Audi v Šanghaju predstavi najbolj ambiciozen model do zdaj – Audi E5 Sportback. Brez štirih krogov, a z več karakterja kot kdaj koli prej. To je najboljši AUDI vseh časov in niso ga naredili Nemci.
Audi je z modelom E5 Sportback storil tisto, kar bi si pred leti težko predstavljali – ustvaril je novo znamko, izključno za Kitajsko, in pri tem pustil za sabo simbol štirih krogov. Nova podznamka AUDI (z velikimi črkami, brez logotipa) ne skriva namena: zapeljevati kitajske kupce, ki želijo več kot le “premium”. Vstopili smo v obdobje, ko nemška inženirska odličnost brez kitajske digitalne domišljije ne zadostuje več. Zato se Audi udinja – in to zelo elegantno.
Pod pokrovom: pospešek kot raketa in baterija kot rezervoar upanja
Audi E5 Sportback je tehnični čudež, ki združuje surovo moč in dolg doseg. Z najmočnejšo različico, ki proizvede kar 579 kilovatov (776 KM), pospeši do 100 kilometrov na uro v samo 3,4 sekunde. Pri tem pa ponuja do 770 kilometrov dosega (CLTC) z baterijo kapacitete 100 kWh. Zgrajen na napredni 800-voltni arhitekturi omogoča ultra hitro polnjenje – v 10 minutah lahko dodaš 370 kilometrov dosega. E5 je na voljo v štirih konfiguracijah, od zadnjega pogona do legendarnega quattro štirikolesnega sistema, kar pomeni, da se iz dnevne vožnje do pisarne hitro spremeni v adrenalinsko igrišče.
Digitalna notranjost, ki jo je oblikovala prihodnost
Kabina E5 Sportback ni zgolj prostor – je digitalni salon, v katerem se mešajo visoka tehnologija, udobje in čutna estetika. Glavni lik je 27-palčni 4K zaslon, ki se razteza čez celotno armaturno ploščo in prikazuje vse od navigacije do karaoke aplikacij. Deluje na čipu Qualcomm Snapdragon 8295, ki opravi 30 milijard operacij na sekundo. AUDI OS, novi operacijski sistem, je zasnovan posebej za kitajski digitalni ekosistem. Na voljo je tudi AI pomočnik – digitalni sopotnik, ki se prilagodi tvojemu razpoloženju, odgovarja na ukaze in vodi celotno digitalno izkušnjo z nežnim nasmeškom algoritma.
Zunanjost z vizijo in svetlobno koreografijo
Zunanja podoba E5 Sportback je futuristična skulptura na štirih kolesih. Minimalistična, a drzna. Prednji in zadnji del krasijo osvetljeni logotipi, medtem ko “črna zanka” elegantno združuje žaromete, senzorje, radarje in aerodinamične elemente v eno tekočo obliko. Svetlobni podpis je nekaj posebnega – več kot tisoč mikro svetlobnih enot tvori dinamične animacije in interaktivne pozdravne sekvence, ki so videti, kot da so pobegnile iz znanstvenofantastičnega filma.
Vožnja, ki začuti vsako ulico Šanghaja
Podvozje z zračnim vzmetenjem in štirikolesnim krmiljenjem je nastavljeno v Nemčiji, testirano pa na kaotičnih ulicah kitajskih megalopolisov. Sistem Audi 360 Assisted Driving uporablja LiDAR senzorje, 11 kamer, radarje in ultrazvočne senzorje, da prepozna vse od električnih skuterjev do otrok na prehodih. Sistem sam poskrbi za spremembe voznega pasu, ustavljanje pred semaforji, manevriranje mimo ovir – vse v stilu, kot bi imel v avtu lastnega šoferja z doktoratom iz cestne etike.
Sklep: ko Nemci dajo znamko, Kitajci pa vsebino
Audi E5 Sportback ni le avtomobil, ampak simbol kulturnega in tehnološkega premika. To je trenutek, ko je nemška znamka priznala: nimamo več vsega znanja in občutka za trge, kot je Kitajska. Zato je odprla vrata, in pustila, da Kitajci ustvarijo avtomobil po svojih pravilih. Rezultat? Tehnološko sofisticiran, estetsko dovršen in digitalno brezhiben električni grand tourer, ki bo zagotovo prej ali slej prispel tudi v Evropo – in takrat se bomo vprašali, ali ni prihodnost nemške avtoindustrije morda že zdaj napisana v poenostavljeni pisavi: AUDI.