Aston Martin je predstavil Aston Martin DBX S – najmočnejši SUV brez električne pomoči na svetu. S 717 KM in 900 Nm navora ter pospeškom od 0 do 100 km/h v 3,3 sekunde, ta super SUV združuje brutalno moč z luksuzom.
V svetu, kjer SUV-ji niso več le prostorni družinski kombiji, ampak brutalni cestni bojevniki, Aston Martin še naprej dokazuje, da zna biti britanski šik smrtonosno hiter. Aston Martin DBX S temelji na že poznanem DBX707, a s pomočjo inženirjev iz Valhalle (superšportnega modela, ne nordijskih nebes) so iz enakega 4,0-litrskega biturbo V8 motorja iztisnili še več moči – zdaj 717 KM (527 kW). Navor ostaja 900 Nm, kar pomeni, da je to vozilo pripravljeno raztrgati asfalt – in vašo pričesko.
Pospešek do 100 km/h traja zgolj 3,3 sekunde, najvišja hitrost pa znaša 310 km/h (193 mph). Gre torej za enega najhitrejših SUV-jev, kar jih je svet videl – brez trohice električne pomoči. To je morda tudi eden zadnjih svojih vrst – zadnji samuraj med brezhibno brušenimi električnimi mečevi.
Lahkotnejši, hitrejši, bolj oster
Aston Martin ni le dodal konje, temveč tudi znižal težo. Nova karbonska streha – največja, kar jih je znamka kdaj uporabila – pomeni 18 kilogramov manj. Magnezijeva 23-palčna platišča prispevajo še dodatnih 19 kg prihranka. Skupaj z drugimi ukrepi se Aston Martin DBX S ponaša z 47 kg manj mase kot DBX707, kar zniža skupno maso na 2.198 kg.
Ker gre za streho in kolesa, se je posledično znižalo tudi težišče. Inženirji so zategnili vijake tudi pri podvozju: DBX S ima enako vzmetenje kot DBX707, a z boljšim občutkom krmiljenja (krmilni prenos je za 4 % hitrejši) in manjšim obračalnim krogom (12 m).
Zunanji dizajn: SUV, ki kriči po spoštovanju
Novi Aston Martin DBX S vizualno ni subtilen. Ogromna črna maska, agresiven prednji splitter, novo oblikovani pragovi z zračnimi usmerniki ter zadnji difuzor s štirimi vertikalno nameščenimi izpušnimi cevmi – vse kriči po hitrosti. To je Aston Martin, ki se brez sramu nastavlja fotoaparatom in zavistnim pogledom.
Notranjost pa ponuja kontrast: razkošje, mir in izjemna kakovost. Alcantara sedeži, opcijsko usnje, digitalni prikazi in najnovejši infotainment sistem s 800-vatnim avdio sistemom pričarajo razkošje športnega salona. “S” emblemi so povsod – če ste slučajno pozabili, v kaj ste sedli.
Aston Martin DBX S: tehnologija, ki se uči od superšportnikov
Pogonski sklop temelji na AMG-jevi tehnologiji, vendar z dodatki iz Valhalle. Večji turbokompresorji in izboljšani notranji elementi poskrbijo za bolj agresiven značaj motorja. Devetstopenjski samodejni menjalnik s t.i. “mokro sklopko” prestavlja ostreje, štirikolesni pogon pa omogoča, da vse to deluje v harmoniji – ali pa v divji nevihti, če si to želite.
Zavore ostajajo Aston Martin DBX S so enake kot pri DBX707: 420 mm diski spredaj in 390 mm zadaj iz ogljikove keramike, ki zagotavljajo brutalno zaviranje, brez kompromisov.
Cena za ekskluzivnost? več kot 240.000 evrov
Aston Martin DBX S je že v osnovi zelo drag. V Veliki Britaniji se začne pri 210.000 funtih, kar pomeni, da bo pri nas cena okoli 240.000 evrov – in to brez dodatkov. Če dodate unikatno barvo, usnje po izbiri, karbonske dodatke in zvočni sistem iz sanj, zlahka presegate 300.000 evrov.
Njegova največja konkurenta – Ferrari Purosangue in Lamborghini Urus SE – imata podobne številke, vendar DBX S igra na svojo noto: brezhibna kombinacija brutalnosti in elegance, in morda zadnji tak brezhiben V8 SUV, preden bo svet preplavil električni trušč.
Zaključek: britanski super SUV, ki si zasluži kapo dol
DBX S ni SUV za vsakogar. Je za tiste, ki hočejo nekaj posebnega – nekaj, kar kriči moč, a diši po usnju in finem čaju. Je eden redkih primerkov, kjer besedi “športni” in “terenec” ne zvenita kot šala. Morda celo edini SUV, ki bi ga James Bond vozil – če bi kdaj moral ujeti zlikovca v družinskem prevozu.
Če imate globoko denarnico in srce za osem valjev, je DBX S brez dvoma med najboljšimi SUV-ji, kar jih je svet videl. In morda, samo morda, tudi zadnji v svoji vrsti.