fbpx
Foto: Anže Krze / Mediaspeed

H&M z vrhunsko praznično kolekcijo “Innovation Circular Design Story” – nadaljuje z raziskovanjem krožnosti, trajnosti in se poklanja veselju do mode

Get Ready For The Party

Prihajajo prazniki, novo leto in spremembe. Tudi zato H&M napoveduje vrhunsko kolekcijo “Innovation Circular Design Story”, ki nadaljuje z raziskovanjem trajnostni in krožnosti materialov ter se poklanja veselju do mode! Tokratna kolekcija je praznična in ekstravagantna - taka kot moda mora biti, da opozori nase. To je njeno bistvo.

H&M je v Galeriji Edvard v Ljubljani v obliki razstave predstavil Zgodbo o krožnem oblikovanju inovacij: praznovanju mode kot gonila veselja in predstavitev izjemnega potenciala bolj krožnih oblikovalskih strategij in tkanin. Razstava kolekcije je nastala v sodelovanju s hrvaško umetnico Ivano Mrčela, ki je s svojo ustvarjalno noto poskrbela za drugačno predstavitev prihajajoče kolekcije.

Vsako oblačilo izziva vizualne stereotipe, povezane s trajnostno modo, tako da ujame razkošen duh visoke mode, občutek mladostne živahnosti in optimizma. Kolekcijo, ki obsega ženska in moška oblačila ter dodatke, zaznamuje dinamično sodelovanje s stilistom Ibom Kamaro, ki je oblikoval tako stil kot kampanjo in kot kreativni svetovalec za kolekcijo tesno sodeloval z oblikovalsko ekipo H&M.

Kolekcija, ki se poklanja veselju oblačenja, je prepričala tudi modno navdušenko Tjašo Kokalj Jerala in z izbranimi kosi navdušila tudi Jana Macarola Vrabca – urednika City magazine Slovenija. Tako se je Galerija Edvard v Ljubljani za to priložnost odela v rdeče barve in postregla z najnovejšimi kreativni zgodbami.

Zaveza H&M h krožnem oblikovanju in trajnosti

Zgodba o krožnem oblikovanju inovacij je najnovejši dodatek k H&M-ovim zgodbam o inovacijah, prelomni novi trajnostni pobudi, ki se osredotoča na napredne ideje in inovativne izdelke. Z zgodbami o inovacijah lahko H&M pokaže, kako je lahko podjetje v ospredju sprememb v svetu mode. Kolekcijo zaznamuje uvedba Circulatorja, H&M-ovega orodja za krožno oblikovanje. Njegov namen je pomagati H&M-ovim ekipam pri ustvarjanju izdelkov, primernih za krožno gospodarstvo, in je najnovejši korak v prizadevanju podjetja, da uvede nove načine razmišljanja o dolgoživosti oblačil z eksperimentiranjem, dialogom, spraševanjem in preizkušanjem.

Razstava kolekcije je nastala v sodelovanju s hrvaško umetnico Ivano Mrčela, ki je s svojo ustvarjalno noto poskrbela za drugačno predstavitev prihajajoče kolekcije.

Vsak kos v kolekciji je bil ustvarjen z namenom maksimiranja uporabe in recikliranja. Kosi so vsestranski, izdelani za večkratno uporabo; prevelike blazerje lahko nosite tudi kot obleke, naramnice lahko spremenijo prileganje srajce ali plašča, hlače lahko razširite s pomočjo nastavljivih zadrg, večerna obleka je oblikovana kot dvodelna obleka, s čimer se poveča njena vsestranskost in uporabnost – kot top in krilo ju lahko nosite ločeno za več priložnosti.

To so kosi, ki jih je treba ceniti in deliti ter sčasoma posredovati naprej. Izpostavljajo nov način razmišljanja o odgovornosti prodajalca, ki se nadaljuje še dolgo po tem, ko je oblačilo prodano kupcu. Oblikovalska ekipa zato ni upoštevala le videza vsakega kosa, temveč tudi dekonstrukcijo – način, na katerega je mogoče kose prilagoditi za večjo ponovno uporabo ali razstaviti za ponovno kroženje; od tod tudi uporaba novosti, kot je razgradljiva nit. Drugi poudarek je bil na izdelavi predmetov samo iz enega materiala, monovlaken, da bi omogočili lažje recikliranje.

