model je imel 60 kWh veliko baterijo (64 kWh bruto), z 400V arhitekturo kar je pomenilo, da polni nekaj nad 125 kW, ko je baterija pripravljena in skoraj popolnoma prazna na Ionity hitri polnilnici. Na žalost se veselje hitrega polnjenja precej hitro, ali pa prehitro, spremeni v precej “povprečno polnjenje”, kar pomeni, da je krivulja precej varovalna za baterijo in slaba za živce tistega, ki polni. Vseeno je potrebno poudariti, da je avtomobil v sivem povprečju primerljivih avtomobilov. Mogoče kanček slabši v teh hitrostih hitrega polnjenja, ki pa jih dobi nazaj z “hitrim” domačim in običajnim polnjenjem.
V vsakem primeru od 10 do 80% je potreboval okoli 40 minut, kar spet ni tako slabo. Ker se mi je zdel doseg izjemen, izkušnja s polnjenjem dobra, degradacije baterije po 32.000 km novinarjev nisem opazil, brez slabe vesti podelim oceno 8/10 za segment baterije. Seveda 8 dobi zaradi 22 kW polnjenja.
Ocena: 8 / 10
Prvi avto v družini
Takole, avto res ni velik, in če bi imel nekoliko daljšo medosno razdaljo in bi obstajal kot karavan, bi bil skoraj idealen. Tako pa je v Golfovem segmentu. Prtljažnik je idealne oblike in je v primerjavi s konkurenco večji, v njega pa čudežno pospravimo prtljago. Avto zmore na destinaciji polniti hitreje od konkurence, do 22 kW, kar mu štejem v poseben plus. Na poti pa je le povprečno hiter pri polnjenju na hitrih polnilnicah. Če upoštevam, da je teh potovanj relativno malo pri povprečnem uporabniku, zadeva niti ni tako zelo moteča. Na hitrih polnilnicah boste namreč le nekajkrat letno.
Megane E-tech tudi ni poslovni potovalnik. Za to enostavno ni narejen, a bo pot do Münchenskega letališča zmogel brez težav z enim pol urnim postankom za energijo. Bo pa problem, ko bodo otroci zrasli in če imate v družini košarkarje. Potem je ta avtomobil premajhen. Če pa so pri vas otroci še majhni in ne bodo preveliki v naslednjih petih letih, pa je avtomobil zelo priporočljiv. Nosi namreč lahko do 80 kg prtljage na strehi. Prav tako pa lahko nekaj malega vleče, do 750 kg. In to dokazuje, da ima prednost, za Slovence veliko prednost pred Volkswagen ID.3 ali Cupra Born, saj se kot pravi Slovenci ne boste morali odpovedati na primer vožnji koles na vlečni kljuki. Ali “kišti” na strehi. Tudi zato precej dobra ocena 7,5/10.
Ocena: 7,5 / 10
Vrednost za denar
Na žalost je treba vse avtomobile primerjati s Teslo. Tudi tu se temu ne moremo izogniti. Testni model je bil najbolj luksuzno opremljena izvedba ob štartu modela in je imel res veliko opreme. Njegova cena pa je bila okoli 50.000 evrov. A predlagam, da preverite spletno ponudbo pri trgovcih. Opazili boste, da se zelo primerljivo opremljen avtomobil dobi za okoli 39.900 evrov z upoštevami vsemi popusti in subvencijo, kar je še vedno zelo konkurenčno glede na Teslo Model 3. Oziroma se praktično cena primerja z njo.
Seveda pa v nasprotju s Teslo dobite tisti tipičen francoski šarm in če ste ljubitelj francoskega, potem veste, kaj mislim. Francozi namreč vedno naredijo nekaj malce drugače in tu so resnično podobni s Teslo. Vedno iznajdejo svoje posebnosti, ki jih zapakirajo na popolnoma svoj način. In to je dobro. Tudi zato, ker so vse te posebnosti v tem avtomobilu posebnosti v pravo smer. In v kolikor imate radi drugačnost in Francoze, boste to vsekakor cenili.
Ponudbe na spletu in tržnicah novih in rabljenih vozil so takšne, kot sem navedel. Avtomobil dobiva oceno 8, predvsem zato, ker je res dober električni avto. Skoraj tako dober kot Tesla Model 3 in praktično edina alternativa, ki bi jo zaenkrat lahko osebno priporočil.
Ocena: 8 / 10
Skupna ocena: 79/100
Renault Megane E-TECH je najboljši evropski električni avtomobil v svoji kategoriji. Če ste na “trgu” za tak futurističen izdelek in bi želeli nekaj drugačnega, potem ne vidim bolj logične izbire. Seveda ima ta avtomobil tudi svoje izzive, a kar je bolj pomembno, da se z njimi da shajati. Pri veliki večini evropskih avtomobilov so ti izzivi večji kot pri Renaultu. Zdi se, kot da je skupina inženirjev imela strast in misijo narediti res dober električni avtomobil. Zato, ker Francozi zmorejo, ker je to njihov ponos. Renault je naredil še dodaten korak. Morda tudi kakšnega nepotrebnega, a vseeno takšnega, ki karoseriji daje dušo in pečat. Renault Megane e-tech je koncept v produkciji. Iz sebe spušča varnostni zvok pri hitrostih pod 30 km/h, zaradi katerega mimoidoči mislijo, da je mimo njih sprehodil Stormtrooper ali pa da je prišla prihodnost. Tudi zaradi tega mi je všeč. Ker je pogumen in si upa biti drugačen. Torej, gre za električni avtomobil z več prednostmi kot slabostmi, kar je danes redkost. Evola.
In kje uvrščam to vozilo? V moji knjigi definitivno pred izdelke Volkswagen koncerna, a z zaostankom za Teslo. Ta zaostanek je večinoma posledica določenih stvari, ki jih drugi proizvajalci enostavno ne premorejo – kot je na primer lastna močna polnilna mreža. Hkrati je Tesla trenutno edini avtomobil, ki ga lahko označimo za tablico na kolesih ali pametni električni avtomobil. A kljub temu … Renault je na pravi poti. In če bi na to pot šel bolj pogumno in odločno, ne bi bilo slabo. Verjamem tudi, da bi s karavansko različico ta avtomobil postal dodatna alternativa v svojem segmentu. Definitivno pa je najbolj zanimiv dostopen električni evropejski avtomobil.