_DSC9303
V zraku · intervju

Psihologinja, NLP-praktik in trenerka mehkih veščin, vedno nasmejana, ljubiteljica psov, ki svoje znanje prek delavnic javnega nastopanja in delavnic komunikacije strastno predaja naprej. Nekaj pa vam ga podeli tudi v spodnjih vrsticah.

Zakaj so TED-konference in TED-govori tako popularni?
Ker so govorci skrbno pripravljeni. Večina ljudi misli, da so se te posamezniki rodili s sposobnostjo nastopanja. Dejstvo pa je, da jih na govor pripravljajo dalj časa. Govor večkrat spremenijo in prilagodijo. Obračajo besede in iščejo najboljšo različico za izpeljavo, ki bi navdušila čim več ljudi.

Vi torej posameznike pripravljate na takšne nastope? Predavatelje na predavanja ali zagovore diplom, morda tudi razgovore?
Tako je, vodim tečaje nastopanja in priprave individualno ter v skupinah, kjer se učimo telesne govorice pa tudi, kako posredovati informacije, da bi bili najbolj učinkoviti. Kako torej začeti, postaviti cilj, sodelovati z občinstvom in kako povedano podkrepiti ter kako zaključiti, da poslušalcem ostane v spominu. Pomembno je pustiti dober vtis.

Kaj je tisto, kar naredi razliko med dobrim in slabim govorom?
Priprava. Če je nekdo dobro pripravljen, je sproščen, govori bolj odločno. Ima pripravljene zanimive primere, materiale in lepo predstavitev v PowerPointu. Govori v smiselnem zaporedju, ki mu lažje sledimo. Upošteva različne tipe poslušalcev in skrbi za interakcijo z občinstvom.

Pa se znamo sami pripraviti?
Če smo strokovnjaki na enem področju, ki ga tudi predstavljamo, včasih zelo težko izluščimo osnove. Začnemo uporabljati prezapleten govor, čeprav se nam zdi, da smo ga prilagodili. Naša predstavitev je potem takoj zelo slaba, saj je nihče ne razume.
Mislim, da se težko dobro pripravimo sami. Meni pomaga ekipa, ki popravi še zadnje malenkosti. Pomagata mi tudi trener za glas Luka Markus Štajer in oblikovalec Luka Mancini, ki mi vedno izdela predstavitev v PowerPointu. Brez tega ne grem na oder.

PREBERITE ŠE: Intervju – Loui Ferry: Za vsako uspešno pričesko … stoji Loui!

Pogosta napaka, ki jo delamo vsi, ko govorimo pred ljudmi?
Uporabljamo veliko mašil – aaamm, pač, dejansko – in se na odru opravičujemo. S tem preusmerjamo pozornost na napake, namesto da bi nadaljevali z našo vsebino.

Vsi imamo izkušnje s kakšnim slabim izobraževanjem in se potem bojimo, da bomo na delavnici zapravljali svoj čas …
To se zgodi ravno zato, ker v Sloveniji še ni dovolj ljudi ozaveščenih o tem, kako velika znanost je postalo predajanje znanja. Če nekaj veš, še ni nujno, da znaš to dobro predstaviti tudi ostalim. Zato so konference slabo obiskane, težko dobimo udeležence na svoje delavnice. Ljudje imajo izkušnje, ko so predavatelji brali s prosojnic, gledali v tla, bili pretihi ali govorili preveč strokovno.
Vesela sem, ker na svojih delavnicah vedno prosim za mnenje in sedaj že sedmo leto izboljšujem izobraževanja, vedno se nekaj novega naučim.

Se pravi, če bomo vlagali v kakovost predavanj in delavnic s pripravo govorcev, bomo imeli večjo obiskanost konferenc, dogodkov in tudi poslušalci bodo bolj zadovoljni?
TED-govori so dokaz za to. Gre za edinstveno konferenco, ki je razširjena po celem svetu, ima ogromno prepoznavnost. Videoposnetki govorov so na voljo na internetu, ljudje pa plačujejo po 6.000 dolarjev za sedež v dvorani, čeprav vedo, da bo posnetek že naslednji dan zaokrožil po spletu.

Kje ste se tega naučili? S kom ste najrajši delali? Vaši največji dosežki?
Poleg zaključenega študija psihologije sem obiskovala več celoletnih izobraževanj. Pridobila sem mednarodno potrdilo NLP in certifikat za trenerja mehkih veščin. Pri Toastmasters International sem prejela priznanje za kompetentno govorko in se v pospeševalniku na Nizozemskem učila “pitchanja”. Pri nas sodelujem s Tehnološkim parkom, ABC Hubom in predavam na Gea Collegu. Ta mesec pa sem z ekipo, ki sem jo spoznala na licu mesta, dosegla prvo mesto na Petrolovem poslovnem izzivu.
Najlepše mi je bilo na občini Ajdovščina, kjer so me zaposleni s svojimi nastopi spravili do solz. Rada delam z ljudmi, ki želijo napredovati. Navdušiti občinstvo in z njimi zgraditi dober stik.

Ali imate kakšen nasvet, s katerim bo vsak bralec od zdaj naprej imel boljši nastop? Bodisi na razgovoru za službo ali pri predstavitvi podjetja?
Najprej si moramo postaviti jasen cilj govora. Zakaj smo tam in zakaj bi nas sploh kdo poslušal? Na nastopu pa je potem pomembno, da govorimo glasno, počasi ter vzdržujemo očesni stik. S tem pokažemo samozavest, saj s pretiho pripombo lahko dosežemo vtis, da naše mnenje ni tako pomembno.


IMG_0392 Intervju: Aljaž Osetič, srednješolec in podjetnik, ki se po znanje odpravlja čez lužo ON THE EDGE  - p. mark kucler Intervju Timotej Lampe Ignjić: novi ambasador znamke Honor zoran_stancic_04_foto_Bostjan_Tacol Intervju Zoran Stančič: Hiša Evropske unije vas vabi na novo lokacijo intervju loui ferry Intervju – Loui Ferry: Za vsako uspešno pričesko … stoji Loui! · ·