Fitnes miti: kateri držijo in kateri ne?

Zadnjič posodobljeno: :

Izguba teže in izguba maščobe je dovolj zahtevna, ne da bi vsi miti in napačne informacije zapletli postopek. Fitnes industrija je bila vedno leglo mitov in modnih muh, saj ljudje, ki želijo shujšati in preoblikovati telo, lovijo hitre rešitve in zgrešene pristope. Toda posledice nepravilnih ali neobveščenih nasvetov so lahko uničujoče za vaše zdravje, motiviranost in za uspeh pri hujšanju.

Za lažje krmarjenje po informacijskem minskem polju demistificiramo nekaj najpogostejših mitov, ki jih boste verjetno slišali med potovanjem o preobrazbi.

Mit 1: Uspešno hujšanje zahteva skrajne ukrepe

Predvsem ženske se ob pritisku, da bi bile suhe, pogosto zatečejo k skrajnim ukrepom. Sem spadajo nekateri pogosto življenjsko nevarni pristopi, kot so diete s stradanjem ali pretirano gibanje. Diete s stradanjem močno omejujejo vnos kalorij in pogosto vodijo do pomanjkanja hranil in podhranjenosti.

To lahko zelo škodi vašemu telesu in vašemu zdravju ter lahko povzročijo kognitivne in / ali čustvene težave. Če traja dlje časa, lahko celo poškodujete vitalne organe. Pretirana vadba ima lahko podobne rezultate. Medtem ko diete s stradanjem omejujejo vnos kalorij, je namen pretirane vadbe kurjenje energije s hitrostjo, ki je precej nad normalno. Oba pristopa sta ekstremne narave in verjetno ne bosta povzročila dolgotrajne izgube teže. Pravzaprav lahko včasih privede do dolgotrajnejšega povečanja telesne mase, ko telo vstopi v način preživetja in poskuša povrniti težo z upočasnitvijo metabolizma. To se zgodi, če ste predolgo časa v kalorijskem deficitu, po možnosti s prekomerno aktivnostjo. Ko boste začeli normalno jesti nazaj, bo telo to smatralo kot presežek kalorij in se boste zredili, pa čeprav se po zdravi logiki ne bi smeli.

Mit 2: Kalorija je kalorija

Čeprav to drži s stališča čiste energije – vse kalorije zagotavljajo enako količino energije, je v praksi malo drugače. Telo na različne načine prebavi in presnovi kalorije iz maščob, beljakovin in ogljikovih hidratov. Poleg tega imajo ta makrohranila različne učinke na vaše hormone, ki vplivajo na lakoto, shranjevanje maščob in proizvodnjo energije.

Kalorije, pridobljene iz naravnih živil, na splošno vsebujejo več mikrohranil – pomembnih vitaminov, mineralov in fitohranil, ki jih potrebuje naše teleso, da optimalno delujejo – medtem ko so kalorije iz preveč predelanih, rafiniranih ali uporabnih živil na splošno “votle” in z malo prehranske vrednosti. Če boste izbirali med proteinsko čokoladico, ki ima 300 kalorij in srednjo skodelico jogurta s tremi žlicami ovsenih kosmičev in svežim sadjem, je bolje, da izberete drugo. Večja količina hrane, večja vsebnost makro in mikro hranil ter bolj naravno. Izbira je vaša.

Mit 3: Samo vadba me bo pripeljala tja

Na splošno ta teorija pravi, da je hujšanje preprosta enačba – porabite več kalorij kot jih vnesete. A to ni povsem res, saj je vadba iz različnih razlogov lahko neučinkovita pri zmanjševanju teže, sploh če z vadbo porabite 500 kalorij, vaše telo dnevno jih porabi 1800, vi pa jih pojeste 3000.
Redna vadba ima veliko koristi za zdravje, trening z utežmi pa vam bo pomagal zgraditi več mišic, kar lahko pospeši vaš metabolizem. Vadba z utežmi lahko pripomore k izgubi teže, vendar brez urejene prehrane to ne bo šlo kar tako.

Mit 4: Kardio je najboljši za kurjenje maščob

Veliko ljudi misli, da je večurni kardio z visokim srčnim utripom najboljši način za izgubo telesne teže, pa temu na žalost ni tako. Čeprav vam ta način treninga zagotovo pomaga, da se znebite nekaj maščobe, je zares učinkovit le, če ste predan vzdržljiv športnik, ki vsak teden več ur trenira v tej coni. Za doseganje rezultatov lahko uporabite načela HIIT (visoko intenziven trening) bodisi pri treningu z utežmi bodisi pri kardio treningu. Uteži gradijo več metabolično aktivnih mišic, medtem ko trajajoči intenzivni kardio napori zahtevajo energijo, ki jo bo veliko prišlo iz maščob. Na koncu je kombinacija le najboljša izbira.

Mit 5: S trebušnjaki dobite raven trebuh

Mit o zmanjševanju maščob pravi, da lahko z izvajanjem vaj, ki ciljajo ali izolirajo določen del telesa, izgubimo maščobo s tega področja. Resnica je, da presnavljamo maščobe s postopkom, ki je odvisen od številnih dejavnikov, kot so genetika, hormoni, starost, sestava telesa, stopnje intenzivnosti in vrsta vadbe ali dejavnosti, ki jo opravljamo. Naravni procesi porazdelitve telesne maščobe (ki jih poganjajo hormoni) tako shranjujejo energijo v delih telesa in se razlikujejo med posamezniki. In izvajanje stotine trebušnjakov vsak dan ne bo pospešilo tega postopka. Čas vadbe raje izkoristite za intenzivne vaje za celo telo, da vsak dan pokurite čim več kalorij ali si zadate cilj, da prehodite več kot ponavadi.

Mit 6: Trening z utežmi me bo naredil zelo mišičastega

Mnoge ženske se bojijo treninga z utežmi ker nočejo postati preveč mišičaste toda ženske naravno ne proizvajajo toliko testosterona kot moški, kar onemogoča pridobivanje ogromnih količin mišične mase z zgolj dvigovanjem uteži. Pridobivanje mišične mase zahteva tudi vnos veliko kalorij in veliko beljakovin zato se ne izogibajte sobi z utežmi. Vzpostavitev več mišic in moči je ključnega pomena, da boste lažje postavili postavo, kakršno ste si od nekdaj želeli. Zapomnite si dejstvo, da se mišična masa pridobiva počasi in na težak način.

Z vami od leta 2004

City Magazine od leta 2004 ustvarja vsebine za urbanega nomada, ki želi dobro in hitro informacijo. Ustvarili smo preko 30.000 spletnih prispevkov in 250 tiskanih izzidov!

Več zgodb
Senada Greca: najboljša Instagram trenerka na svetu