¿Aún recuerdas el durmiente o el gs? Coches que, en algún momento del pasado, significaron diferentes productos de esta marca. Sí, los franceses, cuyas palancas de cambio estaban sacadas del salpicadero, las luces seguían a las ruedas delanteras, o la suspensión hidráulica, que tanto se ha puesto de moda en los últimos años. Diseño y tecnologías que siempre se han adelantado a su tiempo. Citroën quiere hacer precisamente eso con el C4 Cactus. Quiere volver a su filosofía central de marca, que era innovación y diferencia, diversión y provocación. También la asequibilidad y el consiguiente estatus de culto entre las masas. Atrae a los jóvenes y a los jóvenes de corazón. Atrae a los urbanitas y a aquellos que quieren ser diferentes. ¡El Citroën C4 cactus es ante todo un producto diferente! Y esto es lo que Citroën siempre ha intentado ser.
Še pred leti bi tovrsten izdelek, kot je citroen C4 cactus, lahko občudovali le kot vehículo conceptual na kakšnem od avtomobilskih salonov. Danes, v časih, ko je trg vedno bolj težaven, je potrebno kot avtomobilska znamka presegati konvencionalne pristope in si enostavno upati. Pri citroenu so naredili prav to. Pokazali so pogum in na ceste poslali drugačen avtomobil. Takšen, ki si želi kultnega statusa njegovih predhodnikov. Takšen, ki je zopet lahko zadosti ljudski in s tem dostopen, da bi lahko nosil kultni status avtomobila generacij ter stopil v velike čevlje svojih legendarnih predhodnikov.
Cactus – I am Amsterdam
S cactusom smo se srečali v Ámsterdam. V mestu, ki je nakako subtilno in na več načinov povezano s samo znamko. Če bi lahko parafrazirali, gre za epigenetski spomin blagovne znamke, rojstno mesto njenega ustanovitelja gospoda Citroena, ki je znamko ustanovil pred skoraj 100 leti. Je mesto, ki ima identičen karakter kot samo vozilo. Ámsterdam je cactus in cactus está Ámsterdam.
C4 cactus stopa v čevlje svojega resnejšega brata modela C4 in si z njim deli veliko “tecnicas”. Vendar filozofijo postavlja na glavo. Na začetku je od svojega brata lažji za 200 kilogramos. Teža cactusa je tako padla pod 1000 kilogramov, kar vsekakor pripomore k boljši vozni dinamiki ter nižji porabi. Pri citroenu so se odpovedali klasičnim zadnjim oknom, ki se odpirajo le navzven in ne kot je v klasični navadi navzdol. Prav tako so se odpovedali klasični strehi, ki so jo zamenjali z ultralahko stekleno streho, ki je serijska ter postorili mnogo drugih malenkosti, da je na koncu številka na tehtnici pokazala zavidljiv rezultat za avtomobil cactusovih dimenzij.
Éste ni tako majhen, oziroma izpade večji, saj v dolžino meri 4.16 metra ima pa pri tej dimenziji “rico" medosno razdaljo 2.6 metra, kar pomeni veliko prostora za potnike v kabini. Espacio v notranjosti je pridobljen tudi na račun čistega dizajna, ki se odpoveduje nepotrebnim dodatkom in tako s preprostostjo vzpostavlja volumen. AirBag sopotnika tako ni v armaturni plošči, temveč je prvič nameščen v streho nad sovoznikom. Na ta način so lahko inženirji armaturno ploščo pomaknili nekoliko bolj navznoter in s tem pridobili prostor. Tudi za ogromen predal, ki kraljuje na mestu, kjer ponavadi najdemo air bag. Simpatičnih malekosti je ogromno, tako boste vrata “zaloputnili” z v usnje oblečenim ročajem, ki deluje kot iz nekega drugega časa, a kljub temu zadosti drugače, da ta avtomobil pridobiva na karakterju.
Občutek prostora in zračnosti je tisto, čemur so namenili največ pozornosti. Tako serijska steklena streha veliko pripomore k občutku autorización, pri tem pa naj poudarimo, da je ena redkih z odlično toplotno izolacijo. Streha poleg “autorización” in vedno odličnih luksov v kabini, manjša težo avtomobila, saj je del shujševalnega programa cactusa.
Por diseño C4 cactus izstopa tudi zaradi tako imenovanih “AirBumps”, ki so nameščene na najbolj občutljivih delih vozila, vratih in odbijačih, le ti preprečujejo prepogost obisk ličarskih delavnic. Ta zaščita predstavlja seveda tudi izjemen oblikovni detajl, saj je del sistema večbarvnih kombinacij vozila, kjer kupec lahko kombinira osnovno barvo z dodatki. Ter si tako ustvari vozilo po svojem okusu.
Z mislijo na mlade in urbane
Čuti se, da je Citroën želel ustvariti vozilo, ki je po okusu mladih. Streha, ki omogoča zasanjano opazovanje zvezd v dvoje, zanimiva prednja klop, ki pri avtomatskem menjalniku omogoča več “proximidad” med voznikom in sopotnikom. Sododni info-tainment sistem z visoko stopnjo povezljivosti in “fiestase”. Varčni y limpio motorji, ki omogočajo izjemno nizko porabo además od le 3.1 litra dizelskega goriva más.
Posebni sistemi lastništva y financiranja vozila z možnostjo najema vozila z vsemi vključenimi stroški naj bi pripomogli k občutnem znižanju stroškov lastništva za približno 25 por ciento.
Prvi občutki za volanom
So pozitivni, saj se vozilu lepo podajo vsi testni motorji, ki smo jih preizkusili. Zaradi manjše teže in relativno dimaničnega podvozja, bo zadovoljil široko paleto “voznih” okusov. Poudariti je potrebno nizko porabo in tako zelene izpuste. Ti lahko znašajo tudi do le 82 g/km CO2 na prevožen kilometer v dizelski različici. Večino testnega časa smo preživeli v družbi 1.2 literskim trivaljnika, ki je pod pokrovom krival 110 konjev, ki s “shujšanim” cactusom ni imel veliko dela. Pri obmestnem testnem krogu je dosegel porabo 5.5 litra, sestavljenim iz obmestnih cest, obvoznic in striktnega držanja omejitev. Rezultat, ki je več kot pozitiven in verjamemo, da bistvenega skoka navzgor pri povprečnih voznikih ne bo.
Manjši križanec in mestni posebnež
Cactus bo v družbi renault capturja, nissana juka, peugeota 2008 y opla mokka izjemno dobro pretresel segment, ki je bil ustvarjen pred časom. V njega vnaša več dizajna, več tehnologij in na drugi strani sklepa razumne kompromise, da bi ostal cenovno zanimiv. Je zanimiva alternativa za vse tiste, ki hrepenijo po določeni meri drugačnosti. Citroen C4 cactus boste lahko kupili od 13.900 evrov dalje že v mesecu septembru, ko uradno zapelje tudi na naše ceste.
Más información:
http://www.citroen.si/