Karavani v zadnjih letih težko sledijo mestnim terencem po sami popularnost. In to kljub dejstvu, da so bolj praktični in imajo večje prostornine prtljažnega prostora ter so hkrati bolj vozno dinamični. Tudi zato smo se odločili, da izpostavimo 5 karavanov, s katerimi boste izstopali.
V izbor 5 “najbolj možatih karavanov, s katerimi boste izstopali” uvrščamo tiste, ki se bodo z lahkoto kosali tako po slogu kot uporabnosti s katerimkoli drugim avtomobilskim razredom. Hkrati pa premorejo prav toliko možatosti kot mestni terenci.
1. Volvo v90 Cross Country0
Novi Volvo, Volvo V90 Cross Country, ima serijski štirikolesni pogon (4 x 4) in v dolžino meri 496 centimetrov. Uradno ni naslednik modela XC70, ki je prav tako Cross Country, le da z oznako XC, ki pa pomeni isto. Pa vendar je model XC70 tisti, s katerim ga gre primerjati. Od predhodnika je za 15 centimetrov daljši, potegnil se je tudi v medosni razdalji, in sicer za 13 centimetrov, karoserija pa je še za šest centimetrov bolj odmaknjena od vozne površine (kar pomeni 21 centimetrov od tal). Narejen je na modularni platformi SPA, ki si jo deli s preostalimi člani družine velikih Volvov – S90, V90, XC90, karoserija temelji na modelu V90, filozofija pa je enaka kot pri V70 XC in XC70.
Več informacij:
volvocars.com
2. Mercedes E-razred All-Terrain
Mercedes E All-Terrain je avtomobil po okusu tistih poslovnežev, ki s svojim nastopom želijo poudariti svojo dinamično držo ter takšno vozilo s takšnimi voznimi lastnostmi potrebujejo pri opravljanju službenih dolžnosti. Prav lahko si predstavljamo, da bo televizijski zdravnik Martin Gruber (Der Bergdoktor) svojega večnega ‘mladeniča’ Mercedes W123 nekoč morda zamenjal za model E All-Terrain. Nakupno odločitev mu bodo olajšale nekatere njegove izjemne, že skoraj terenske lastnosti. All-Terrain prinaša serijski štirikolesni pogon 4MATIC v kombinaciji z zračnim vzmetenjem Air Body, ki avtomobilu omogoča hidravlični dvig in kar tri možne višine nastavitve podvozja. Tako boste vozilo lahko dvignili za do 35 mm nad njegovo standardno višino in tako pridobili za 156 mm razdalje med karoserijo in tlemi. S tem pa boste lahko sicer izjemno elegantnega E pognali tudi po precej razriti gorski poti. Pri tem pa stiskali zobe in upali, da svoje zvezde ne boste poškodovali.
Več informacij:
mercedes-benz.si
3. BMW serije 5 – karavan
To je novi BMW serije 5 Touring (2017). BMW bo vrhunskega karavana, ki se pridružuje novi generaciji vozil BMW serije 5, pripeljal na marčevski avtomobilski salon v Ženevi. Peta generacija karavanske izpeljanke – karavan se je seriji 5 pridružil šele leta 1991 z nastopom tretje generacije petice – prinaša veliko prostornosti, praktičnosti in prilagodljivosti. Po videzu je usklajena z limuzino. Standardno bo na voljo s 570 litri prtljažnega prostora, v primeru podrtja zadnjih sedežev (zlagajo se v razmerju 40 : 20 : 40) pa bo ta narasel na 1700 litrov. Obremenite ga lahko z do 120 kilogrami. Ponuja ločeno odpiranje zadnjega okna, pokrov prtljažnika pa je moč upravljati avtomatsko, v primeru doplačila tudi prostoročno. Omeniti velja tudi elektronsko zlaganje naslonjala, ki ga sproži gumb v prtljažniku.
Več informacij:
bmw.si
4. Nova Opel Insignia Sports Tourer (2017)
Nova Opel Insignia Sports Tourer (2017) ima za 100 litrov večji prtljažnik od predhodnice in tako meri 560 litrov, kar v primeru podrte zadnje klopi pomeni 1640 litrov (ima 97 milimetrov daljšo nakladalno površino). Zadnje sedeže lahko zlagamo v razmerju 40 : 20 : 40, za pritrjevanje in organizacijo prtljage pa je tu dobro znani flexorganizer s predelnimi mrežami, vodili ipd. Prtljažnik lahko odpremo z udarcem noge pod odbijačem, saj se tam nahaja senzor (pozicijo označuje projekcija na tla), ki omogoča prostoročno odpiranje prtljažnika. Ta se lahko odpre le do določene višine v primeru, da je strop nižji. Novinec je zrasel za 8 centimetrov na 4986 milimetrov in pridobil 9 centimetrov v medosni razdalji (zdaj 2829 milimetrov), kljub temu pa je 200 kilogramov lažji kot aktualni model. Posledično je v notranjosti več prostora za potnike. Paleta motorjev bo enaka kot pri limuzini, o katerih si lahko več preberete tu. Posvojil je tudi novi štirikolesni pogon z nadzorom vektorjev navora na kolesih. Dobil je nove matrične LED-žaromete Intellilux (sledijo volanu in usmerjeno svetijo tudi 400 metrov daleč), tu je kamera s 360-stopinjskim vidnim poljem, prilagodljivo in okrepljeno podvozje Flexride, v kombinaciji s štirikolesnim pogonom pa prihaja tudi nov osemstopenjski samodejni menjalnik. Tu je tudi nov projekcijski zaslon, ki na vetrobransko steklo dostavlja vse pomembne podatke za vožnjo.
Več informacij:
opel.si
5. Volkswagen Passat Alltrack
Zasnovan je na karavanski ali wagon različici, ki je dobila za 27,5 mm večji “klirens“ ter ojačitve podvozja in motornega prostora iz nerjavečega jekla. Tudi preostala terenska zabela je kar konkretna in obsega plastične obrobe kolotekov, bočnih pragov in preostalih delov na prednjem in zadnjem odbijaču. Posebno piko na i pa predstavljajo kromirani dodatki, ki so jih namenili plastičnim obrobam, ki poskrbijo za še nekoliko lepši in elegantnejši vtis, ki ga avto kot celota pusti opazovalcu. Bolj pozorni bodo opazili še nekoliko drugačne strešne nosilce in linijo litih platišč, ki lahko pri Alltracku merijo od velikosti 17 do 19 palcev. Ne glede na motorizacijo, ki bo presenetljivo široka, bo zmogljiv 4motion pogon vedno del serijske opreme, kupci pa bodo lahko izbirali med dvema bencinskima TSI motorjema velikosti 1,4 oziroma 2 litra in močjo 110 oziroma 162 kW ter tremi različicami 2-litrskega TDI agregata na strani dizlov, ki zmorejo 110, 140 oziroma 176 kW. Glede na različico bosta na sredinski konzoli mesto našla šeststopenjski ročni menjalnik ali DSG prestavna avtomatika z dvojno sklopko.
Več informacij:
volkswagen.si