V skladu z etosom delitve in ponovne uporabe si lahko kose iz te kolekcije izposodite v izbranih trgovinah H&M v Berlinu, Stockholmu in Amsterdamu.

Kolekcija, ki se poklanja veselju oblačenja, je prepričala tudi modno navdušenko Tjašo Kokalj Jerala in z izbranimi kosi navdušila tudi Jana Macarola Vrabca – urednika City magazine Slovenija / Foto: Anže Krze

Poleg tega je bil v ateljeju H&M Stockholm ustvarjen dinamičen izbor ženskih blazerjev z uporabo že priljubljenih oblačil, ki so bili predelani za kolekcijo v sodelovanju s podjetjem I:CO, H&M-ovim partnerjem za zbiranje oblačil. Skupno je šest stilov; vsak je narejen z uporabo obstoječih kosov, predelan s peplum detajli ali dodatki iz tafta, novega trajnostnega izvora. Vsak kos, ki je na voljo v Milanu, Stockholmu, Londonu, New Yorku, Tokiu in Parizu, je resnično edinstven in je pravi poklon možnostim predelave ter preoblikovanja.

Poleg poudarka na krožnosti in izdelavi je kolekcija tudi poklon oblikovanju in samoizražanju – svetlih barv in vpadljivih potiskov, priprav na nočna druženja s prijatelji v oblačilih za večerne izhode, občutka svobode, trenutkov užitka in pobega. Kolekcija slavi široko množico privržencev H&M in njihove različne karakterje, ki prihajajo do izraza medtem, ko se oblačijo.


Ženska oblačila

Ženska oblačila so poklon neustrašnemu duhu sodobnega časa. To je eklektična kolekcija, ki ustreza številnim različnim vidikom sodobne ženskosti. Tako sta dramatična tudi volumen in močne silhuete – to so bleščeče obleke iz tila ali okrašene z valovitimi volančki – tukaj je tudi bodycon z oprijetimi bodiji in oprijemljivim jerseyem.

Raznolikost se kaže v vrsti oblačil iz ponudbe: na voljo je vse, od puloverjev s kapuco in puhovk do pižam za zabavo ter oblek ter ogrinjal z bleščicami. Vzorci odsevajo znake digitalnega sveta, ki zajemajo estetiko tehnologije. Kljub pogledu v prihodnost pa kolekcija črpa navdih tudi iz klasičnih elementov mode. Ta zajema brezčasne detajle, ki so preživeli skozi generacije: obleke s pikami, pentlje, volančke, žakard. Ti motivi so prirejeni za današnji čas, sprašujejo se, katere spomine iz preteklosti bi morali odnesti v prihodnost.

Barve so svetle, zahtevajo pozornost; ključna zgodba je razpon rdečih in rožnatih – od mehke bubblegum do šokantno rožnate in svetlo dirkalno rdeče. Opaziti je poudarke Klein modre ter črne in krem barve.

Dodatki so elegantni, a ekstravagantni; na voljo so rokavice, ki so dovolj visoko krojene, da skoraj dosežejo ramo, debele kristalne ogrlice in, v skladu z vsestranskostjo kolekcije, čevlji z nogo, ki jo je mogoče dodati, da spremeni peto v visok škorenj, kar omogoča večjo uporabo.

Moška oblačila

Nova kolekcija moških oblačil je dovršena, drzna, a elegantna. Je dopolnilo ženskim oblačilom, vendar popolnoma ločena – povabilo k avantgardi. Opazimo lahko veliko okraskov in različnih potiskov; bleščeči puloverji s kapuco, plašči in telovniki s perlami, plašč iz umetnega krzna v kalejdoskopskih barvah.

Nič ni očitno ali pričakovano; tukaj so hlače z bleščicami, krojene iz črne tkanine s prozornimi okraski na vrhu, ki dajejo očarljivo iluzijo srebra. Bleščeči topi so izdelani iz recikliranega poliestra in prozorne reciklirane niti. Ko gre za krojenje po meri, je ključni poudarek na eksperimentiranju; jopiči so združeni s kratkimi hlačami ali imajo oglati izrez na zadnji strani, ki omogoča, da se opazijo drzni potiski ali svetleče perle telovnikov.

