fbpx

10 nezavednih kretenj, s katerimi hudo grešite

Foto: envato
Zadnjič posodobljeno: :

Ko se pripravljamo na poslovni sestanek, večerjo ali predstavitev, največ časa ponavadi namenimo temu, kar bomo tam povedali. Vendar pa je treba pozornost usmeriti tudi v nebesedno komunikacijo. Sploh, ko nekoga vidimo prvič, je ta izredno pomembna, saj je prvi vtis, ki si ga nekdo ustvari o nas, težko spremeniti. Sledi 10 najpogostejših napak, ki jih lahko zagrešite s svojimi kretnjami.

1. Ves čas gledate na uro

Če vam pogled uhaja na stensko uro ali pa se ozirate na svoje zapestje, s tem sporočate, da vam je dolgčas in da komaj čakate, da se sestanek konča, kar vas gotovo ne bo predstavilo v dobri luči.

Če ste v časovni stiski oziroma morate po določenem času oditi, je najbolje, da to že na začetku sporočite in si na telefonu nastavite tihi alarm. Ko pride čas, se opravičite. Ljudje bodo to razumeli in sprejeli veliko bolje, kot če vas vidijo konstantno gledati na uro.

2. Šibek in negotov stisk roke

Šibek stisk roke lahko pošlje sporočilo, da vam za drugo osebo ni mar, kar je še posebej slabo, če gre za nekoga z vašega delovnega mesta. Vaš stisk roke naj bo čvrst, a ne premočan. Tako boste pustili vtis, da ste samozavestni in polni interesa. Ob rokovanju je dobro, da vzpostavite tudi očesni stik, a ne preveč intenziven, da ne bi v sogovorniku vzbudili neprijetnih občutkov).

Stisk roke naj bo primeren. Foto: envato

3. Blokirate prostor med vami in sogovornikom

Če imate pri sebi telefon, zapisnik, knjigo…., jih med pogovorom odložite na mizo. Če so vaše roke polne, boste namreč nezavedno pošiljali sporočilo, da ste že z nečim zaposleni in tako bo tudi verjetnost, da še kdo pristopi do vas, manjša.
Če pa vse stvari odstranite iz vašega dosega, boste ustvarili občutek povezanosti, saj bo sogovornik dobil občutek, da ima vašo polno pozornost.

4. Z oblačil odstranjujete vlakna ali lase

Vlakna, lasje, drobtine – vse to ima nadležno navado, da se prime naših oblačil. Vendar pa jih ne odstranjujte med sestankom ali predstavitvijo, saj boste s tem pustili vtis zdolgočasenosti in nezainteresiranosti. Najbolje je, da težavo rešite že pred začetkom, tudi zato, ker na predstavo o nas vpliva tudi, ali so naša oblačila čista in zlikana.

5. Ljudem se preveč približate

Naš osebni prostor se razteza od 45 cm do 122 cm okoli nas. Če to mejo “prekršite”, torej pristopite preblizu, boste v ljudeh vzbudili občutke nelagodja, torej pustili slab vtis. Če nekdo ni vaš bližnji prijatelj ali družinski član, je najbolje, da se držite varne razdalje.

Foto: envato

6. Drgnete roke

Če si medtem, ko predstavljate svoje ideje, drgnete roke, s tem dajete vtis, da vanje in vase niste povsem prepričani. Tudi če je to res, je več možnosti, da ljudi navdušite, če so vaše kretnje in govor samozavestni. Najbolje je, da vaše roke počivajo ob telesu ali na mizi.

7. Obračanje stran od sogovornika

Če vas je nekdo ustavil in začel pogovor, medtem ko ste bili namenjeni v drugo smer, je najbolje, da svoje telo obrnete nazaj proti njemu. Če so vaše noge obrnjene v drugo smer, boste namreč pustili vtis, da vam pogovor pač ni prioriteta in da komaj čakate, da odidete.

Foto: Envato

8. Ne ohranjate očesnega stika

Ko se z nekom pogovarjate, je pomembno, da osebo gledate v oči. Prav tako je dobro očesni stik vzdrževati, ko pred skupino predstavljate svoje ideje. Edina mesta, kamor vam pogled lahko uide, so tabla in vaši zapiski, nikakor pa ne tla, strop, skozi okno… S tem bi namreč sporočali, da vas pogovor ne zanima.

9. Sedite na robu stola

Način, kako sedite med poslovnim srečanjem ali večerjo, lahko pošlje različna sporočila. Sedenje na robu stola kaže, da vam je neprijetno in da niste prepričani vase in v svoje mnenje. Zato se raje namestite udobno in se čim bolj umirite. Tako boste izžarevali samozavest, sproščenost in zadovoljstvo.

10. Ne ponavljate vedenja drugih ljudi

Seveda vam ni treba kopirati čisto vsake kretnje svojega sogovornika – to bi namreč brez dvoma pustilo čuden vtis. Toda, če se oseba nasmehne in prikima, je najbolje, da storite enako. Tako bo začutila, da ji zaupate in pogovoru sledite.

Z vami od leta 2004

City Magazine od leta 2004 ustvarja vsebine za urbanega nomada, ki želi dobro in hitro informacijo. Ustvarili smo preko 30.000 spletnih prispevkov in 250 tiskanih izzidov!