fbpx

Uusi Toyota yaris – värikäs pieni tyttö, jolla on iso sydän ja hymy huulillaan

Toyota yaris

Toyota Yaris on B-segmentin pitkäaikainen kalusto ja myös yksi myydyimmistä ja halutuimmista malleista erityisesti kauniin sukupuolen keskuudessa. Viimeisin sukupolvi on äskettäin kokenut kosmeettisen kasvojenkohotuksen, jolloin sille on erottuva X-muotoinen konepelti, värikkäämpi ohjaamo ja parempia materiaaleja sisältä. Hintakin yllättää, sillä se on alennettu, jopa luokkansa halvimpien joukossa.

Oblikovalci in inženirji so Toyoti yaris namenili prenovo, pri kateri so bili pozorni na pomanjkljivosti predhodnika, čeprav vsega (žal) le niso opazili ali popravili. Prenovljeni model tako prepoznamo po sedaj že značilno oblikovani maski motorja, ki je v kombinaciji s črno barvo karoserije še najmanj opazna. Veliko bolje se namreč godi beli, ali bolje rečeno svetlim različicam, kjer je znotraj črke X opazen in všečen črni del, s čimer dobi prednji del neke vrste “bicollore” videz. Drugače pa je prenova res blage – kozmetične narave, saj na boku sprememb praktično ni, na zadku pa bodo le najbolj ostre (sokolove) oči opazile, da imajo zadnja svetila drugačno, modernejšo grafiko.

Yaris modelnega leta 2015 je dobil značilno masko v obliki črke X, ki je v kakšni drugi barvi karoserije še bolj impozantna. Pogrešali smo pa LED dnevne luči.
Yaris modelnega leta 2015 je dobil značilno masko v obliki črke X, ki je v kakšni drugi barvi karoserije še bolj impozantna. Pogrešali smo pa LED dnevne luči.

Yaris kot celota pa kljub bolj dinamičnemu sprednjemu delu, ostaja zvest klasični eleganci, kjer kot model ponuja nekoliko višjo višino in s tem bolj prostorno in zračno notranjost. Posledično je boljša tudi preglednost, parkiranje pa lažje. Znotraj yaris preseneti z barvitostjo, kjer je večinski del armaturne plošče odet v tople odtenke svetlo rjave barve, kar nedvomno poživi notranjost. So pa na voljo še številni drugi odtenki, mi smo našteli štiri.

LUE LISÄÄ: City test: Toyota Aygo – X označuje mesto zabave

Myös plastika je na otip mehkejša in bolj kakovostna, celoto pa lepo zaokrožijo kontrastni šivi na volanskem obroču in sedežih. Prednja sedeža ne “briljirata” glede bočnega oprijema, drugače pa sta povsem korektna in izdatno nastavljiva. To pa ne moremo trditi za volan, sicer nastavljiv v vse smeri, a nudi premalo globinskega pomika. Enako medlo se odreže tudi sredinski naslon za roke, ki je preozek in preveč blizu voznikovemu torzu, kar načenja njegovo uporabnost.

Notranjost je povečini znana in le malenkostno spremenjena, so pa materiali boljši na pogled in otip. Pohvalno več je tudi barvitosti, saj je osrednji del armatunre plošče in vratnih oblog na voljo v številnih živih barnih odtenkih. Korak naprej glede barvitosti notranjosti.
Notranjost je povečini znana in le malenkostno spremenjena, so pa materiali boljši na pogled in otip. Pohvalno več je tudi barvitosti, saj je osrednji del armatunre plošče in vratnih oblog na voljo v številnih živih barnih odtenkih.
Korak naprej glede barvitosti notranjosti.

