fbpx

3D ulična poslikava v Ljubljani posvečena čebelam

V Ljubljani je ob Svetovnem dnevu čebel zaživela anamorfna ulična poslikava svetovno znanega 3D uličnega umetnika Filipa Mrvelja. 3D umetnina z motivom cvetočega travnika, polnega čebel, opozarja na izjemen pomen teh opraševalcev za naš obstoj.

Gre za prvo tovrstno poslikavo v Ljubljani, pobudo zanj pa je dalo podjetje A1 Slovenija v sodelovanju z Mestno občino Ljubljana (MOL). Podjetje bo ob poslikavi mimoidočim podarilo svinčnike z medovitimi semeni in jih pozvalo k sajenju, s tem pa ohranjanju čebel med nami.

Svetovni dan čebel je namenjen enemu najpomembnejših opraševalcev, ki zagotavljajo hrano in prehransko varnost, trajnostno kmetijstvo, biotsko raznovrstnost ter pomembno doprinesejo k blažitvi podnebnih sprememb in ohranjanju okolja. Populacije čebel in drugih opraševalcev se v zadnjih letih pospešeno zmanjšujejo, kar je posledica izginjanja medovitih območij, urbanizacije, uporabe pesticidov v kmetijstvu in drugih dejavnikov.

K ohranjanju čebel lahko ključno prispeva vsak posameznik s sajenjem medovitih rastlin na vrtovih in balkonih, s čimer čebelam omogočimo nove vire hrane za njihov razvoj. Tega se zaveda tudi A1 Slovenija, ki s svojimi aktivnostmi že leta podpira urbano čebelarjenje in skrbi za povečanje števila kranjskih čebel v mestu. »Družbeno odgovornih aktivnosti se v A1 Slovenija lotevamo v okviru strategije ESG, ki nas zavezuje k ambicioznim ciljem na področju okolja, družbe in upravljanja. V središče okoljskih aktivnosti postavljamo zmanjšanje izpustov CO2, energetsko učinkovitost in krožno gospodarstvo. Našim zanamcem želimo pustiti svet, na katerega bomo ponosni, pomemben del tega pa je tudi ohranitev čebel. Nenehno iščemo nove priložnosti, kako ta izjemna bitja približati našim uporabnikom, partnerjem, zaposlenim in drugim javnostim, zato smo ponosni na cvetoč travnik sredi centra Ljubljane, ki opozarja na njihov pomen,« je povedal Lovro Peterlin, managing direktor A1 Slovenija.

Avtor poslikave Filip Mrvelj je Guinnessov rekorder

Avtor anamorfne poslikave je 3D ulični umetnik Filip Mrvelj, ki je zaslovel s postavitvijo Guinnessovega rekorda za najdaljšo anamorfno poslikavo na svetu, dolgo kar 140 metrov. Hrvaški umetnik svetovnega kova je specialist za velike 3D umetnine, njegova umetnost pa je krasila tla več mest evropskih in drugih držav, kot so Nemčija, Avstrija, Turčija, Tajska, Katar, Nizozemska in druge. Posebnost njegovih poslikav je, da z določenega gledišča gledalcu pričarajo iluzijo tridimenzionalnosti. Tako so se obiskovalci v središču Ljubljane lahko sprehodili po polju cvetlic, polnem čebel.

Čebelja pot v Ljubljani

A1 Slovenija je član Čebelje poti, ki deluje pod okriljem Mestne občine Ljubljana. Skozi leta je Čebelja pot postala sinonim za vse dejavnosti, povezane s čebelami in čebelarstvom v Ljubljani. »S Čebeljo potjo povečujemo in razvijamo čebelarstvo na širšem območju MOL, podpiramo ustvarjanje turističnih produktov povezanih z urbanim čebelarjenjem, izobražujemo najmlajše in skrbimo za razvoj urbanih čebelnjakov. Z veseljem podpiramo projekte, ki ne le poživijo naše mestno jedro, ampak imajo tudi globlje sporočilo. Naj nas poslikava spodbudi, da vsak izmed nas prispeva k ohranjanju čebel in drugih opraševalcev med nami,« je povedala Nataša Jazbinšek Seršen, vodja oddelka za varstvo okolja na Mestni občini Ljubljana.

A1 Slovenija deluje v prid čebel

Čebele so že od leta 2017 pomemben del okoljskih aktivnosti A1 Slovenija, s katerimi ozaveščajo o pomenu čebel in podpirajo urbano čebelarjenje. Del teh aktivnost je tudi šest čebeljih družin, ki živijo v panjih na njihovi poslovni stavbi v Ljubljani in pridelujejo med za interno uporabo in poslovna darila. Njihove aktivnosti je prepoznal tudi odbor za podelitev nagrade zlata čebela, najvišje državne nagrade na področju zaščite čebel ter prepoznavanja vloge čebel in drugih opraševalcev pri zagotavljanju prehranske varnosti, trajnostnega kmetijstva, ohranjanja narave, biotske raznovrstnosti in kulturne dediščine. A1 Slovenija se je med 17 kandidati za nagrado uvrstil med štiri finaliste.

Z vami od leta 2004

City Magazine od leta 2004 ustvarja vsebine za urbanega nomada, ki želi dobro in hitro informacijo. Ustvarili smo preko 30.000 spletnih prispevkov in 250 tiskanih izzidov!