fbpx

Če imaš te predmete, si inteligentnejši od večine svetovnega prebivalstva

Si potrošniško inteligenten?

Foto: envato elements / FabrikaPhoto

Vaše nakupne odločitve lahko kažejo na to, ali ste inteligentnejši od večine svetovnega prebivalstva?! Ali so vaše potrošniške navade takšne, da se uvrščate med potrošniško inteligentne ljudi? Če kupujete te izdelke ali blagovne znamke, potem ste potrošniško inteligentni!

Ali je možno, da vaše nakupne odločitve definirajo vašo inteligenco? Sposobnost presoje, kakšen je v resnici izdelek ali storitev, je stvar osebne potrošniške inteligence! Gre za vašo sposobnost prepoznavanja in razumevanja pomembnih informacij o izdelku ter razločevanja marketinških šumov – tj. marketinških prodajnih “parol” in neresnic. Po mnenju strokovnjakov, to kaže na premišljeno – racionalno obnašanje, povezano z višjo inteligenco od povprečja.

Ste potrošniško inteligentni?! Preverite v spodnjih vrsticah.

Inteligenca je povezana z nakupnimi in potrošniškimi navadami

Inteligenco lahko na splošno definiramo kot posameznikovo sposobnost pridobivanja znanja in učenja. Ter zmožnost združevanja različnih virov informacij v “smotrne” razumljive celote. Posameznikov inteligenčni količnik ali IQ kaže na njegove inherentne mentalne sposobnosti in intelektualni potencial za učenje.

Racionalni nakupi vs. spontani nakupi

Inteligenca je dokazano povezana s premišljenim in racionalnim nakupovanjem. Dokaz so naprimer premožni ljudje, ki večinoma ne kopičijo poceni predmetov, temveč svoje trošenje zasluženega bogastva precej ciljno in racionalno usmerjajo v mikro investicije. Tako je naprimer nakup ročne ure za tovrstne ljudi “investicija” in ne strošek. Tako, kot do tega nakupa se obnašajo z večino svojih nakupnih odločitev.

Znanstveniki so se posvetili nakupnim odločitvam premožnih ter ugotovili, da so jim skupni določeni izdelki. Postavljali so jim tudi podvprašanja, zakaj so se odločili za nakup določenega izdelka in večinoma ugotovili, da jim dodane vrednosti ne predstavlja zgolj blagovna znamka, temveč jim je bolj pomembna funkcionalna vrednost, kakovost, trajnost in ohranjanje vrednosti.

Zmotno je prepričanje, da inteligentni ter hkrati bogati ljudje kupujejo “velike” blagovne znamke in na svojih oblačilih nosijo vsem znane napise. Večkrat in praviloma za njih velja, da kupujejo kakovostne butične blagovne znamke, ki jih pozna le peščica. “Blagovne” znamke, ki se “bleščijo” na oprsjih posameznikov so prej znak kompleksa, kot bogastva.

Seveda gre tudi pri prikrito dobrih znamkah za dražje izdelke. A hkrati so po lastnostih to izdelki, ki so na nek način najbolj racionalni.

Pametni kupujejo manj, bolj kvalitetno, trajnostno in bolj načrtovano

Inteligentni ljudje kupujejo manj, kar pomeni, da svoje nakupe ne bazirajo na hipnih odločitvah in čustvih. Hkrati so pozorni na kvaliteto izdelkov, njihov izvor in uporabno vrednost. Inteligentnim je pomembna tudi trajnost. Način, kako so narejeni izdelki in predvsem, koliko časa bodo določen izdelek uporabljali. Pomemben jim je tudi ogljični odtis izdelkov. Torej, kakšno neposredno posledico pomeni njihov nakup za samo okolje. Inteligentni ljudje podpirajo trajnostni prehod in podjetja, ki so se zavezala k odgovornemu ravnanju s planetom.

Predmet: Pametni telefon iPhone

Drži, da lahko iPhone označimo za statusni simbol. A hkrati je to pametni telefon, ki najbolje ohranja prodajno vrednost rabljenega in izgublja najmanj vrednosti med vsemi. Lastniki iPhone ga v povprečju uporabljajo tudi do enkrat dlje od pametnih telefonov drugih proizvajalcev. Višja nakupna cena telefona je upravičena z višjo ter daljšo uporabno vrednostjo. Seveda se med kupci pametnega telefona iPhone najde tudi kakšen “neobveščen” in seveda popolnoma povprečen kupec, ki se ne zaveda zgornjih prednosti izdelka. A večino inteligentnih ljudi “to” začuti na nezavednem nivoju. Tudi zato ima ta znamka posebne kupce in je daleč najbolj “vredna” blagovna znamka na svetu.

Avtomobil znamk: Tesla, Porsche, Toyota, Subaru, …. premišljeno in dolgoročno

Ali lahko avtomobilska znamka, ki jo vozite ali izberete za sebi najljubšo, označuje vašo inteligenco? Kot smo zapisali, inteligentnim ni primarna blagovna znamka – temveč uporabna vrednost. Inteligentni ljudje so informirqani – torej imajo informacijo, da električni avtomobili v svoji življenjski dobi v zrak spustijo le ⅓ Co2 izpustov v primerjavi s klasičnimi avtomobili na fosilni pogon. Vedo tudi, da je strošek lastništva manjši, trajnost vozila pa dosti večja in boljša od običajnih vozil. Prav tako inteligentni ljudje ne želijo izgubljati premoženja, temveč ga želijo ohranjati. Zato so vozila blagovne znamke Tesla tista, ki najmanj izgubljajo med vsemi avtomobili ter se najhitreje prodajo kot rabljeno vozilo (podatek: mobile.de).

