Audi je na avtosalon v Detroitu (NAIAS 2017) pripeljal koncept velikega športnega terenca Audi Q8 concept, ki napoveduje skorajšnji izid serijskega avtomobila. Priključni hibrid, ki koketira z eleganco kupeja in se poklanja legendarnemu modelu Ur-quattro, bo na ceste zapeljal leta 2018. Audi Q8 bo novi zastavonoša znamke iz Ingolstadta in, po videnem sodeč, bo več kot upravičil svoj status.
Audi Q8 je ena od zvezd salona v Detroitu (NAIAS 2017), čeravno je samo koncept, ki napoveduje izid serijskega velikega športnega terenca, ki je napovedan za leto 2018. Novi član družine Q predstavlja nov dizajn in tehnološke rešitve prihajajoče generacije. Obljublja novo izkušnjo povezljivosti, udobja, varnosti in vožnje. Več kot pet metrov dolg in dva metra širok plug-in hybrid ima med kolesi kar tri metre razdalje. Od trenutnega zastavonoše – modela Audi Q7 – je nižji in ima bolj ostre linije.
![Audi Q8 bo kot serijski model na voljo leta 2018.](https://e7852c3a.rocketcdn.me/wp-content/uploads/2017/01/a170085_large-660x371.jpg)
Čeprav se predstavlja kot štirisedežnik, pa si drznemo napovedati, da bo serijski model lahko sprejel pet potnikov. Eden od posladkov je odpiranje vrat na dotik s senzorji, ki prepoznavajo prste, prav tako odpiranje le-teh pod optimalnim kotom. Prtljažni prostor se lahko pohvali s 630 litri prostornine. Poganja ga pošastni 3-litrski bencinski motor TFSI, ki ga kombinira z električnim motorjem s 17,9 kWh litij-ionsko baterijo (tovrsten paket naj bi dobil tudi serijski model), ki jo je mogoče napolniti v poltretji uri.
Sistemska moč vozila znaša 450 KM (330 kW) in 700 njutonmetrov navora, kar v sodelovanju z osemstopenjskim menjalnikom omogoča pospeške od 0 do 100 km/h i 5,4 sekunder in hitrosti do 250 km/t. In poraba? Kombinirana naj bi znašala 2,3 litra na 100 kilometrov. Brezemisijska vožnja, torej zgolj na elektriko, je mogoča do 60 kilometrov daleč, v hibridnem načinu pa kar 1000 kilometer. Za učinkovito rabo energije so zaposlili ‘preroški’ sistem, ki zna predvidi zahteve po energiji (Predictive Efficiency Assistant).
![Voznik ima pred sabo 12,3-palčni zaslon TFT.](https://e7852c3a.rocketcdn.me/wp-content/uploads/2017/01/a170101_large-660x371.jpg)
![Voznik ima pred sabo 12,3-palčni zaslon TFT.](https://e7852c3a.rocketcdn.me/wp-content/uploads/2017/01/a170101_large-660x371.jpg)
Moč se na tla prenaša prek štirikolesnega pogona Quattro. Za osvetlitev skrbijo matrični LED-žarometi z lasersko tehnologijo, na zadnji del pa so mu vgradili LED-trak.
LES MER: Audi kunngjør en ny klasse kjøretøy med Audi Q8 SUV-konseptet
V notranjosti, ki je prežeta z moderno tehnologijo, glavnino funkcij upravljamo prek touch-skjerm (ločljivost 1920 x 720 slikovnih točk) in armature s polji, občutljivimi na dotik. Digitalni merilnik je zmožen prikaza 3D-kartografije. Avto prepozna, kdaj k vozniku prisede sopotnik in mu ponudi individualno upravljanje klimatske naprave.