Novi Ford Explorer EV stopa v Evropo, zgrajen na VW-jevi platformi MEB in oblečen v ikoničen dizajn ameriškega SUV-ja. Toda, ali je pod robato zunanjostjo prikrit le nevznemirljiv VW ID.4?
Ah, dobri stari časi avtomobilske industrije, kjer je imela vsaka znamka svojo identiteto in vsak avto svoj značaj. Hitro naprej v današnji čas, ko je električna revolucija industrijo postavila na glavo, proizvajalci pa si delijo platforme in tehnologije, kot bi si najstniki izmenjevali oblačila. Danes si bomo torej podrobneje ogledali Ford Explorer EV, najnovejšo ponudbo modrega ovala za Evropo, ki je zgrajena na Volkswagnovi platformi MEB. Kot pravim dolgočasno!
“Novi” Ford Explorer EV: Prenovljeni VW ID.4 ali vreden tekmec?
Z začetno ceno pod 48.300 $ (45.000 €) Ford Explorer EV obljublja, da bo cenovno ugodnejša alternativa Mustangu Mach-E. A naj vas cena ne zavede – to ni revolucionarno vozilo. Explorer EV, zgrajen na arhitekturi VW MEB, je v bistvu ID.4, oblečen v modno ameriško obleko. Mere so skoraj enake, razen nekoliko krajše dolžine, razlik praktično ni. Možnosti pogona pa so enake kot pri VW.
Volkswagen ID.4 sam po sebi ni slab avto, vendar ni ravno najbolj vznemirljivo električno vozilo na trgu. Spodoben električni križanec, seveda, a daleč od tega, da bi bil spektakel. Zdi se, da so se pri Fordu odločili sposoditi nekaj povprečnosti ID.4 in ga odeti v drznejšo, bolj ameriško preobleko. V bistvu pa gre za stroškovno optimizacijo, ki je načeloma prevelika.
Spoznajte Explorer EV: Ovca v volčjem oblačilu
Oblikovno je Ford Explorer EV nedvomno bolj agresiven kot ID.4. Z ravnimi linijami, bolj boksato karoserijo in mogočno držo je Ford opravil odlično delo pri prikrivanju razmeroma medlega dizajna ID.4. V notranjosti pozornost pritegneta 15-palčni osrednji zaslon na dotik Ford Sync Move in 5,0-palčni lebdeči zaslon z digitalnimi instrumenti, vendar si ne moremo pomagati, da se ne vprašamo, ali te lastnosti le odvračajo pozornost od skromnih korenin vozila.
Pogonski sklopi Ford Explorerja EV ostajajo zaviti v tančico skrivnosti, pri čemer Ford omenja le “odzivne in prefinjene” možnosti pogona na zadnja kolesa in štirikolesnega pogona na baterije. Sumimo, da bo zmogljivost enaka nemškemu bratrancu ID.4, ki s svojo vozno dinamiko ne navdušuje ravno sveta ljubiteljev dobrih voznih občutkov.
Je torej Ford Explorer EV prava ameriška ikona ali le še eno preoblečeno evropsko električno vozilo? Čeprav je še prezgodaj za dokončno sodbo, dokazi kažejo, da se pod robustno zunanjostjo skriva vsem dobro poznan, nekoliko neosupljiv električni križanec. Seveda je cenovno ugodnejši od Mustanga Mach-E, vendar si ne morem kaj, da se ne bi znesel občutka, da smo vse to že videli – in že prvič ni bilo tako vznemirljivo.