cover-lotus-evija
Utrip mesta · mobilno

Podobno kot vsi Lotusovi avtomobili v celotni 71-letni zgodovini blagovne znamke, je Evija izdelana, da bi zagotovila izjemne vozne izkušnje tako na odprti cesti kot na dirkalni stezi. A je v marsičem mejnik saj postavlja popolnoma nove standarde hyper avtomobilov.

Ime Evija (izgovarja se kot E-vi-ya) pomeni »prvi, ki obstaja« ali »živi«. To je zelo primerno; Lotus ima nesporni ugled zaradi svojega pionirskega pristopa v avtomobilskem športu. Je pa model Evija v marsičem prvi. Vsekakor pa prvi električni Lotus. In Lotus, ki nekako spreminja naš pogled na svet superavtomobilov ozirma hiperavtomobilov.

Pa pojdimo samo nekaterim dejstvom. Evija zmore kar 1972 konjskih moči – oziroma 2000 ps-jev. Od 0 – 100 km/h bo pospešila pod 3 sekundami, pri tem pa bo končna hitrost omejena na 320 km/h in jo bo Evija dosegla pod 9 sekundami. Pri tem je osupljiv podatek o navoru, ki znaša kar 1.700 Nm. Med drugim je tudi izjemno lahka in večinoma iz karbona. Njena teža znaša namreč le 1.680 kilogramov. Pri tem pa je baterija, ki se skriva v posebni zasnovi – zmožna kar 400 kilometrov dosega. Slednja premore 70 kw/h / 2,000 kW in jo naj bi bilo moč napolniti s hitrim polnjenjem v le 18 minutah. Evijo pa bo moč tudi skoraj popolnoma individualizirati in tudi zato bo na voljo le 130 avtomobilov, ki naj bi počastili model Type 130.

Direktor podjetja Lotus Cars –  Phil Popham je na predstavitvi v Londonu dejal: »Lotus Evija je avtomobil kot noben drug. Ponovno bo vzpostavila ugled naše blagovne znamke v srcih in umih ljubiteljev avtomobilizma. Prav tako pa ta avtomobil utira pot nadaljnjim vizionarskim modelom.»

Evija signalizira začetek sodobnega novega oblikovalskega jezika za Lotus, ki se bo razvil in ponovno pojavil na prihodnjih visoko zmogljivih modelih.

V središču bistva Evije je ultra-napreden popolnoma električni pogon. Razvil ga je tehnični partner Williams Advanced Engineering, znan po uspehih v motošportu, od Formule 1 do elektrifikacije prvih štirih sezon Formule E. Akumulatorska baterija je nameščena neposredno za dvema sedežema in napaja štiri zmogljive elektro motorje. gre za izjemno učinkovit sistem, ki je najlažji ter energijsko najučinkovitejšii električni paket, ki je bil kdajkoli vgrajen v cestni avtomobil. Teža avtomobila je namreč samo 1.680 kg. Slednja pa pomeni, da je Evija najlažji čisti električni hiper-avtomobil, v serijski proizvodnji.

Evija ima ceno od 1,7 milijona funtov plus dajatve in davke. Bodoči kupci morajo položiti depozit v višini 250.000 £. Če vas je Evija zamikala, pa ste po vsej verjetnosti že nekoliko prepozni. Tovrstni avtomobili so velikokrat takoj razpordani.

Galerija slik: Lotus Evija

Lotus EvijaOdpri galerijo
Generated by pixel @ 2019-07-11T05:45:00.040276 Curtiss Zeus Radial V8: električni poklon mogočnemu V8-motorju 4. generacija koles BMW: da boste v stilu tudi kolesarili 4. generacija koles BMW: da boste v stilu tudi kolesarili Mercedes Benz 45s AMG Mercedes-Benz A45 S: to je kralj hothatchov _PH05492 Ford Mondeo Hybrid: najboljše iz obeh svetov