Toyota Yaris er en langvarig fast del af B-segmentet og også en af de bedst sælgende og mest eftertragtede modeller, især blandt det mere retfærdige køn. Den seneste generation har for nylig gennemgået et kosmetisk ansigtsløft, hvilket giver den en markant X-formet motorhjelm og en mere farverig kabine og bedre materialer indeni. Prisen overrasker også, da den er nedsat, selv blandt de billigste i sin klasse.
Oblikovalci in inženirji so Toyoti yaris namenili prenovo, pri kateri so bili pozorni na pomanjkljivosti predhodnika, čeprav vsega (žal) le niso opazili ali popravili. Prenovljeni model tako prepoznamo po sedaj že značilno oblikovani maski motorja, ki je v kombinaciji s črno barvo karoserije še najmanj opazna. Veliko bolje se namreč godi beli, ali bolje rečeno svetlim različicam, kjer je znotraj črke X opazen in všečen črni del, s čimer dobi prednji del neke vrste “bicollore” videz. Drugače pa je prenova res blage – kozmetične narave, saj na boku sprememb praktično ni, na zadku pa bodo le najbolj ostre (sokolove) oči opazile, da imajo zadnja svetila drugačno, modernejšo grafiko.
Yaris kot celota pa kljub bolj dinamičnemu sprednjemu delu, ostaja zvest klasični eleganci, kjer kot model ponuja nekoliko višjo višino in s tem bolj prostorno in zračno notranjost. Posledično je boljša tudi preglednost, parkiranje pa lažje. Znotraj yaris preseneti z barvitostjo, kjer je večinski del armaturne plošče odet v tople odtenke svetlo rjave barve, kar nedvomno poživi notranjost. So pa na voljo še številni drugi odtenki, mi smo našteli štiri.
LÆS MERE: City test: Toyota Aygo – X označuje mesto zabave
Også plast je na otip mehkejša in bolj kakovostna, celoto pa lepo zaokrožijo kontrastni šivi na volanskem obroču in sedežih. Prednja sedeža ne “briljirata” glede bočnega oprijema, drugače pa sta povsem korektna in izdatno nastavljiva. To pa ne moremo trditi za volan, sicer nastavljiv v vse smeri, a nudi premalo globinskega pomika. Enako medlo se odreže tudi sredinski naslon za roke, ki je preozek in preveč blizu voznikovemu torzu, kar načenja njegovo uporabnost.
Drugače je potniška kabina prostorna, tudi v drugi vrsti se lahko diha, le dolginov tja, v izogib nerganju, raje ne posedajte. Je pa kot rečeno že prej, prostora za glave več kot veleva razredno povprečje, nekje na sredini tega pa je prtljažnik z grundlæggende 286 litri. Številka pa se le pomakne na pozitivno stran, ko v enačbo vključimo dejstvo, da v dolžino še vedno meri konkretno manj kot štiri metre. Glede opreme Toyota yaris s paketom lounge nudi vse potrebno in prinaša tudi kakšen priboljšek. Kljub serijski dvoobmočni klimi, tempomatu, vzvratni kameri in velikemu zaslonu infotainmenta, pa mu za naziv “prestižnega” vseeno malce zmanjka. Mi smo pogrešali predvsem LED'er na nosu in parkirna pomagala na zadku, bolj malenkostni se bodo obregnili tudi ob dejstvo, da še vedno ne premore komfortnega trikratnega utripa smerokazov, impulzno odpiranje pa je še vedno rezervirano le za voznikovo šipo. Med bolj prestižne pa jo vseeno umeščajo prej omenjeni “cukrčki” v obliki komfortnega dostopa in zagona vozila, osvetljenih kozmetičnih ogledalc (ki so v tem segmentu prej izjema kot pravilo) in velikega zaslona infotainmenta.
V nosu testnika se je vrtel znan 1,33-litrski bencinar, ki razvije konkretnih 73 kW, ki pa ga je treba kar vrteti v (visoke) vrtljaje. Pod mejo 3.500 vrtljajev, je motor namreč kar malce podhranjen, se pa ne brani vrtljajev, čeprav višje ko gremo zvok kar hitro narašča, podobno pa velja tudi za forbrug. Na testu smo tako namerili 6,6 litrov, čeprav se je povprečje pri malce bolj dinamični vožnji pomaknilo tudi preko meje sedmih litrov, na kar visokih 7,2 litra. Zaradi tega bi še bolj potreboval sistem start&stop, ki ga v opremi ni bilo, preseneti pa menjalnik s šestimi prestavnimi razmerji. To namreč porabo in zvok v kabini konkretno zniža, še posebej pri vožnji po AC, ko je udobje občutno višje kot bi bilo sicer. Zmogljivosti so motorizaciji in prej omenjenim specifikam motorja primerne, se je pa podvozje izkazalo za dokaj trdo in na trenutke manj udobno.
Pogled proti ceniku razodene še eno yarisovo odliko in sicer ceno. 13.510-, oziroma testnikovih 14.350 evrov. Na to ceno vam ponudijo še konkretnih 1.500 evrov popusta, tako da je cena testnega modela znašala za segment podpovprečnih 12.850 evrov. Glede na renome modela in znamke pa yaris še vedno pomeni dober in preverjen nakup. Le mahnjeni na zadnje avtomobilske trende ne smete biti.
Mere information om modellen: www.toyota.si/novi_yaris
Testmodel pris: 13.510 evrov (osnovni)/ 14.350 evrov (testni), s popustom 12.850 evrov