fbpx
Foto: Ford

Den omgjorda Ford Focus: en grundlig översyn som inte bara är ytlig

Efter omstylingen av Fiestan kom dock Ford Focus. Focus har fått en rejäl uppfräschning, vilket syns både på exteriören, under huven och inuti bilen.

Ford Focus je bil deležen temeljite prenove, katere vodilo je bila filozofija Forda, ki se osredotoča na samega vozniku in prilagaja avtomobil vozniku. S prenovo so prav vse različice modela Focus dobile serijske žaromete LED, z vgrajenimi lučmi za vožnjo v megli. Spremenjene so tudi zadnje luči, ki so pri nekaterih modelih zatemnjene. Zadnje luči LED, na voljo pri višjih nivojih opreme, so prav tako zatemnjene z novim in opaznim vzorcem dinamične osvetlitve. Vsaka različica modela Focus ima rahlo spremenjen dizajn, kar še poudari individualne karakteristike linij opreme. Nivo opreme Connected in Titanium krasi večja maska z opaznim kromom, medtem ko ima ST-Line opazne športne linije, z manjšo črno obarvano prednjo masko v vzorcu čebeljega satja. ST-Line se ob tem lahko pohvali še s stranskimi odprtinami za zrak, izrazitejšimi pragovi in diskretnim zadnjim usmernikom zraka.

Novi Fordovi motorji zagotavljajo prenovljenemu Fokusu večjo effektivitet in pri tem ne posegajo v dinamiko vožnje, ki so jo Fokusovi lastniki deležni že več kot 20 let. Fordovi EcoBoost motorji so zdaj še učinkovitejši in zmogljivejši, po novem pa je na voljo 7-växlad dvosklopčni samodejni menjalnik Powershift, ki v načinu Sport Drive Mode ʺprihraniʺ nižje prestave za dinamično vožnjo. Menjalnik omogoča izbiro prestav tudi preko obvolanskih ročic, ki so pri različici ST-Line že del serijske opreme. Samodejni menjalnik bo dodatno prispeval k prihranku goriva, saj omogoča Auto Start-Stop funkcijo tudi med gibanjem avtomobila, do hitrosti 12 km/h.

Foto: Ford

Bencinski 1.0-litrski EcoBoost, med 125 eller 155 hästar befogenheter, je zdaj na voljo v obliki blagega hibrida. 48 volt sistem omogoča prihranke goriva in pomaga z dodatnim navorom pri pospeševanju. Del energije se pri zaviranju shrani v litij-ionsko baterijo, energija pa se nato ponovno koristi pri pospeševanju ali zmanjševanju obremenitve bencinskega motorja. Na voljo je tudi bencinski 1,0-litrski EcoBoost motor med 100 eller 125 hästar befogenheter, ki je povezan s 6-växlad ročnim menjalnikom. Dizelski 1,5-litrski EcoBlue motor je na voljo s 95 eller 120 hästar befogenheter, oba pa sta na voljo z ročnim 6-växlad menjalnikom. Močnejšo različico si lahko omislite tudi z 8-växlad samodejnim menjalnikom. Vse različice Fokusa ponujajo körning profiler Normal, Sport in Eco, različice Active pa še profila Slipperry in Trail, za vožnjo po manj prijaznem terenu.

Foto: Ford

Prenovljeni Ford Focus ima vgrajen najnovejši komunikacijsko-zabavni sistem SYNC4. Le ta se ponaša s sofisticiranim učnim algoritmom, ki se nauči voznikovega obnašanja in mu na tak način skozi čas ponudi natančnejše predloge in boljše rezultate iskanja. Osrčje sistema je zaslon na dotik v velikosti 13,2 palcev, ki z intuitivno zasnovanim menijem omogoča hitro dostopanje do funkcij avtomobila. Tudi v primeru Focusa se nekateri fizični gumbi poslavljajo in se selijo v digitalno obliko. Sistem SYNC4 podpira brezžično povezavo s pametnimi telefoni (Apple CarPlay in Android Auto), naravno prepoznavo govora v 15. evropskih jezikih in samodejne posodobitve sistema preko internetne povezave. Na voljo je mobilna aplikacija FordPass, ki omogoča pregled nad nekaterimi informacijami, kot so lokacija, nivo goriva, stanje olja ali celo omogoča oddaljeno odklepanje in zagon avtomobila.

Foto: Ford

Karavanska različica pronovljenega Ford Focusa je postala še bolj praktisk, tovorni del pa je po novem oblazinjen s tekstilno oblogo s krajšimi vlakni, ki je bila do zdaj na voljo zgolj pri nivoju opreme Vignale. Prtljažni prostor je zaradi novega materiala prijetnejši na otip, lažje pa bo tudi čiščenje. Prtljažnik ima na voljo mrežo za shranjevanje manjših stvari, predelno pregrado in prostor za prevažanje mokrih stvari.

Foto: Ford

Prenove je bila deležna tudi športna različica, Ford Focus ST, ki je na voljo s prisekanim zadkom ali kot karavan. Zunanji dizajn je drznejši, opcijsko pa so na voljo 19-tum platišča. Notranjost ponuja nove sedeže, ki ponujajo dovolj udobja na navadni cesti in dovolj oprijema na dirkališču. Sedeži imajo certifikat priznane nemške organizacije za zdrav hrbet AGR. Focusa ST poganja 2,3-liters EcoBoost bensinmotor med 280 konjskimi močmi och 420 Nm navora. Na voljo je s 6-växlad ročnim menjalnikom, za doplačilo pa tudi s 7-växlad samodejnim menjalnikom. Za športno vožnjo ima ST na voljo elektronsko zaporo diferenciala in nenehno kontrolo blaženja, ki preverja podatke o vzmetenju, zaviranju in krmiljenju in to kar 500 krat v sekundi.

Foto: Ford

Prenovljeni Ford Focus je vsekakor paša za oči, navdušil pa bo aktualne uporabnike modela Fokus in zagotovo pritegnil še kakšnega novega. Prenovljeni Focus ponuja nadgrajeno tehnologijo, učinkovite motorje in kopico asistenčnih sistemov, ki bodo uporabnikom prihranili marsikatero nevšečnost.

Mer information

ford.si

Med dig sedan 2004

Från år 2004 vi undersöker urbana trender och informerar vår community av följare dagligen om det senaste inom livsstil, resor, stil och produkter som inspirerar med passion. Från 2023 erbjuder vi innehåll på stora globala språk.