fbpx

Nova Toyota yaris – barvita malčica z velikim srcem in nasmehom na ustih

Toyota yaris

Toyota yaris predstavlja dolgoletno stalnico B-segmenta in tudi enega najbolj prodajanih in zaželenih modelov, predvsem pri nežnejšem spolu. Zadnja generacija je pred kratkim prestala kozmetično prenovo, ki ji je prinesla značilno masko motorja v obliki črke X, znotraj pa bolj barvito potniško kabino in boljše materiale. Cenovno prav tako preseneti, saj je s popustom, celo med cenejšimi v razredu.

Oblikovalci in inženirji so Toyoti yaris namenili prenovo, pri kateri so bili pozorni na pomanjkljivosti predhodnika, čeprav vsega (žal) le niso opazili ali popravili. Prenovljeni model tako prepoznamo po sedaj že značilno oblikovani maski motorja, ki je v kombinaciji s črno barvo karoserije še najmanj opazna. Veliko bolje se namreč godi beli, ali bolje rečeno svetlim različicam, kjer je znotraj črke X opazen in všečen črni del, s čimer dobi prednji del neke vrste “bicollore” videz. Drugače pa je prenova res blage – kozmetične narave, saj na boku sprememb praktično ni, na zadku pa bodo le najbolj ostre (sokolove) oči opazile, da imajo zadnja svetila drugačno, modernejšo grafiko.

Yaris modelnega leta 2015 je dobil značilno masko v obliki črke X, ki je v kakšni drugi barvi karoserije še bolj impozantna. Pogrešali smo pa LED dnevne luči.
Yaris modelnega leta 2015 je dobil značilno masko v obliki črke X, ki je v kakšni drugi barvi karoserije še bolj impozantna. Pogrešali smo pa LED dnevne luči.

Yaris kot celota pa kljub bolj dinamičnemu sprednjemu delu, ostaja zvest klasični eleganci, kjer kot model ponuja nekoliko višjo višino in s tem bolj prostorno in zračno notranjost. Posledično je boljša tudi preglednost, parkiranje pa lažje. Znotraj yaris preseneti z barvitostjo, kjer je večinski del armaturne plošče odet v tople odtenke svetlo rjave barve, kar nedvomno poživi notranjost. So pa na voljo še številni drugi odtenki, mi smo našteli štiri.

PREBERITE ŠE: City test: Toyota Aygo – X označuje mesto zabave

Tudi plastika je na otip mehkejša in bolj kakovostna, celoto pa lepo zaokrožijo kontrastni šivi na volanskem obroču in sedežih. Prednja sedeža ne “briljirata” glede bočnega oprijema, drugače pa sta povsem korektna in izdatno nastavljiva. To pa ne moremo trditi za volan, sicer nastavljiv v vse smeri, a nudi premalo globinskega pomika. Enako medlo se odreže tudi sredinski naslon za roke, ki je preozek in preveč blizu voznikovemu torzu, kar načenja njegovo uporabnost.

Notranjost je povečini znana in le malenkostno spremenjena, so pa materiali boljši na pogled in otip. Pohvalno več je tudi barvitosti, saj je osrednji del armatunre plošče in vratnih oblog na voljo v številnih živih barnih odtenkih. Korak naprej glede barvitosti notranjosti.
Notranjost je povečini znana in le malenkostno spremenjena, so pa materiali boljši na pogled in otip. Pohvalno več je tudi barvitosti, saj je osrednji del armatunre plošče in vratnih oblog na voljo v številnih živih barnih odtenkih.
Korak naprej glede barvitosti notranjosti.

