Novi BMW serije 5: hibridizacija prihodnosti

BMW serije 5

BMW je zgodovino serije 5 začel pisati davnega leta 1972. In od takrat velja za tisto nemško limuzino, ki jo izberejo nekoliko bolj dinamični poslovneži. Tokratna korenita prenova zadnje generacije (2016) je po štirih letih pričakovana, a precej bolj temeljita in ne le kozmetična. Tudi zaradi evropske direktive o izpustih, kar pa je lahko pri nekoliko bolj dinamičnih blagovnih znamkah avtomobilov velik izziv.

BMW se zaveda, da je v zadnjih letih zaspal na krilih stare slave. Program I, ki je bil pred desetletjem znanilec novih časov, ni sproduciral visoko volumenskega avtomobila na elektriko, v katerega bi se zaljubile množice. V bistvu se v elektrifikaciji niso premaknili iz mrtve točke. Izjemno nelogično pa je pred časom napovedano prekinjanje ali ukinjanje zgodbe z BMW i3, ki je v urbanih središčih sveta postal stalnica in izjemen uspeh. In je prav v naših očeh najbolj kulten BMW ta hip. Tudi zato na tako zelo konkretno prenovo nove serije 5 gledamo kot popravni izpit bavarskega velikana. Slednji namreč ni več najdominantnejši v prodajnih številkah med sveto trojico, torej v primerjavi z Audijem A6 in Mercedes-Benzom razreda E. Vsi trije so namreč precej poravnani in prodajo v evropi nekje 6.000 enot mesečno.

Zadek limuzije je postal mnogo bolj privlačen. Podpis pa v skladu s hišnimi smernicami.
Zadek limuzije je postal mnogo bolj privlačen. Podpis pa v skladu s hišnimi smernicami.

Tokratna prenova tudi zato na neka način ni le “facelift” zunanjosti, temveč gre na področje hibridizacije pogonskih sklopov. Vsi pogonski sklopi so namreč hibridizirani (zakonodaja). Paleta priključnih hibridov se je tako razširila na kar pet modelov. Tehnologija eDrive BMW najnovejše generacije je odslej na voljo tudi za BMW serije 5 Touring. BMW 530e Touring, BMW 530e xDrive Touring in limuzina BMW 545e xDrive z vrstnim šestvaljnim motorjem z notranjim zgorevanjem, bodo na voljo od letošnje jeseni. Nova funkcija BMW eDrive Zone, ki je standardna pri vseh priključnih hibridnih modelih, samodejno preklopi na popolnoma električni način ob vstopu v “zelene cone”. Obljubljene so izjemno nizke “kombinirane” porabe goriva, od 2,1 litra, kar bo kakopak v praksi znanstvena fantastika. A številke na papirju so vseeno navdušujoče. BMW serije 5 pa boste lahko zaenkrat opremili z maksimalno 530 konji v različici M550i.

Vsake oči imajo svojega “malarja”



Za zadnjo generacijo serije 5 lahko trdimo, da ni bila preveč izrazita. Tudi zato je popravni izpit na področju dizajna dobrodošel. Na prednjem delu bodo poznavalci takoj opazili na novo zasnovana ledvička BMW, ta so zdaj širša in višja in nove LED-žaromete s tanjšimi oblikovnimi poudarki. Sprednji del je tako z elementi na sprednjem odbijaču, ki so popolnoma drugačni, tako zelo spremenjen, da boste takoj vedeli, da gre za “novega”. Na zadku pa so prav tako precej spremenjene nove 3D-skulpturirane zadnje luči. Vse modelne različice so zdaj na voljo z zaključkoma izpušnih cevi trapezaste oblike. Kot celota je sedaj serija 5 nekoliko bolj dinamična, kar znamki BMW vsekakor pristaja. Približno tako kot aktualna serija 3, ki kljub res dobremu dizajnu na slovenskih cestah predstavlja svojevrstno eksotiko. A za tisti pravi videz bo potrebno vsekakor poseči po paketu z oznako M, ki slehernemu BMW-ju vtisne pravi karakter. Seveda v kombinaciji z vsaj 19’ platišči. Tudi slednja so namreč nova in oblikovno ne več tako zelo zadržana.

BMW Serije 5 - 2020
BMW Serije 5 – 2020
BMW Serije 5 - 2020
BMW Serije 5 – 2020

Nadgradnja tehnologij

Štiri leta so na področju “infomatičnih” tehnologij svetlobna leta. Samo predstavljate si, da bi v žepu nosili 4 leta star telefon. Občutek bi bil, da je res star. In tako serija 5 dobiva precej posodobljen infomatični sistem, ki se mu pridružuejo posodobljeni sistemu za asistenco vozniku. Novi sistemi za pomoč vozniku in razširjene funkcije tlakujejo pot do avtomatizirane vožnje: opozorilo za zapustitev voznega pasu, ki je del opcijskega sistema Driving Assistant, ima zdaj tudi funkcijo vračanja na vozni pas; nov opcijski sistem Driving Assistant Professional zdaj vključuje aktivno navigacijo s pomočjo asistenta za menjavo voznega pasu, samodejno vzpostavitev reševalnega pasu in opozorilo v križišču s funkcijo zaviranja v mestu. 3D-vizualizacija okolice prikazuje prometne razmere in morebitne posege sistemov za pomoč vozniku na digitalni instrumentni plošči. Zanimiv pa je tudi “Remote Software Upgrade” v novem BMW-ju serije 5, ki za posodobitve, kot so razširitve funkcij sistemov za pomoč vozniku, vedno samodejno posodobi. Določene razširitve ter funkcionalnosti pa je moč dodati tudi naknadno (to smo videli že pri novem VW Golf).

Nove tehnologije ... BMW klasika v notrjanosti!
Nove tehnologije … BMW klasika v notrjanosti!

Korektno & konkretno

Pri “faceliftu” tokratne generacije BMW ni varčeval. Logično, saj ta avtomobil predstavlja osnovni temeljni kamen blagovne znamke. In varčevali tudi ne bodo bodoči kupci, ki v zadnjih letih “jamrajo”, saj novi BMW-ji resnično niso poceni. Predvidevamo, da se bo petica z vsemi “seštetimi popusti” začela prodajati za okoli 45.000 evrov. To bo predvsem odvisno od pogajalske sposobnosti kupca. Namreč začetna vrednost po ceniku za osnovni model je 53.200 evrov. A je dobro tudi skočiti tudi na dobri stari “avto.net” in preveriti kaj ponujajo prodajalci. Nekaj so namreč sanje, nekaj pa je realnost.

Galerija slik: Novi BMW serije 5 (2020)

Dodatne Informacije

Več informacij:
bmw.si 

Prelistaj našo revijo

Z vami od leta 2004

City Magazine od leta 2004 ustvarja vsebine za urbanega nomada, ki želi dobro in hitro informacijo. Ustvarili smo preko 30.000 spletnih prispevkov in 250 tiskanih izzidov!

Več zgodb
Lucid Air: Teslina prava konkurenca ali električno vozilo z najdaljšim dosegom doslej!