Kedysi tu bol Jamie Oliver, neskôr Gordon Ramsay a obaja vydláždili cestu novej generácii slávnych „kuchárov“, ktorí zo svojho mena vybudovali skutočnú značku, ktorá visí nad rozsiahlym podnikateľským impériom.
Avstralija na dosegu roke
Kdo ne pozna slavne avstralske kuharice, Donne Hay, ki je danes sinonim za uspešno razvejano životný štýl podjetje? Čare kuhanja je spoznala pri osmih letih, ko je bila zapečatena njena poklicna pot. Dandanes je ena najbolje prodajanih avtoric v Avstraliji, svojo prepoznavnost pa je zgradila na enostavnih sestavinah, preprosti pripravi ter lepo aranžirani hrani na fotografijah. Poleg kolumn, ki jih objavlja v nedeljski izdaji časopisov News Limited in Herald, izdaja tudi svoj časopis “Donna Hay”, ima svojo znamko gospodinjskih aparatov, svojo trgovino …
Njen avstralski kolega chef Pete Evans pooseblja strastno, energično osebo, ki je dejavna kot kuhar, lastnik restavracije, medijska osebnost, pisatelj in še bi lahko naštevali. Rojen v Melbournu, danes razseljen med Avstralijo in ZDA, se navdušuje nad surfanjem, ribolovom in kuhanjem. Restavracije so del njegovega življenja od devetnajstega leta do danes, ko jih šteje 41, odprl jih je že sedem, če jih omenimo le nekaj: The Pantry, Hugo’s Manly ali Bar Nacional. S svojim karizmatičnim, komunikativnim značajem si je hitro utrl pot pred televizijske kamere, kjer je debitiral pred trinajstimi leti kot sovoditelj v oddaji Home Show. Leta nastopanja so naredila svoje in sedaj sam suvereno vodi svoje oddaje, med zadnjimi sta oddaja Moveable Feast, ki jo predvajajo v ZDA, ter televizijska in spletna serija The Paleo Way, v kateri razkrivajo neverjetne recepte ter intervjuje z vodilnimi paleo strokovnjaki.
Poleg televizije mu ni tuje niti pisanje. Do sedaj je izdal sedem knjig, ki so že požele mednarodni uspeh, medtem ko je osma na poti. Kot kolumnist se podpisuje pod recepte in kuharske ideje v mnogih publikacijah: v Fine Cooking, Wellbeing, MiNDFOOD, Gourmet Traveller in New Idea Magazines. Poleg tega, da obožuje kuhanje, ima še eno strast, tj.ko med ljudi prinaša svoje znanje in nasvete glede zdravega načina življenja in prehranjevanja.
Kdor išče, ta najde
Lorraine Pascale je prehodila nenavadno, pestro, predvsem pa zanimivo pot, predno je našla svoje poslanstvo. Prvotno je zgradila svojo uspešno kariero na modnem področju, kjer je delala kot fotomodel z velikani modne industrije – Chanelom, Lagerfeldom, Johnom Gallianom, Versacejem, Benettonom, Donno Karan. Bila je celo prvi britanski temnopolti model na naslovnici ameriške Elle. A ker je delo ni osrečevalo in izpolnjevalo, je pustila uspešno kariero ter iskala svojo poklicno strast. Preizkušala je notranje oblikovanje, hipnoterapijo, toda šele ko je obiskala enoletno kuharsko izobraževanje na znani londonski šoli Leiths School of Food and Wine, je vedela, da se je iskanje končalo. Po zaključeni diplomi je nadaljevala dveletno šolanje na International Culinary Arts in Pastry, kasneje pa delala v najslavnejših kuhinjah sveta, kot so Petrus, The Mandarin Oriental, Gilgamesh in The Wolseley.
ČÍTAJ VIAC: Slovinskí kulinárski „blogeri“ v ríši chutí a obrazov
Slavi ne le kot ena najbolje prodajanih avtoric v Veliki Britaniji, kjer je prodala skoraj milijon izvodov svojih knjig, temveč tudi po treh izjemno uspešnih televizijskih oddajah: Home Cooking Made Easy, Baking Made Easy, ki so jo predvajali vse od Avstralije do Južne Afrike, oddajo pa je podprla tudi istoimenska knjiga. Njena zadnja oddaja Fast, Fresh and Easy Food ponuja hitre, enostavne, hranljive in slastne recepte. Da bi bila vsaka kuharica ali kuhar v kuhinji čimbolj samozavestna, pa nas skuša prepričati z zadnjo knjigo How To Be A Better Cook. Njeno lifestyle podjetje zaokrožuje trgovina v Londonu.
O'mami
O’mami je nova blagovna znamka dostopne in sodobne hrane, za katero stojita znana obraza, Luka Novak in Valentina Smej Novak, ki sta jo zasnovala kot oprijemljivo in okusno nadaljevanje svoje televizijske in knjižne kuharije. Njuna kuharska oddaja Ljubezen skozi želodec, ki se je prvič pojavila na sporedu jeseni 2009, je več sezon zapored tedensko razveseljevala gledalce. Še isto leto sta izdala pri založbi Vale Novak kuharsko knjigo Ljubezen skozi želodec- Sodobna družinska kuharija, ki je bila najbolje prodajana knjiga v Sloveniji leta 2010. Knjiga je doživela še dve nadaljevanji, Ljubezen skozi želodec 2 – Po zdravi pameti (2010) ter Ljubezen skozi želodec – Preprosto slovensko (2011). Tako je linija izdelkov logično nadaljevanje njune zgodbe.
Blagovno znamko zaznamujejo preprosti, a hkrati svetovljanski okusi. Izdelki se izogibajo predelanim in industrijskim sestavinam ter uporabljajo le kvalitetna primarna živila, saj se vsak izdelek rojeva v tesnem razvojnem sodelovanju z najboljšimi slovenskimi proizvajalci in je rezultat številnih preizkušanj, ko se know-how domače kuhinje sreča z izzivi tehnologije in nadzorovane serijske produkcije. Tako lahko že letos na policah zasledimo zelenjavno osnovo, bešamel, Popolne piškote, Popolno polivko, Popolne prigrizke Poredni, Popolne prigrizke Pridni … Novembra pa na police prihaja tudi nova knjiga Zlahka O’mami, ki razgrinja drugačno praktično in estetsko izkušnjo kuharije, posredovano skozi senzibilni fotoobjektiv Ane Hribar, znane kot blogerke Fensišmensi.
Viac informácií:
www.donnahay.com.au, www.peteevans.com.au, www.lorrainepascale.com, www.kulkul.si