Najboljši električni avtomobil ta hip, Tesla Model 3, ponuja kombinacijo inovativnosti in zmogljivosti, ki jo težko prekosijo drugi električni avtomobili. Poleg tega pa ima še toliko funkcij, da bi si lahko mislili, da je prišel iz prihodnosti – nekje med letečimi avtomobili in roboti, ki čistijo vašo hišo.
V svetu avtomobilizma obstajata dve vrsti ljudi: tisti, ki obožujejo Teslo, in tisti, ki prisegajo na klasične bencinske avtomobile. Potem pa so tukaj še tisti, kot sem jaz, ki so nekje vmes. A čeprav se ne bi smeli navduševati nad njimi, ne moremo pomagati, da ne bi ohranili vsaj enega očesa na njih, da bi videli, kaj novega pripravljajo. In priznajmo si, občasno je bilo to precej fascinantno. Celo bolj kot gledati, kako se sosedu poskuša sesuti dron na vrtu.
Ko se pogovarjate z navdušenci iz avtomobilskega sveta, boste pogosto slišali, da Teslo opisujejo kot vse, kar je narobe z avtomobili. Držijo se nostalgije, užitka v zvoku V8 motorja, gladkosti V6 ali igrivosti turbo štirivaljnega motorja – vsega tistega, kar Tesla ne ponuja. Tesla je v očeh mnogih “anti-avto”. Toda po treh dneh s to Teslo Model 3, najnovejšo iteracijo, ki so jo faceliftali in nadgradili, sem tukaj, da poskusim spremeniti vaše in svoje mnenje o tem vozilu. Ker kdo ve, morda se mi bo naslednjič pridružil še kakšen robot sopotnik.
V zadnjem času me je zmotilo, ko so novinarji navdušeno govorili o predstavitvi Hyundai Ioniq N5, ker ta avto brenči kot pravi in simulira cukanje. Novinarji, ki že vse življenje delajo v avtomobilski industriji, še vedno ne razumejo prednosti električnih vozil. Tesla nikoli ne bo imela zvoka, kot ga poskušajo simulirati nekateri proizvajalci, ki ne razumejo e-mobilnosti. Tesla nikoli ne bo simulirala prestavljanja. Zakaj bi to sploh počela in kakšen je namen tega?
Kaj je novega pri Tesli Model 3?
Model 3 je z najnovejšim operacijskim sistemom, značilnim za Teslo, doživel nekaj vizualnih sprememb. Čeprav so te spremembe subtilne, so pomembne. Prednji žarometi so tanjši in bolj elegantni, sprednji odbijač pa nekoliko preveč gladek – spominja na določenega Kena iz naše otroške sobe. Zadnje luči so nekoliko bolj dodelane in imajo zavito funkcijo, Tesla T na zadnjem delu pa je zamenjal napis. Vse skupaj je videti kot avto, ki bi ga vozil James Bond, če bi bil član Greenpeacea.
V notranjosti je vse po starem, kar pomeni značilen minimalističen skandinavski slog z malo gumbi in brez nereda. Tesla Model 3 je sedaj na trgu že nekaj mesecev, zato verjetno ni ničesar novega, kar bi vam lahko povedal, česar že ne veste. Toda za tiste, ki še vedno dvomite, ali lahko Tesla spremeni vaše mnenje, obstajajo tri zelo pomembne lastnosti, ki jih mora imeti. Razložil jih bom kasneje.
Tehnični podatki in zmogljivosti
Model, ki sem ga preizkusil, je zadnje pogonski model. Ko sem prevzel ključni kartici, nisem dobil natančne informacije o kapaciteti baterije. Tesla namreč ne navaja kapacitete baterije, ampak doseg, ki znaša 514 kilometrov (319 milj). V praksi pa je avto na voljo le okoli 386 kilometrov (240 milj) dosega, kar je 80 kilometrov (50 milj) manj od obljubljenega. Torej, če načrtujete potovanje od Ljubljane do Pule, poskrbite, da boste imeli načrt B – kot obisk prijatelja vmes za kavo in polnjenje. Seveda vam bodo pri tem pomagale Tesline polnilnice, a vseeno realne doseg na avtocestah je pod 400 kilometri.
