fbpx

Volvo XC90 želi ponovno prestavljati mejnike napredne tehnike, varnosti in prestiža

Volvo XC90

Renomirana švedska znamka ponovno vstopa na slovensko tržišče, tokrat z veliko bolj smelimi načrti in tudi z novim železom v ognju - novim paradnim konjem po imenu Volvo XC90. Tega slovenski kupci že lahko naročijo in sicer po cenah od 64.600 evrov dalje, na voljo pa je tudi priključno hibridni XC90, ki zmore zgolj na elektriko premagati razdalje do 40 km.

V segmentu prestižnih suvov, se po dolgih 13 letih, konkurenci ponovno pridružuje paradni konje švedske znamke – Volvo XC90. Ne zgolj zaradi uspešnosti predhodnika, ki se je na trgu obdržal izjemno dolgo in prepričal preko 630 tisoč kupcev, ampak tudi zaradi dejstva, ker ga želijo Švedi postaviti dobesedno ob bok “nemške svete trojice”, v marsikaterem pogledu pa to tudi prekašati, se pravi zapeljati pred njo. In sicer kot prvi in edini, ki zmore hibridni pogon ponuditi v kombinaciji s sedem sedežno zasnovo. Tu pa se presežki še ne končajo saj želi tako kot predhodnik leta 2002 ponovno postati in biti pionir na področju napredne tehnologije.

Nos vozila je futurističen, svetila pa svetijo v celoti s pomočjo naprednih LED diod in se samodejno prilagajo razmeram, vozniku in tudi ostalim udeležencem v prometu.
Nos vozila je futurističen, svetila pa svetijo v celoti s pomočjo naprednih LED diod in se samodejno prilagajo razmeram, vozniku in tudi ostalim udeležencem v prometu.

Ker je zadnje čase veliko govora o avtonomni vožnji, velja začeti s tem in XC90 kot prvi že zmore vozniku vzeti večino voznega bremena, vsaj del časa za volanom. Delno avtonomno vožnjo namreč zagotavljajo sistemi združeni pod imenom pilot assist. Sistem deluje tako, da s pomočjo radarskega tempomata in sistema lane assist drži razdaljo pred vozili spredaj in vozilo ohranja znotraj voznega pasu, pri tem pa lahko sistem vozilo tudi povsem zaustavi in ponovno spelje, ko se kolona premakne. Poleg tega pa je na voljo še cela falanga ostalih asistenčnih sistemov, ki so predstavljeni premierno. Med temi velja izpostaviti sistema “autobrake in intersection” in “run off road”, kjer prvi zaznava začrtano smer nasproti vozečih vozil v križiščih in ob zavoju v primeru, da bi se pot vašega vozila križala z vozilom, ki vam pelje nasproti vozilo avtomatično zavre. Pri drugem pa sistem naprednih senzorjev zazna, če voznik izgubi kontrolo nad vozilom in zapelje z vozišča, sistem pa pri tem sproži zategovalnike varnostnih pasov in pomaga blažiti tresljaje in telesa potnikov drži trdno na mestu, v primeru nevarnosti trčenja pa vozilo tudi zavre in po možnosti pripravi za trčenje (umakne stopalke, zapre okna, itd.).

Notranjost je švedsko prečiščena in umirjena, vseeno pa elegantna in prestižna. Posebnost predstavlja ogromen osrednji zaslon, ki je prevzel vlogo praktično vseh stikal in prikazovanja delovanja različnih sklopov vozila.
Notranjost je švedsko prečiščena in umirjena, vseeno pa elegantna in prestižna. Posebnost predstavlja ogromen osrednji zaslon, ki je prevzel vlogo praktično vseh stikal in prikazovanja delovanja različnih sklopov vozila.

Poleg prednjega radarja za zaznavo pešcev, kolesarjev in podobnega, pa novost predstavlja tudi radarski sistem na zadku, ki opozarja za vami vozeča vozila na možnost trčenja, če se na svetlobna opozorila za vami vozeči ne odzove pa potnike prav tako pripravi na trčenje in tudi optimalno zaščiti pred “whiplashem” in podobnim. Ob tem se varnostne zavese razpostirajo čez vse tri sedežne vrste, vozniku pa je v pomoč tudi druga generacija parkirnega asistenta, ki poleg bočnega parkiranja po novem samodejno parkira tudi vzvratno.