Dodatki spodbujajo samoizražanje in navdihujejo z okraski. Kolekcija vključuje šale s perlami, obročaste uhane, velike zapestnice in majhno torbico. Preveliki klobuki s širokimi robovi iz razkošne volne zaokrožijo sleherni videz.

Materiali

Raziskave materialov za novo kolekcijo so bile izčrpne in ambiciozne. Reciklirani poliestri (uporabljajo se za puffer jakne, obleke ter moške blazerje in kratke hlače) prihajajo iz REPREVE® Our Ocean®, vlaken, pridobljenih iz odpadnih plastenk z velikim tveganjem za vstop v morja in oceane. Cycora® proizvajalca Ambercycle, uporablja stara oblačila in tekstilne odpadke ob koncu življenjske dobe za ženske hlače, izdelane v črni barvi z detajli na paščkih.

Prav tako ključna pri krojenju so celulozna vlakna Eastman Naia™ Renew: izdelana iz trajnostno pridobljene lesne celuloze in odpadnih materialov, ki jih je težko reciklirati, kot so odpadna plastika in vlakna za preproge, ki bi sicer lahko bili namenjeni za odlagališča ali sežigalnice. Uporabljena so za ustvarjanje nove visokokakovostne preje.

Puloverji in majice s kapuco so izdelani iz TEXLOOP™ RCOT™, ki predeluje bombažne tekstilne odpadke v recikliran bombaž, ustvarja novo tkanino in ohranja kakovost vlaken za naslednjo generacijo recikliranih materialov. Na svetlečih jaknah in čevljih v videzu usnja je Vegea™, inventivni veganski material, izdelan iz vlaken, semen in pecljev grozdja, ki se zavržejo med postopkom pridelave vina.

Drugje najdemo reciklirano volno, organsko svilo in regenerirani najlon ECONYL®. Najpomembnejše so podrobnosti: nit, ki se uporablja za pritrditev perl, je pametni šiv Resortecs®, raztopljeni sukanec za šivanje, ki omogoča enostavno razstavljanje oblačil in olajša ponovno uporabo materiala, ko ta doseže konec življenjskega cikla. Drugi okraski so pritrjeni z našitki, tako da jih je mogoče odstraniti, ko je oblačilo pripravljeno za recikliranje. Bleščice ne vsebujejo kovinskih premazov, ki bi onemogočili možnost recikliranja.

Proces od oblačila do oblačila je osrednje sporočilo nove kolekcije, ki poudarja, kako je lahko moda odgovorna do virov, ki jih uporablja. To počne na način, da oblačila in tekstil, ki bi jih sicer zavrgli, spremeni v novo tkanino in krog je s tem sklenjen. Nekatere od teh izdelav in tehnik je H&M zagovarjal že v preteklosti. H&M ne opušča dobrih idej – ko najdejo tkanine, ki delujejo, ohranjajo odnose, iščejo izboljšave in napredek z novimi testi, novimi izdelki, novimi inovacijami. S pošiljanjem povratnih informacij dobaviteljem, poskušajo modno industrijo približati krožnemu gospodarstvu.

“Ko govorite o krožnosti, si ljudje v mislih ustvarijo predstavo. Z zgodbo o krožnem oblikovanju inovacij smo želeli pokazati, da je mogoče ustvariti svetlo in modno osredotočeno kolekcijo, ki je zasnovana z mislijo na krožnost. Želeli smo pokazati nove možnosti in ponuditi nekaj, kar vzbuja upanje,« – Ann-Sofie Johansson, kreativna svetovalka pri H&M

“To je kolekcija za tiste, ki resnično ljubijo modo. V vsakem oblačilu je toliko razposajenosti in veselja – vsa oblačila so resnično vsestranska, narejena za nošenje na različne načine z možnostjo kasnejše reciklaže. So kosi za ljudi, ki cenijo svoja oblačila in se radi modno oblačijo.” – Ella Soccorsi, konceptualna oblikovalka pri H&M

Kolekcija bo na voljo na spletnem mestu hm.com od 9. decembra dalje.

Dodatne Informacije

hm.com

Z vami od leta 2004

City Magazine od leta 2004 ustvarja vsebine za urbanega nomada, ki želi dobro in hitro informacijo. Ustvarili smo preko 30.000 spletnih prispevkov in 250 tiskanih izzidov!