Tesla Model 3 z zadnjim pogonom pospeši od 0 do 100 km/h (62 mph) v le 5,8 sekunde, kar je več kot dovolj za vsakodnevno vožnjo. Cenovno se model začne pri približno 46.000 evrov in se lahko povzpne do 69.000 evrov, odvisno od dodatne opreme, kot so napredni avtopilot, popolnoma samodejna vožnja, izbira premium barv in večjih platišč. Da, tako je, lahko dodate funkcije kot na svojem pametnem telefonu, če le imate dovolj denarja. Je pa izbira omejena. Naslednji korak? Verjetno nakup dodatnih življenj kot v video igrah.
Izkušnje z uporabo
Ena izmed zanimivih funkcij je Sentry mode, ki omogoča dostop do kamer vozila preko mobilnega telefona. Z uporabo aplikacije Tesla lahko spremljate dogajanje okoli vozila, tudi ko niste v bližini. S funkcijo Camp mode, Arcade in Theater, Tesla poskrbi, da so daljši postanki zabavni. Kdo ne bi želel igrati video iger med polnjenjem? Mislim, da je to blizu sanjskega scenarija za vse, ki smo kdaj sanjali o lastnem Batmobilu.
Pri Tesli Model 3 je vse skorajda pripravljeno za prihodnje nadgradnje. To pomeni, da lahko osnovni model nadgradite z dodatnimi funkcijami kar preko aplikacije, na primer dodate napredni avtopilot ali popolnoma samodejno vožnjo. Kar pa je še posebej zanimivo, je možnost nadgradnje programske opreme na daljavo, kar je redkost v svetu avtomobilov. Tako lahko kar čez noč pridobite nove funkcije – kot bi vam avtomobil želel zaželeti “srečno novo leto” s programsko nadgradnjo.
Ergonomija in notranjost
Tesla je odstranila večino fizičnih stikal – praktično vsa stikala, vse funkcije pa so prestavili na volan ali osrednji zaslon na dotik. Na volanu tako najdete smernike, nastavitev glasnosti, upravljanje žarometov in brisalnikov ter dostop do 360-stopinjske kamere. Medtem ko to na začetku lahko deluje preveč kompleksno, se sčasoma izkaže za zelo intuitivno. Tako intuitivno, kot je, da veste, da bo po dežju posijalo sonce – ali pa vas bo presenetil dež med polnjenjem baterije.
Pri dolgotrajni vožnji pa lahko minimalizem v notranjosti postane problematičen, saj je treba za dostop do določenih funkcij večkrat pogledati na zaslon, kar odvrača pozornost od ceste. Na srečo je zaslon zelo odziven in jasen, kar olajša upravljanje med vožnjo. Torej, če imate radi izzive, kot je igranje iger na konzoli, je vožnja Tesle Model 3 morda prav za vas.
Mnenje o vožnji
Vožnja s Teslo Model 3 je udobna in tiha, saj električni pogon ne povzroča hrupa kot tradicionalni motorji. Sistem enopedalne vožnje, ki omogoča pospeševanje in zaviranje z eno stopalko, je zelo intuitiven in hitro postane naraven način vožnje. Prav tako navduši prostornost prtljažnika. Z zasnovo, ki omogoča izkoriščanje vsakega centimetra prostora, boste vedno našli dovolj prostora za prtljago. Dodana vrednost je tudi premišljena zasnova notranjih detajlov, kot je na primer nadgrajena sončna senčnika. Ko boste končno našli prostor za vso svojo prtljago, boste pomislili, da bi lahko potovali v vesolje.
Sklepna misel
Tesla Model 3 je avtomobil, ki ga je težko sovražiti, če mu daste priložnost. Medtem ko razumem, zakaj so tradicionalisti skeptični, ker Tesla ne ponuja enake drame in zvoka kot bencinski avtomobili, pa je po drugi strani vožnja z njim zelo prijetna. Model 3 izstopa z naprednimi tehnološkimi rešitvami, ki jih ne ponuja noben drug proizvajalec. Z vsakim novim dnem z Model 3 je težje zanikati, da gre za avtomobil prihodnosti – in ne, ne govorim le o prihodnosti vaše denarnice.
V električnem svetu so ključni trije elementi: avtentičnost, primernost za uporabo in usmerjenost v prihodnost. Tesla Model 3 te elemente združuje na način, ki postavlja nove standarde v avtomobilski industriji. Torej, če iščete avto, ki je vedno korak pred konkurenco, je Tesla Model 3 zagotovo prava izbira. Tako kot če bi izbrali sladoled v kornetu namesto v lončku – preprosto boljša izbira.