Drugače je potniška kabina prostorna, tudi v drugi vrsti se lahko diha, le dolginov tja, v izogib nerganju, raje ne posedajte. Je pa kot rečeno že prej, prostora za glave več kot veleva razredno povprečje, nekje na sredini tega pa je prtljažnik z osnovnimi 286 litri. Številka pa se le pomakne na pozitivno stran, ko v enačbo vključimo dejstvo, da v dolžino še vedno meri konkretno manj kot štiri metre.  Glede opreme Toyota yaris s paketom lounge nudi vse potrebno in prinaša tudi kakšen priboljšek. Kljub serijski dvoobmočni klimi, tempomatu, vzvratni kameri in velikemu zaslonu infotainmenta, pa mu za naziv “prestižnega” vseeno malce zmanjka. Mi smo pogrešali predvsem LED diode na nosu in parkirna pomagala na zadku, bolj malenkostni se bodo obregnili tudi ob dejstvo, da še vedno ne premore komfortnega trikratnega utripa smerokazov, impulzno odpiranje pa je še vedno rezervirano le za voznikovo šipo. Med bolj prestižne pa jo vseeno umeščajo prej omenjeni “cukrčki” v obliki komfortnega dostopa in zagona vozila, osvetljenih kozmetičnih ogledalc (ki so v tem segmentu prej izjema kot pravilo) in velikega zaslona infotainmenta. 

Sredinska konzola je zavaljujoč velikemu osrednjemu zaslonu prečiščena, deluje pa tudi prestižnije kot bi sicer. Tipke poleg zaslona občutljivega na dotik pa zahtevajo malo privajanja, saj so na njih namesto napisov manj razumljivi simboli.
Sredinska konzola je zavaljujoč velikemu osrednjemu zaslonu prečiščena, deluje pa tudi prestižnije kot bi sicer. Tipke poleg zaslona občutljivega na dotik pa zahtevajo malo privajanja, saj so na njih namesto napisov manj razumljivi simboli.

V nosu testnika se je vrtel znan 1,33-litrski bencinar, ki razvije konkretnih 73 kW, ki pa ga je treba kar vrteti v (visoke) vrtljaje. Pod mejo 3.500 vrtljajev, je motor namreč kar malce podhranjen, se pa ne brani vrtljajev, čeprav višje ko gremo zvok kar hitro narašča, podobno pa velja tudi za porabo. Na testu smo tako namerili 6,6 litrov, čeprav se je povprečje pri malce bolj dinamični vožnji pomaknilo tudi preko meje sedmih litrov, na kar visokih 7,2 litra. Zaradi tega bi še bolj potreboval sistem start&stop, ki ga v opremi ni bilo, preseneti pa menjalnik s šestimi prestavnimi razmerji. To namreč porabo in zvok v kabini konkretno zniža, še posebej pri vožnji po AC, ko je udobje občutno višje kot bi bilo sicer. Zmogljivosti so motorizaciji in prej omenjenim specifikam motorja primerne, se je pa podvozje izkazalo za dokaj trdo in na trenutke manj udobno.

Na boku je sprememb veliko manj kot spredaj. Enako velja za zadek, k premore (vsaj) modernejšo grafiko zadnjih luči.
Na boku je sprememb veliko manj kot spredaj. Enako velja za zadek, k premore (vsaj) modernejšo grafiko zadnjih luči.

Pogled proti ceniku razodene še eno yarisovo odliko in sicer ceno. 13.510-, oziroma testnikovih 14.350 evrov. Na to ceno vam ponudijo še konkretnih 1.500 evrov popusta, tako da je cena testnega modela znašala za segment podpovprečnih 12.850 evrov. Glede na renome modela in znamke pa yaris še vedno pomeni dober in preverjen nakup. Le mahnjeni na zadnje avtomobilske trende ne smete biti.

Dodatne Informacije

Več informacij o modelu: www.toyota.si/novi_yaris

Cena testnega modela: 13.510 evrov (osnovni)/ 14.350 evrov (testni), s popustom 12.850 evrov

Z vami od leta 2004

City Magazine od leta 2004 ustvarja vsebine za urbanega nomada, ki želi dobro in hitro informacijo. Ustvarili smo preko 30.000 spletnih prispevkov in 250 tiskanih izzidov!