fbpx

Najbolj varni in najbolj nevarni avtomobili 2024! To so rezultati testov Euro NCAP 2024 in nekateri vas bodo šokirali s slabo oceno

Kdo bi pričakoval, da bodo priljubljeni modeli kot Dacia Duster in Jeep Avenger razočarali?!

Euro NCAP 2024
Foto: Dacia

Nova serija Euro NCAP 2024 testov je prinesla nekaj presenetljivih rezultatov, saj so nekateri dolgo pričakovani modeli na trgu komaj prestali preizkušnjo varnosti. Pripravite se na šok – modeli, kot sta Dacia Duster in Jeep Avenger, sta tokrat razočarala!

Euro NCAP 2024 nas je letos nekoliko presenetil, saj so naši favoriti dobili izjemno slabe ocene. Ko gre za varnost avtomobilov, smo v zadnjih letih postali razvajeni z maksimalnimi ocenami. Pet zvezdic Euro NCAP-a je postala norma, a leto 2024 je prineslo nekaj presenečenj, ki bodo marsikoga šokirala. Na zadnjem testiranju so nekateri najbolj pričakovani avtomobili, kot je popularni Dacia Duster, padli na testu z le tremi zvezdicami, medtem ko so nekateri drugi, kot Jeep Avenger in Renault Captur, prav tako razočarali.

Najslabši na testu: Dacia Duster – cenovno ugoden, a z vprašanjem varnosti

Čeprav Dacia Duster nikoli ni bil znan po vrhunski varnosti, je dejstvo, da je na zadnjih testih zbral le tri zvezdice, močno opozorilo za potencialne kupce. Najbolje se je odrezal v kategoriji zaščite otrok v vozilu z 84%, kar kaže na solidno varnost mlajših potnikov. Vendar so druge kategorije razkrile šibke točke tega popularnega modela. Zaščita odraslih potnikov je ocenjena s komaj 70%, kar pomeni, da je tveganje za poškodbe pri trčenju večje, medtem ko je zaščita ranljivih udeležencev v prometu, kot so pešci in kolesarji, ocenjena le s 60%. To je precej pod povprečjem.

Sistem aktivne varnosti, ki je postal ključnega pomena pri sodobnih avtomobilih, je pri Dusterju še bolj razočaral s 57%, kar kaže na pomanjkljivo avtomatsko zaviranje in prepoznavanje nevarnosti. Kritike so bile predvsem na račun pomanjkanja senzorjev za zadnje potnike, kot tudi dejstva, da sistem za samodejno prilagajanje hitrosti ni vedno aktiven. Skupaj s temi rezultati se postavlja vprašanje, ali je Duster resnično primeren za vse, ki želijo varnost postaviti na prvo mesto. Duster se je torej zelo slabo odrezal na Euro NCAP 2024.

Izjemno slabo se je odrezal tudi Suzuki Swift 2024.

Jeep Avenger: Videz terenca, a zaščita le povprečna

Drugi nepričakovani rezultat je bil Jeep Avenger, ki je prejel tri zvezdice. Avenger se je sicer odlično odrezal pri zaščiti odraslih potnikov z oceno 77%, vendar je popolnoma podal v kategoriji zaščite ranljivih udeležencev, kjer je dosegel skromnih 59%. S tem rezultatom se je izkazalo, da ta SUV ni najbolj prijazen do pešcev in kolesarjev, kar bi moralo zaskrbeti kupce, ki se gibajo v urbanih okoljih.

Najbolj zaskrbljujoče je bilo dejstvo, da je sistem za preprečevanje trkov pri tem modelu večkrat odpovedal, kar je privedlo do slabe ocene v aktivni varnosti – le 55%. Glede na to, da se Jeep Avenger trži kot robustno in varno vozilo za vse terene, je ta rezultat več kot presenetljiv.

Renault Captur: Štiri zvezdice, a s pomanjkljivostmi

Renault je že dolgo znan po visoki varnosti svojih vozil, vendar sta tokrat Renault Captur in njegov električni dvojnik Renault Symbioz nekoliko razočarala. Ocenjena sta bila s štirimi zvezdicami, kar ni slab rezultat, a je v primerjavi s pričakovanji vendarle manj od pričakovanega. Težave so se pojavile predvsem v kategoriji aktivne varnosti, kjer je doseženih 69% daleč od najboljših rezultatov v svojem razredu.


Captur se sicer lahko pohvali z dobro zaščito otrok z oceno 80%, a zaščita odraslih in ranljivih udeležencev je bila slabša od pričakovanj, z ocenami 73% in 76%. S temi rezultati Captur in Symbioz nista uspela povsem prepričati v svoji varnosti, čeprav Renault sicer slovi po dobrih rezultatih na testih Euro NCAP.

Zmagovalci: Subaru, Audi in Xpeng na vrhu



Na drugi strani so se nekateri novi modeli, kot so Subaru Impreza in Crosstrek, izkazali z vrhunskimi ocenami. Prav tako sta Audi Q6 e-tron in Xpeng G6 iz testov izšla z najvišjimi ocenami, saj so dosegli popolnih pet zvezdic. To je le še en dokaz, da premium znamke in novi igralci na trgu, kot je Xpeng, jemljejo varnost resno in se trudijo ustreči najvišjim standardom.  5 zvezdic je dobil tudi elektroični Ford Exsplored, XPENG G6, BYD Seal.

Pri Audiju Q6 e-tron je bila še posebej izpostavljena visoka zaščita ranljivih udeležencev v prometu s 84%, medtem ko se Subarujeva modela lahko pohvalita s celovito varnostno oceno, ki sega čez 90% pri zaščiti odraslih potnikov.

Ali Kitajci tudi tu prehitevajo EU

Kitajski avtomobili, ki so na testih Euro NCAP dosegli pet zvezdic, vključujejo BYD ATTO 3, ki je navdušil z dobrimi ocenami pri zaščiti odraslih in otrok, Zeekr 001, prestižni model znamke Geely z izjemnimi rezultati v vseh kategorijah, Geely Geometry C, dostopen električni križanec z odličnimi varnostnimi sistemi, Nio ES8, luksuzni SUV, ki izstopa z naprednimi varnostnimi tehnologijami, in XPeng G9, prestižni SUV z vrhunsko avtonomno vožnjo in visokimi varnostnimi ocenami.

Zaključek: Pričakovanja so velika, a niso vedno izpolnjena

Rezultati letošnjih testov Euro NCAP 2024 so ponovno pokazali, da varnost v avtomobilski industriji še vedno ni povsem samoumevna. Čeprav večina avtomobilov prejme najvišje ocene, se vedno najdejo modeli, ki razočarajo – bodisi zaradi pomanjkljivih varnostnih sistemov bodisi zaradi slabše zaščite potnikov. Dacia Duster in Jeep Avenger sta letos neprijetno presenetila, medtem ko Renault Captur in Symbioz kažeta, da imajo še prostor za izboljšave.

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.