Februarja 2021 je Ford napovedal, da bo od leta 2030 v Evropi prodajal samo električne osebne avtomobile. A počasnejše od pričakovanega sprejemanja električnih vozil (EV) prisiljuje podjetje, da revidira svoj prvotni načrt. Njihova nova strategija ne izključuje prodaje vozil z motorji z notranjim izgorevanjem tudi v naslednjem desetletju, če bo povpraševanje zadostno.
Na vrhu dogodka Financial Times Future of the Car v Londonu je generalni direktor Forda za Evropo, Martin Sander, povedal, da bi motorji z notranjim izgorevanjem lahko “živeli” še v 2030-ih: “Če bomo zaznali močno povpraševanje, na primer po vozilih plug-in hibrid, jih bomo ponudili.” Sander je priznal, da je povpraševanje po EV-ih šibkejše, kot je sprva ocenjeval Ford.
Ford je v zadnjih letih pripravljal popolnoma električno linijo osebnih avtomobilov. Presenetljivo je končal proizvodnjo modela Mondeo 4. aprila 2022 v tovarni v Valencii, Španija. Model EcoSport je bil umaknjen decembra 2022 iz tovarne Craiova v Romuniji. Podjetje je prav tako ukinilo model Fiesta 7. julija 2023 na svoji lokaciji v Kölnu, Nemčija. Minivan S-Max/Galaxy se je poslovil aprila 2023, ko so bili proizvedeni zadnji primerki v tovarni Almussafes v Valencii.
Naslednje leto bo zadnji Focus zapustil montažno linijo v Saarlouisu, Nemčija. Martin Sander je že začetek tega meseca za Autocar povedal, da je odločitev o prenehanju proizvodnje modela Focus leta 2025 dokončna. Medtem je nekdanja zvezda Fordove ponudbe še vedno na voljo v treh karoserijskih izvedbah: hatchback, sedan in karavan.
Kako Ford zapolnjuje te vrzeli v svoji opustošeni evropski liniji?
Popolnoma električna različica subkompaktnega križanca Puma bo predstavljena še letos. Puma Gen-E bo sestavljena v tovarni podjetja v Craiovi v Romuniji. Popolnoma električni Explorer na Volkswagnovi platformi MEB bo začel proizvodnjo junija v tovarni v Kölnu.
Električni SUV je bil predstavljen z zamudo zaradi sprejetja novega evropskega standarda za električna vozila (UN uredba 100.3 / ECE-R 100.3). Drugi Fordov EV na platformi, ki je bila podlaga za vozila, kot je VW ID.4, bo premierno prikazan naslednji mesec. Lahko bi bil znamkovan ID.5 z strmim zadnjim delom in bi morda obudil oznako “Capri”.
Medtem ko so tekmeci še vedno zvesti tradicionalnim vozilom, Ford tvega s svojo agresivno strategijo elektrifikacije. A z ohlajanjem povpraševanja po električnih avtomobilih se porajajo vprašanja o modrosti te poteze. Potrošniki, ki iščejo bencinska vozila, imajo še vedno veliko izbire pri konkurenci. Kje to pušča Ford? Čeprav sta modela Puma in Kuga (Escape v ZDA) priljubljena izdelka, bodo kupci zanimanja za hatchbacke, sedane in karavane morali iskati drugje.