Drugače je potniška kabina prostorna, tudi v drugi vrsti se lahko diha, le dolginov tja, v izogib nerganju, raje ne posedajte. Je pa kot rečeno že prej, prostora za glave več kot veleva razredno povprečje, nekje na sredini tega pa je prtljažnik z osnovnimi 286 litri. Številka pa se le pomakne na pozitivno stran, ko v enačbo vključimo dejstvo, da v dolžino še vedno meri konkretno manj kot štiri metre.  Glede opreme Toyota yaris s paketom lounge nudi vse potrebno in prinaša tudi kakšen priboljšek. Kljub serijski dvoobmočni klimi, tempomatu, vzvratni kameri in velikemu zaslonu infotainmenta, pa mu za naziv “prestižnega” vseeno malce zmanjka. Mi smo jäi väliin predvsem LED diode na nosu in parkirna pomagala na zadku, bolj malenkostni se bodo obregnili tudi ob dejstvo, da še vedno ne premore komfortnega trikratnega utripa smerokazov, impulzno odpiranje pa je še vedno rezervirano le za voznikovo šipo. Med bolj prestižne pa jo vseeno umeščajo prej omenjeni “cukrčki” v obliki komfortnega dostopa in zagona vozila, osvetljenih kozmetičnih ogledalc (ki so v tem segmentu prej izjema kot pravilo) in velikega zaslona infotainmenta. 

Sredinska konzola je zavaljujoč velikemu osrednjemu zaslonu prečiščena, deluje pa tudi prestižnije kot bi sicer. Tipke poleg zaslona občutljivega na dotik pa zahtevajo malo privajanja, saj so na njih namesto napisov manj razumljivi simboli.
Sredinska konzola je zavaljujoč velikemu osrednjemu zaslonu prečiščena, deluje pa tudi prestižnije kot bi sicer. Tipke poleg zaslona občutljivega na dotik pa zahtevajo malo privajanja, saj so na njih namesto napisov manj razumljivi simboli.

V nosu testnika se je vrtel znan 1,33-litrski bencinar, ki razvije konkretnih 73 kW, ki pa ga je treba kar vrteti v (visoke) vrtljaje. Pod mejo 3.500 vrtljajev, je motor namreč kar malce podhranjen, se pa ne brani vrtljajev, čeprav višje ko gremo zvok kar hitro narašča, podobno pa velja tudi za porabo. Na testu smo tako namerili 6,6 litrov, čeprav se je povprečje pri malce bolj dinamični vožnji pomaknilo tudi preko meje sedmih litrov, na kar visokih 7,2 litra. Zaradi tega bi še bolj potreboval sistem start&stop, ki ga v opremi ni bilo, preseneti pa menjalnik s šestimi prestavnimi razmerji. To namreč porabo in zvok v kabini konkretno zniža, še posebej pri vožnji po AC, ko je udobje občutno višje kot bi bilo sicer. Zmogljivosti so motorizaciji in prej omenjenim specifikam motorja primerne, se je pa podvozje izkazalo za dokaj trdo in na trenutke manj udobno.

Na boku je sprememb veliko manj kot spredaj. Enako velja za zadek, k premore (vsaj) modernejšo grafiko zadnjih luči.
Na boku je sprememb veliko manj kot spredaj. Enako velja za zadek, k premore (vsaj) modernejšo grafiko zadnjih luči.

Pogled proti ceniku razodene še eno yarisovo odliko in sicer ceno. 13.510-, oziroma testnikovih 14.350 evrov. Na to ceno vam ponudijo še konkretnih 1.500 evrov popusta, tako da je cena testnega modela znašala za segment podpovprečnih 12.850 evrov. Glede na renome modela in znamke pa yaris še vedno pomeni dober in preverjen nakup. Le mahnjeni na zadnje avtomobilske trende ne smete biti.

Lisää tietoa

Lisätietoa mallista: www.toyota.si/novi_yaris

Testimallin hinta: 13.510 evrov (osnovni)/ 14.350 evrov (testni), s popustom 12.850 evrov

Kanssasi vuodesta 2004

Vuodesta alkaen 2004 tutkimme kaupunkitrendejä ja tiedotamme seuraajayhteisöllemme päivittäin viimeisimmistä elämäntavoista, matkustamisesta, tyylistä ja tuotteista, jotka inspiroivat intohimoa. Vuodesta 2023 alkaen tarjoamme sisältöä suurimmilla maailmanlaajuisilla kielillä.