Era il 1993, quando Ford annunciò al pubblico mondiale che avrebbe offerto ai clienti il primo modello globale: la Ford Mondea, che sarà venduta senza modifiche in più di 150 mercati in tutto il mondo. Il concetto prese piede immediatamente e il successo di mercato del successore della Sierra non fece che aumentare. La quarta generazione dovrà quindi "riempire grandi spazi", cosa che prevede di fare con esterni prestazionali, molta tecnologia avanzata, caratteristiche di guida e, ultimo ma non meno importante, il prezzo.
Novi Ford Mondeo s predhodnikom z oblikovnega stališča praktično nima skupne točke, veliko bolj se zdi soroden aktualnemu focusu in Anche fiesti, od katerih je podedoval sedaj že značilno Aston Martinovo motorizzato la maschera. Ta je odeta v konkretno količino kroma, njena oblika (ali bolje rečeno velikost), pa je za sabo potegnila zelo položen pokrov motorja, ki skupaj z ostro zašiljenimi prednjimi lučmi skrbi tudi za nadpovprečno mišičast izgled, ki ga napihnjeni blatniki (ki medse sprejmejo platišča do 19″ palcev) samo še podkrepijo.
Tudi ostala karoserija, deluje zelo nastopaško in kot prej rečeno napihnjeno, na boku pa prevladujeta športna silhueta, podkrepljena s kromirano obrobo bočnih stekel. Zadek to športno celoto lepo zaokrožuje, tako s podobo svetil kot izredno položnega zadnjega stekla, pa najsi gre za katero koli od treh karoserijskih različic.
Tudi znotraj je novi Ford Mondeo veliko pridobil, tako v primerjavi s predhodnikom, kot ostalimi modeli v paleti oz. fordovi gami. Potniška kabina je zračna in prostorna, enako velja za res ogromen prtljažnik. Materiali na armaturni plošči so za modele modrega ovala pohvalno kakovostni in prijetni na otip, čeprav je za boljši vtis treba pogledati proti paketu titanium. Poleg slednjega je po novem v ponudbi le še osnovni trend, ki je namenjen manj petičnim kupcem, v obliki potnikov in podobnemu poslovnemu spektru, vsem ostalim je namenjen bogatejši paket opreme.
Pri opremi velja izpostaviti velik digitalni zaslon, ki zavzema večji del merilnikov pred voznikom, dva analogna na vsaki strani tega le še dopolnjujeta. Boljša je tudi zvočna izolacija, zahvaljujoč dodelavam pri podvozju in debelejšim stranskim steklom. Izboljšav je bila deležna tudi vozna dinamika, pri karoseriji je uporabljenih več lažjih in recikliranih materialov, primer tega je prednji paraurti manufatto iz recikliranih plastenk.
Med napredno tehniko in ostalo udobnostno opremo je Ford Mondeo bogatejši za polne LED žaromete, ki so sicer vedno na voljo proti doplačilu, assistenza al parcheggio po novem novem vozniku pomaga tudi pri zapuščanju parkirnega prostora, potnike v zadnji vrsti varujejo še napihljivi varnostni pasovi, katerim obseg se ob krizni situaciji poveča za petkrat.
Pri motorjih so na bencinski strani na izbiro ecoboost motorji velikosti 1,5- oziroma 2,0 litra, in moči 118-, 150- in 176 kW, na dizelski strani pa najdemo due versioni znanega 2,0 TDCI agregata z močjo 110- rispettivamente 132 kW. Kasneje bosta ponudbo obogatila še 1,0-litrski ecoboost tre cilindri z 92 kW največje moči in najbolj zmogljiv dizel z dvema zaporednima turbinama, 2,0-litrski TDCi z močjo 155 kilovatov. Poleg šest stopenjskega ročnega menjalnika je v ponudbi tudi powershift dvosklopčna avtomatika, kasneje naj bi v ponudbo prišle tudi še različice s štirikolesnim pogonom.
Nekoliko kasneje bodo kupci lahko posegli tudi po hibridni različici, ki bo sploh prvi tovrstni model modrega ovala na stari celini. Za pogon skrbi hibridni bencinsko-električni pogonski sklop, ki zmore največjo moč 140 kW ali 190 KM, doseže največjo hitrost 136 km/h in v povprečju na km poti v ozračje izpusti le 99 grammi emissioni CO2.
PER SAPERNE DI PIÙ: Novi ford focus s spremenjenim videzom
Uvoznik pove, da naj bi bila pri kupcih najbolj zaželjena oprema titanium in karavanska različica wagon, letos pa naj bi v svoje vrste privabili 200 kupcev. Cene osnovne različice 1,5 ecoboost trend v štirivratni izvedbi stane 21.170 evrov, za petvratno je treba doplačati in giro 600, za karavansko BENE 2x toliko. Najcenejša dizelska različica (prav tako štirivratni trend) stane najmanj 23.080 evrov.
Maggiori informazioni sul modello:
ford.si/novi_mondeo