Kaj je krono dieta, kakšna so pravila in kako na zdrav način izgubiti kilograme?

Krono dieta – to so osnovna pravila!

Krono dieta temelji na kombiniranju določene vrste hrane in uživanju hrane v pravilnih časovnih intervalih.

Osnovno pravilo krono diete je, da mora biti odmor med dvema obrokoma vsaj 4 ure in največ 6 ur. V idealnem primeru mora biti interval med dvema obrokoma 5 ur. Obrokov ne smete preskočiti, med obroki pa malice ali prigrizki niso dovoljeni.

Za zajtrk morate jesti maščobe, na primer jajca, sir, meso, lahko pa tudi kombinirate ogljikove hidrate, vendar morate biti previdni, da so to ogljikovi hidrati, ki se počasi presnavljajo, tj. počasneje sproščajo krvni sladkor.

Za kosilo uživajte na primer ekološko meso, brez kruha, medtem ko za večerjo jeste lažje beljakovine.

Odmor med dvema obrokoma mora biti vsaj 4 ure in največ 6 ur.

Zakaj je kombiniranje hrane tako pomembno?

V svoji raziskavi je dr. Alain Delabos odkril, da se hrana v telesu absorbira na različne načine, vse odvisno od časa, ko jo jemo. Če torej zvečer zaužijete sladkor in maščobo, se bosta ta shranila v telesu, če pa ju boste pojedli zjutraj, bo to za vas pomemben vir energije za ta dan.

Pomembno je, da imate tri obroke, med njimi pa mora preteči približno pet ur za uravnavanje ravni krvnega sladkorja v telesu.

Pri krono dieti za začetnike je priporočljiv tudi interval vadbe, najbolje pa bi bilo, če gre za kombinacijo hitre in enostavne hoje. Še posebej pomembno je, da se ta izvaja zjutraj ali podnevi in nikakor ne prepozno zvečer.

Preskakovanje obrokov je strogo prepovedano, zlasti večerje, čemur se pri drugih dietah pogosto izognemo.

Krono dieta in krono dieta za začetnike hitro postajata priljubljeni, saj ne upoštevata vnosa kalorij. Hujšate postopoma in teža se naj ne bi povrnila, če še naprej izvajate ta preprosta pravila.

Pri krono dieti za začetnike je pomembno poudariti, da se s temi pravili ne obremenjujete preveč. Vsekakor obstajajo za to, da se spoštujejo, vendar se za začetek prepričajte, da ste osredotočeni na točen čas obroka in da je ta brez sladkorja. Idealna kombinacija hrane bo zagotovo prišla s časom in tudi če za začetek hrano napačno kombinirate, se ne bo zgodilo nič strašnega.

Krono dieta je sestavljena iz dveh delov, prvi pa je znan kot restrikcija.

Pri krono dieti za začetnike je priporočljiv tudi interval vadbe, najbolje pa bi bilo, če gre za kombinacijo hitre in enostavne hoje.

Restrikcije pri krono dieti za začetnike

Kot že pove ime samo, boste na tej stopnji diete nekatera živila ukinili. Ta faza diete se uporablja, če je vaš cilj predvsem izgubiti težo.

Pred začetkom krono diete za začetnike se je treba posvetovati s strokovnjakom za prehrano in opraviti test za intoleranco za hrano. Po opravljenem testu z nutricionistom je treba z jedilnika odstraniti živila, ki so za vas problematična. Na ta način boste obnovili svoje telo in iz telesa uspešno odstranili toksine.

Ljudje, ki nimajo prekomerne telesne teže, se pri krono dieti ne rabijo držati omejitev. Za te ljudi bo dovolj, da v življenju spremenijo nekatere navade, se prehranjujejo bolj zdravo, kar zadeva hrano, in seveda bodo tudi s pomočjo tega dobili vitko, napeto telo brez celulita, pa tudi tako zaželen raven trebuh.

Pravila krono diete za začetnike v restrikciji

Pri krono dieti za začetnike imate čez dan tri obroke in prigrizek. V času omejitve pa imate samo zajtrk, kosilo in večerjo, prigrizka ni. Obrokov nikakor ne smete preskočiti in tudi ne zmanjševati. Med obroki ne smete biti lačni, da ne bi podlegli različnim skušnjavam, zato jejte kakovostno hrano za vsak obrok! Med obroki mora preteči 5 ur. To pomeni, da mora biti kosilo ob 14. uri, večerja pa ob 19. uri.
Kavo lahko pijete največ 2-krat na dan – eno po zajtrku in eno po kosilu – brez mleka, sladkorja, smetane in kakršnih koli dodatkov.

Med glavnimi obroki ne smete jesti ničesar. Zakaj je to tako pomembno? Če med obroki jeste prigrizke, se izločajo nekateri hormoni, ko ni njihov čas. Poleg tega lahko to vodi do kopičenja maščob in predvsem do poslabšanja vašega zdravja.

Iz prehrane se izločijo vsi sladkorji, tudi med. V krono dieti za začetnike ni sladkarij v obliki hrane ali pijač (gazirani ali negazirani sokovi z dodanim sladkorjem).

Sadja ne jemo niti za obrok, niti med obroki, ker vsebuje fruktozo. Ne pijemo mleka in jogurta, ker imata mlečni sladkor – laktozo, ki je pri krono prehrani ne uživamo.

Kar se tiče drugih mlečnih izdelkov, so ti dovoljeni samo za zajtrk, 3-krat na teden. Takrat ne smete jesti kisle smetane, kislega mleka, in mladih sirov, nikakor ne staranih sirov. Pri mlečnih izdelkih je zelo pomembno, da v obroku ne kombiniramo dveh mlečnih izdelkov.

Bela moka se ne uporablja, medtem ko lahko uporabljate ovseno, koruzno, ajdovo in ječmenovo moko. Krono kruh in testenine iz moke, ki jih imate pri krono prehrani, jeste samo za zajtrk. Kosilo in večerja sta brez testenin in brez kruha.

Obrokov nikakor ne smete preskočiti in tudi ne zmanjševati.

Na dan morate spiti 2 litra vode. Morda nekaj limonade, nekaj zeliščnega čaja ali gazirane vode, vendar največ 2 kozarca na dan. Kakršno koli tekočino pijete, je ne uživajte pol ure pred obrokom in pol ure po njej.

Alkohol se izloči iz prehrane. Občasno je dovoljeno popiti kozarec rdečega vina, običajno za večerjo.

Vse obroke lahko pripravite na maslu. Sončnično in druga rafinirana olja se ne uporabljajo, prav tako se ne uporablja margarina. Oljčno olje lahko uporabite v solatah.

Jajca so dovoljena. Za zajtrk cela, za ostale obroke samo beljaki. Jajc nikoli ne mešajte z mlečnimi izdelki.

Škrobna zelenjava je prepovedana, kar pomeni, da se morate izogibati fižolu, grahu, pesi, krompirju, korenju in rižu. Druga zelenjava je dovoljena, najbolje pa je, da ostane sveža.

Večina ljudi je zvestih in obožujejo krono dieto, saj vam lahko pomaga pri hujšanju brez stradanja; samo pri krono prehrani za začetnike morate upoštevati pravilo kombiniranja živil!

Preden se odločite za kakršno koli dieto, se posvetujte s svojim zdravnikom!

Prelistaj našo revijo

Z vami od leta 2004

City Magazine od leta 2004 ustvarja vsebine za urbanega nomada, ki želi dobro in hitro informacijo. Ustvarili smo preko 30.000 spletnih prispevkov in 250 tiskanih izzidov!

Več zgodb
Kaj je avtofagija – trend ali star recept za zdravje?