Foto: Charlie Deets on Unsplash

Nakup vozila Porsche pa je bolj kot “strošek” investicija, saj odlično ohranjajo vrednost. Nekateri modeli pa svojo vrednost skozi čas celo povečujejo. Tako lahko na primer danes kupite njihov vodilni ekskluzivni model in ga čez dve leti prodate za več, kot ste ga kupili. Ali pa kupite 20 let starega Porscheja in ga čez 5 let prodate za višji znesek kot ob nakupu. Za inteligentne pa veljajo tudi kupci japonskih blagovnih znamk avtomobilov, ki jih obdržijo v lastništvu dlje od povprečja. Tu kraljuje Toyota. Dolgotrajno lastništvo avtomobila pa je vsekakor “pametna” – inteligentna odločitev. Skupna lastnost inteligentnih ljudi je, da na letnem nivoju z avtomobilom ne izgubljajo veliko.

Avtomobile inteligentni ljudje kupujejo izjemno premišljeno. Nemalokrat pa, raje kot novo vozilo, kupijo nekaj let rabljeno vozilo z devalvirano vrednostjo.

Trajnostni in lokalni izdelki ter storitve

Inteligentni ljudje se zavedajo, da morajo staviti na trajnostne znamke, ki temeljijo na trajnostnih vrednotah in pravičnem odnosu do narave. Prav tako jim je zaradi inteligence jasno, da morajo trošiti svoja sredstva v skupnosti, kjer živijo. Da je to način, da lahko skupnost uspeva in ti neposredno vrača na drugačen način. Torej, inteligentni ljudje bodo velikokrat podprli lokalnega kmeta, trgovca ali organizacijo ne le izključno zaradi cene, temveč zaradi zavedanja posledic tovrstnih ravnanj za okolje v katerem živijo.

Foto: Quinton Coetzee on Unsplash

Inteligentni ljudje tako kupujejo blagovne znamke, kot si Fjallraven, Haglofs, Apple, ker med drugim prepoznavajo tudi njihovo trajnostno agendo.

Cena ni ključni faktor za nakup

Splošni pregovor, da je poceni ponavadi dražje, je vsekakor povezan z nakupnimi odločitvami inteligentnih. Ti se namreč zavedajo, da cena nikoli ni končni strošek določenega izdelka. Temveč, da se ceni vselej pridružijo tudi stroški lastništva. Tako jim je popolnoma jasno, da kos oblačila kupljen za 5 evrov, ki ga oblečeš 5x v življenju ni cenejši od funkcionalno enakega oblačila, za katerega odštejemo 50 evrov in ga oblečeš 100x v njegovi življenjski dobi. Inteligentni obvladajo matematiko potrošništva v več dimenzijah. Inteligeni se tudi zavedajo, da se do izdelkov za katere odštejemo več – obnašamo avtomatično drugače in skrbno. S tem pa so tovrstni izdelki bolj ohranjeni in trajajo dlje. Inteligentni ljudje se namreč zavedajo, da je energija – enako – denar. In tudi zato se do denarja obnašajo tako racionalno kot do časa. Slednji pa jim je največkrat večja vrednota od denarja.

Inteligentni ljudje z manj denarja živijo bolj kakovostno

Inteligentni ljudje ne rabijo več denarja za višjo kakovost življenja. Na prvo mesto predvsem postavljajo čas, pred potrošništvom. In so zaradi inteligence sposobni brzdati svojo potrošniško slo. Z enako količino denarja pa živijo bolj kakovostno življenje, imajo boljše izdelke in več prostega časa.

Izstopajo japonske in švedske blagovne znamke

Če ste ljubitelj japonskih in švedskih blagovnih znamk, potem zagotovo spadate med bolj inteligentne od svetovnega povprečja. Namreč, to so znamke, ki poleg trajnostne filozofije, dodane uporabne vrednosti ter daljše uporabne življenjske dobe, predstavljajo tiste znamke, ki nam za odšteti denar ponudijo največ.

Vsekakor te blagovne znamke niso poceni. Cena ni njihov glavni prodajni atribut, zato jih kupujejo inteligentnejši ljudje. Torej tisti, ki svoje nakupne odločitve sprejemajo racionalno in z več informacijami. V te pa že nekaj časa vključujejo trajnostno agendo.

Inteligentni ljudje ne kopičijo izdelkov

Inteligentni ljudje ne kopičijo izdelkov, odslužene pa največkrat odprodajo. Ker kupujejo kakovostne blagovne znamke za rabljene praviloma dobijo dobro plačilo. Posebna lastnost inteligentnih ljudi je, da za nove izdelke v svojem življenju vedno naredijo “prostor” ter ne podvajajo izdelkov podobne uporabne vrednosti.

Z vami od leta 2004

City Magazine od leta 2004 ustvarja vsebine za urbanega nomada, ki želi dobro in hitro informacijo. Ustvarili smo preko 30.000 spletnih prispevkov in 250 tiskanih izzidov!