Ulike profesjonelle organisasjoner og utenlandske medier, inkludert den anerkjente tyske Spiegel, mener at det å kjøpe et brukt elektrisk kjøretøy i dette øyeblikk er en ekstremt klok og fornuftig avgjørelse.
Sodobni električni avtomobili imajo več pomanjkljivosti, prva je bistveno višja cena novega vozila običajnih modelov, druga je avtonomija, tretja pa je pomanjkanje ustrezne infrastrukture.
Cena novega električnega vozila v Sloveniji je močno spodbujena in tako zelo ugodna. Podjetje lahko uveljavlja 6.000 evrov eko subvencije, investicijsko olajšavo do 40 odstotkov nabavne vrednosti, uporabniku vozila pa se obračunava kar 5-krat manjša boniteta. Električna vozila ob upoštevanju teh ugodnosti niso nič dražja od običajnih avtomobilov z notranjim izgorevanjem. Več o tem si lahko preberete na denne lenken.
Čeprav je bil na vseh treh naštetih področjih v zadnjem obdobju opazen napredek, vse to še vedno ne zadošča za večjo popularizacijo elektriske biler. Kaj pa rabljena električna vozila?
Vsi avtomobili, tako običajni kot električni, v prvih treh letih izgubijo ogromno. Tudi zato je mogoče smiselno pogledati trg malo rabljenih vozil. Tako lahko na nemškem mobile.de kupite Nissan Leaf, star tri leta, za slabih 15.000 euro.
Seveda je v ponudbi še veliko drugih rabljenih električnih modelov, kot so BMW i3, Renault ZOE in celo prestižni Tesla Model S.
Električni avtomobili lahko zdržijo zelo dolgo
To je bistvena velika prednost elektrisk bil v primerjavi s tistimi, ki uporabljajo motorje z notranjim zgorevanjem – vzdržnost elektromotorja. Slednji ima zelo majhno število gibljivih delov in je zato zelo dolgotrajen. Baterije so v prejšnjem desetletju izjemno napredovale, njihova razgradnja oziroma oslabitev kapacitete, pa se z dolgoletno uporabo zmanjšuje le malenkostno.
Zaradi preprostega in enostavnega pogonskega sklopa je vzdrževanje električnih avtomobilov poceni. Poleg tega lahko zavore na električnih avtomobilih zdržijo zelo dolgo, saj je pri večini teh modelov mogoče voziti le z enim pedalom. Natančneje, z odstranitvijo noge iz gasa, avto samostojno “zavira” ali poskuša “zajeti” kinetično energijo, ki bi sicer bila zapravljena ter s tem napolni baterijo.
Kritiki električnih vozil se najpogosteje pri razlogi proti – držijo teorije počasne razgradnje kapacitete akumulatorja. Dejstvo pa je, da sčasoma in z večjim številom polnjenjen, zlasti če je to storjeno nepravilno, izgubijo svojo prvotno sposobnost hranjenja energije.
Vsi proizvajalci dajejo “dolgoročne” garancije za svoje baterije. BMW na primer za i3 ponuja osemletno garancijo za baterijo. Če se v tem predpisanem obdobju zmogljivost akumulatorja zmanjša za več kot 20 odstotkov, bo lastnik vozila prejel nov baterijski paket.
Prvak v minimalni razgradnji baterije je Tesla. Tako je Teslin avtomobil S 85P, ki se nahaja v Nemčiji, prevozil cel milijon kilometrov. In to od leta 2014!
Njen lastnik je človek z izredno zapletenim imenom, ki ga bomo pustili v izvirni, nemški obliki – Hansjörg-Eberhard Freiherr von Gemmingen-Hornberg. Navaja, da je za popravila avtomobila porabil skupno 13.000 evrov, vendar so mu dvakrat zamenjali motor, enkrat pa akumulator.
Motor je bil prvič zamenjan pri samo 40.000 kilometrih, drugič pa na 320.000 kilometrih. Baterijo rekordne Tesle so zamenjali pri 290.000 kilometrih, od takrat pa je v avtomobilu in je prevozila že več kot 710.000 kilometrov! Treba je opozoriti, da je za te zamenjave veljala garancija in da jih je Tesla opravil popolnoma brezplačno.
Čeprav so torej novi električni avtomobili še vedno veliko dražji od običajnih, rabljeni trg daje nekoliko drugačno sliko. Upoštevati moramo tudi prizadevanja številnih evropskih metropol, da klasična vozila odstranijo iz samih centrov. Tudi zato je gotovo, da bodo rabljeni električni avtomobili kmalu pridobili na popularnosti. S tem pa tudi njihove cene.