Novi Ford Mondeo – na vrh z mišičastim izgledom in naprednimi vsebinami

Novi Ford Mondeo

Pisalo se je leto 1993, ko je Ford svetovni javnosti naznanil, da bo kupcem ponudil prvi globalni model - Ford Mondea, ki bo nespremenjen naprodaj na več kot 150 trgih po vsem svetu. Koncept se je takoj prijel in tržna uspešnost naslednika sierre je samo še rastla. Četrta generacija mora zato "zapolniti velike čevlje", čemur načrtuje zadostiti z nastopaško zunanjo podobo, obilo napredne tehnike, voznimi lastnostmi in nenazadnje tudi s ceno.

Novi Ford Mondeo s predhodnikom z oblikovnega stališča praktično nima skupne točke, veliko bolj se zdi soroden aktualnemu focusu in tudi fiesti, od katerih je podedoval sedaj že značilno Aston Martinovo motorno masko. Ta je odeta v konkretno količino kroma, njena oblika (ali bolje rečeno velikost), pa je za sabo potegnila zelo položen pokrov motorja, ki skupaj z ostro zašiljenimi prednjimi lučmi skrbi tudi za nadpovprečno mišičast izgled, ki ga napihnjeni blatniki (ki medse sprejmejo platišča do 19″ palcev) samo še podkrepijo.

Tudi ostala karoserija, deluje zelo nastopaško in kot prej rečeno napihnjeno, na boku pa prevladujeta športna silhueta, podkrepljena s kromirano obrobo bočnih stekel. Zadek to športno celoto lepo zaokrožuje, tako s podobo svetil kot izredno položnega zadnjega stekla, pa najsi gre za katero koli od treh karoserijskih različic.

Mondeo je zrasel in odrasel v pravo  športno limuzino bi lahko rekli. Mere in gabariti to več kot nakazujejo, notranja prostornost to neizpodbitno dokazuje.
Mondeo je zrasel in odrasel v pravo športno limuzino bi lahko rekli. Mere in gabariti to več kot nakazujejo, notranja prostornost to neizpodbitno dokazuje.

Tudi znotraj je novi Ford Mondeo veliko pridobil, tako v primerjavi s predhodnikom, kot ostalimi modeli v paleti oz. fordovi gami. Potniška kabina je zračna in prostorna, enako velja za res ogromen prtljažnik. Materiali na armaturni plošči so za modele modrega ovala pohvalno kakovostni in prijetni na otip, čeprav je za boljši vtis treba pogledati proti paketu titanium. Poleg slednjega je po novem v ponudbi le še osnovni trend, ki je namenjen manj petičnim kupcem, v obliki potnikov in podobnemu poslovnemu spektru, vsem ostalim je namenjen bogatejši paket opreme.

Notranjost sprva deluje ameriško, kasneje pa se prevlada občutek germanske urejenosti. Glede opreme ponuja nadpovprečno veliko, večino napredne tehnike pa je kljub temu na seznamu doplačil, kjer vam ponujajo tudi smiselno zaokrožene pakete.
Notranjost sprva deluje ameriško, kasneje prevlada občutek germanske urejenosti. Glede opreme ponuja nadpovprečno veliko, večino napredne tehnike je kljub temu na seznamu doplačil, kjer vam ponujajo tudi smiselno zaokrožene pakete.

Pri opremi velja izpostaviti velik digitalni zaslon, ki zavzema večji del merilnikov pred voznikom, dva analogna na vsaki strani tega le še dopolnjujeta. Boljša je tudi zvočna izolacija, zahvaljujoč dodelavam pri podvozju in debelejšim stranskim steklom. Izboljšav je bila deležna tudi vozna dinamika, pri karoseriji je uporabljenih več lažjih in recikliranih materialov, primer tega je prednji odbijač izdelan iz recikliranih plastenk.

Med napredno tehniko in ostalo udobnostno opremo je Ford Mondeo bogatejši za polne LED žaromete, ki so sicer vedno na voljo proti doplačilu,  parkirna asistenca po novem novem vozniku pomaga tudi pri zapuščanju parkirnega prostora, potnike v zadnji vrsti varujejo še napihljivi varnostni pasovi, katerim obseg se ob krizni situaciji poveča za petkrat.

Ob odprtju petih vrat pri kombilimuzinski različici pred vami zazeva ogromna odprtina, nalaganje pa je navkljub stopnici enostavno. Manj izstopajoča sta le opremljenost in obdelava.
Ob odprtju petih vrat pri kombilimuzinski različici pred vami zazeva ogromna odprtina, nalaganje pa je navkljub stopnici enostavno. Manj izstopajoča sta le opremljenost in obdelava.

Pri motorjih so na bencinski strani na izbiro ecoboost motorji velikosti 1,5- oziroma 2,0 litra, in moči 118-, 150- in 176 kW, na dizelski strani pa najdemo dve različici znanega 2,0 TDCI agregata z močjo 110- oziroma 132 kW. Kasneje bosta ponudbo obogatila še 1,0-litrski ecoboost trivaljnik z 92 kW največje moči  in najbolj zmogljiv dizel z dvema zaporednima turbinama, 2,0-litrski TDCi z močjo 155 kilovatov. Poleg šest stopenjskega ročnega menjalnika je v ponudbi tudi powershift dvosklopčna avtomatika, kasneje naj bi v ponudbo prišle tudi še različice s štirikolesnim pogonom.

Glede prostornosti v drugi vrsti in prtljažniku, je bil mondeo že pred prenovo pojem v D-segmentu, sedaj pa je zahvaljujoč še večji medosni razdalji še pridobil. Tako da ga sedaj zlahka primerjamo s prostornostjo rekorderja v segmentu - škodo superb.
Glede prostornosti v drugi vrsti in prtljažniku, je bil mondeo že pred prenovo pojem v D-segmentu, sedaj pa je zahvaljujoč še večji medosni razdalji še pridobil. Tako da ga sedaj zlahka primerjamo s prostornostjo rekorderja v segmentu – škodo superb.

Nekoliko kasneje bodo kupci lahko posegli tudi po hibridni različici, ki bo sploh prvi tovrstni model modrega ovala na stari celini. Za pogon skrbi hibridni bencinsko-električni pogonski sklop, ki zmore največjo moč 140 kW ali 190 KM, doseže največjo hitrost 136 km/h in v povprečju na km poti v ozračje izpusti le 99 gramov emisij CO2.

PREBERITE ŠE: Novi ford focus s spremenjenim videzom

Uvoznik pove, da naj bi bila pri kupcih najbolj zaželjena oprema titanium in karavanska različica wagon, letos pa naj bi v svoje vrste privabili 200 kupcev. Cene osnovne različice 1,5 ecoboost  trend v štirivratni izvedbi stane 21.170 evrov, za petvratno je treba doplačati okoli 600, za karavansko pa 2x toliko. Najcenejša dizelska različica (prav tako štirivratni trend) stane najmanj 23.080 evrov.

Dodatne Informacije

Več informacij o modelu:
ford.si/novi_mondeo

Z vami od leta 2004

City Magazine od leta 2004 ustvarja vsebine za urbanega nomada, ki želi dobro in hitro informacijo. Ustvarili smo preko 30.000 spletnih prispevkov in 250 tiskanih izzidov!