Pri motorjih je sprva na vsakem polu na voljo po en motor, poleg teh pa je tu še hibridna različica, ki zmore 400 KM in v povprečju porabi le 2,5-litra goriva in za 64 gramov emisij CO2. Hibridni pogonski sklop sestavljata bencinski motor, ki razvije 235 kW ali 320 Km in elektromotor moči 59 kW (skupaj torej 294 kW). To zadostuje da priključni hibrid, ki zmore 40 km prevoziti zgolj na elektriko, stotico na merilniku prekrije v vsega 5,9 sekunde.

Merilniki pred voznikom so povsem digitalni.
Merilniki pred voznikom so povsem digitalni.

Bolj klasično naravnanim kupcem pa bosta na voljo bencinski T6 z 2.0-litrskim štirivaljnikom v nosu, ki razvije 235 kW (enako kot v hibridu) ter dizelski D5, kjer motor enake velikosti in prav tako štirivaljne zasnove razvije 165 kW in v ozračje v povprečju izpusti le 152 gramov emisij CO2.

Prestižnost in tudi imidž izkazujejo številne podrobnosti, med katere nedvomno spada kristalna prestavna ročica delo priznanega švedskega steklarja.
Prestižnost in tudi imidž izkazujejo številne podrobnosti, med katere nedvomno spada kristalna prestavna ročica delo priznanega švedskega steklarja.

Ne glede na motor v nosu sta del serijske opreme vedno priključljivi štirikolesni pogon in osemstopenjska prestavna avtomatika. Med opremo za najbolj petične velja omeniti napredni audio sistem priznanega B&W, ki je poskrbel za 1400W ozvočenje in audiofilski zvok iz 19 zvočnikov, ki so zmožni reproducirati zvočno sliko ene od najlepših simfonij iz goteborškega Kontserthuset, doma švedskega simfoničnega orkestra. Posebnost pa predstavlja kristalno steklo prestavne ročice pri različici T8, delo priznanega Švedskega steklarja. Glede prostornosti Švedi radi povedo, da je XC90 med najbolj prostornimi v segmentu, najbolj pa ko je govora o prostornosti tretje sedežne vrste, na kateri bodo udobno sedeli dve osebi velikosti do 170 cm, kar predstavlja rekordni dosežek v segmentu.

Novi XC90 zmore kljub hibridni zasnovi (na fotografiji je ravno priključno hibridni T8) zmerom akomodirati sedem odraslih oseb. V tretji vrsti lahko udobno sedijo tudi osebe velikosti 170 cm, kar je rekord v segmentu, pravijo pri Volvu.
Novi XC90 zmore kljub hibridni zasnovi (na fotografiji je ravno priključno hibridni T8) zmerom akomodirati sedem odraslih oseb. V tretji vrsti lahko udobno sedijo tudi osebe velikosti 170 cm, kar je rekord v segmentu, pravijo pri Volvu.

Cene se pričnejo pri 64.600 evrih za različico D5 in nadaljujejo pri 73.050 evrih za T6. Za tiste bolj “eko” pa bo edina primeren priključno hibridni T8, katerega cene se pričnejo malenkost nad 90 evrskimi tisočaki. Primerjava z najbližjima tekmecema, BMW X5 in mercedesovim razredom M pa pokaže, da je XC90 cenovno presenetljivo pozicioniran celo nekoliko višje, saj se cene bavarca (X5 sDrive25d z 160 kW) pričnejo pri 60.400 evrih, predstavnika s trikrako zvezdo na nosu (ML 250 BlueTEC 4MATIC z 150 kW) pa še celo malce nižje pri 58.300 evrih.

Dodatne Informacije

Več informacij o modelu:
www.volvocars.si/novi_volvoXC90

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.